|
|
| Pagina 16 van 25 |
[ 362 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 14 15 16 17 18 … 25 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
forumlegende
Bericht Re: Tweede Amateurliga 2016-2017
Waar een wil is, is altijd een weg.
Dit is een probleem dat al meer dan 20 jaar aanwezig is, maar dat niemand durfde of kon aanpakken. Beide partijen hebben kilo's boter op het hoofd : zowel de opeenvolgende besturen van de club als de aaneensluitende gemeentebesturen hebben steeds op (heel) korte termijn gedacht. Ik erken wel, dat de stad Aalst altijd mild geweest is bij het ontbreken van huurgelden en dergelijke. Maar voor de rest lieten ze de zaak maar aanmodderen, tot de bom barst. De sluiting en afbraak van de tribune is daar een goed voorbeeld van. De redenen hier aangehaald waarom Aalst niet geneigd zou zijn om op het eigen grondgebied een modern stadion neer te poten, zijn evenwel drogredenen. Als reden aanhalen dat de kosten voor de veiligheid te hoog zouden oplopen is al helemaal ridicuul. Als dit hét struikelblok is, tja, dan wordt er beter niets meer georganiseerd in groot Aalst.... De voordelen van een professionele club met uitstraling en een mooi stadion zijn ontelbaar. Ja, er zijn zeker ook nadelen, maar als men daarvoor in de schulp kruipt kan er niets meer. Iedereen steekt zich weg, niemand durft nog iets, zeker omdat er in dit land eigenlijk niets meer mogelijk is hinken we qua voetbalinfrastructuur hopeloos achterop bij de rest van Europa (en zelfs daarbuiten). |
| 15 Mar 2017, 11:53 |
|
|
Freak
dat stadion op 5 km ,nu niet, later niet ,nooit niet. winkels in ons nieuw stadion?dat gaat niet want ze willen dat niet bij den okapi.
![]() |
| 15 Mar 2017, 12:56 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58 Berichten: 1600 Leeftijd: 50 Locatie: aalst |
Het is beter dat ons bestuur buiten aalst eens gaat praten, erpe-mere, affligem ?
Daar zitten ze misschien wel te wachten op zo een mooi project ? Als je ziet hoelang het hier duurt om een tribune van 80000 euro te kopen een tweedehands van 2011 , wat gaat dat dan zijn voor een stadion ? Ze willen ons hier niet , ziet dan voor een oplossing buiten aalst . |
| 15 Mar 2017, 14:13 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
Smetje schreef: DT schreef: filip.dhose schreef: De stad Aalst is volgens mij gerust bereid om heel veel geld te investeren in infrastructuur voor recreatieve sportbeoefening (bv. Schotte), maar niet in een voetbaltempel voor professioneel voetbal met bijhorende winkelruimtes. En wel om 3 redenen: 3) De winkels die je in een modern, op winst gericht stadion hebt (en voor alle duidelijkheid: met het nastreven van winst is niets verkeerds) kunnen een leegzuigeffect hebben op het stadscentrum, en dat is iets wat het College van Burgemeester en Schepenen absoluut wil vermijden. Ik denk dus dat het een bewuste keuze is van het stadsbestuur om op het grondgebied van Aalst geen stadion voor profvoetbal te hebben. Maar het zou hen sieren indien ze dat ook met zoveel woorden zouden zeggen: politiek is moeilijke keuzes maken, en - zeer belangrijk - ook de durf hebben om je keuzes uit te leggen en te verdedigen. Toch een opmerking over dit specifieke punt: als dat een vrees is, moet de stad misschien samen met eventuele projectontwikkelaars bekijken welke winkels in een voetbalstadion geen "concurrentie" betekenen voor de winkels in het stadscentrum en meer zelfs, welke winkels Aalst als shoppingstad op de kaart kunnen zetten zodat shoppers niet "verplicht" worden naar Gent of Antwerpen uit te wijken. Het eenzijdig bekijken van concepten als concurrentie, ed. ik word daar zo moe van... Als een Mediamarkt naast de Fnac zou komen te liggen in het stadcentrum, zou er geen probleem zijn, maar als de Mediamarkt aan het stadion zou komen, dan is het kot te klein, terwijl het max 20 min wandelen zou zijn van punt 1 naar 2... Maak gewoon een schone verbinding tussen de twee "shoppingdelen" en het probleem lost zichzelf op: veel steden, zeker in het buitenland, doen dit al maar bij ons is dat weer ondenkbaar precies... Helemaal akkoord. En als je echt geen winkels wil, zijn er wel andere alternatieven. Er zijn ook stadions waar winst gemaakt wordt door kantoren, serviceflats, ... idd...wat je ook in stadions ziet: congresruimtes, feestzalen, fitness, revalidatiezwembad, bowling, restaurants. supermarkt dat soort activiteiten zal er heus niet voor zorgen dat het stadscentrum kapot gaat. maar tis gewoon een extra drogreden. niet meer niet minder. het interesseert hun gene zak. dat is de samenvatting. |
| 15 Mar 2017, 14:15 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42 Berichten: 2415 Leeftijd: 71 Locatie: Pitsidia - Kreta |
in Aalst moet er over alles 25 jaar gepalaberd worden vooraleer er iets tot stand komt, remember cultureel centrum, ondergrondse parking hopmarkt." De kracht van de terplaatsetrappeling". Wat het dossier van EA betreft, ze gaan zo lang wachten tot het te laat is en dat wil men ook op het stadhuis.
Naar Denderleeuw willen ze gaan, let op mijn woorden, ze wachten alleen tot die kucht ginder ontploft. En dat kan ook nog lang duren, totdat er ginder eens iemand op het idee komt om die enorme zwette kas eens door te lichten. _________________ s(o)up soert and cinema since 1966 |
| 15 Mar 2017, 18:36 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16 Berichten: 749 Leeftijd: 73 Locatie: Koksijde |
zwetzat schreef: in Aalst moet er over alles 25 jaar gepalaberd worden vooraleer er iets tot stand komt, remember cultureel centrum, ondergrondse parking hopmarkt." De kracht van de terplaatsetrappeling". Wat het dossier van EA betreft, ze gaan zo lang wachten tot het te laat is en dat wil men ook op het stadhuis. Naar Denderleeuw willen ze gaan, let op mijn woorden, ze wachten alleen tot die kucht ginder ontploft. En dat kan ook nog lang duren, totdat er ginder eens iemand op het idee komt om die enorme zwette kas eens door te lichten. 't zal in Denderleeuw misschien rapper ontploffen dan we denken. Hun trainer Jean-Pierre Van de Velde had een bericht geplaatst op de website van Dender waarin hij stelde op 't einde van 't seizoen weg te gaan omdat het bestuur met hem nog geen contact heeft opgenomen om zijn contract te verlengen. Het bericht is inmiddels verwijderd van hun website. Zoals je ziet is 't overal wel iets, Van Meir buiten gegooid bij Lierse maar voorzitter verkoopt wel een van de betere spelers in volle titelstrijd. Ook bij Westerlo zal het niet al peis en vree zijn door de degradatie en de misgelopen overname door Soudal. |
| 15 Mar 2017, 19:13 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01 Berichten: 4379 Leeftijd: 38 |
Tis te hopen dat het dan bij ons niet (eerder/weer) ontploft als je sommige verontrustende berichten leest over ego's en dergelijke.
|
| 15 Mar 2017, 20:09 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42 Berichten: 2415 Leeftijd: 71 Locatie: Pitsidia - Kreta |
""Mededeling van coach JP Vande Velde aan de supporters.
dinsdag 7 maart 2017 om 12u21 Beste Supporters , Einde van dit seizoen 2016 – 2017 eindigt mijn functie als trainer bij FCV.DENDER. Hoewel ik dit doe om persoonlijke redenen verleen ik jullie toch graag enige info.. Ondanks ik herhaaldelijk aandrong tot een gesprek met de beleidsverantwoordelijken bij FCV.Dender werd er met mij tot op heden nog niet gepraat, evenmin werd mij een voorstel tot contractverlenging voorgelegd. Ik meen hieruit te mogen concluderen dat FC DENDER met mij als trainer niet wil doorgaan, verder functioneren in de toekomst heeft dan ook totaal geen zin. Evenwel verlaat ik de club niet met ‘slaande deuren‘, mijn respect voor bepaalde mensen in het bestuur, de spelers, de supporters en medewerkers is hiervoor te groot ! Na een mooie promotie, een succesvolle eindronde in 2015 – 2016 en een mooie 5° plaats in het huidig seizoen zullen we er samen alles aan doen om ook in dit seizoen het eindrondeticket te behalen. Ik reken hiertoe op de spelers, op onze supporters, op onze medewerkers, op de staf, de kine’s en ploegafgevaardigden. Begrijp evenwel dat het voetbal in mijn hart ligt, dat ik mijn job als trainer verder wil blijven uitoefenen bij een club op gelijk welk niveau ! Beste trouwe supporters, blijf a.u.b. de ploeg steunen want de komende wedstrijden zijn nu het allerbelangrijkste! Weet dat ik jullie zeker nooit zal vergeten ! Hopelijk kunnen we er de komende 3 maanden allen samen het beste van maken en ik verzeker jullie dat ik later af en toe zeker nog aanwezig zal zijn in het Van Roystadion om matchen te bekijken en achteraf een babbeltje met jullie te doen !! De mooie momenten tezamen met jullie vergeet ik evenwel nooit! Bedankt voor alles !! Het allerbeste ! Jullie trainer, J.P.Vandevelde"" _________________ s(o)up soert and cinema since 1966 |
| 15 Mar 2017, 22:44 |
|
|
forumlegende
Iemand die weet of wij een klacht hebben lopen tegen Knokke inzake een niet speelgerechtigde speler? (cfr. Deinze), of gaat het hier om een roddel?
_________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 16 Mar 2017, 12:21 |
|
|
forumlegende
filip.dhose schreef: pattaboem schreef: wevege schreef: Bij promotie naar eerste amateur wordt Knokke een sateliet club van Club Brugge, dus ze zullen hun betere jongeren daar laten rijpen en klaar stomen voor het eerste elftal van Club Brugge. In heel veel gemeentes in Vlaanderen, is te lezen dat de gemeentebesturen investeren in hun voetbalstadion(s). Echter in de 2de grootste stad in Oost-Vlaanderen, is er géén plaats, én géén geld. En als er plaats is; wordt het toegewezen aan en ander project... Aalst en hun stadsbestuur zijn werkelijk een voorbeeld van ONWIL oftewel beperking van geestesvermogen...("zalig de armen van geest".. zei Christus destijds). en... Wat baten kaars en bril...als de uilen... De stad Aalst is volgens mij gerust bereid om heel veel geld te investeren in infrastructuur voor recreatieve sportbeoefening (bv. Schotte), maar niet in een voetbaltempel voor professioneel voetbal met bijhorende winkelruimtes. En wel om 3 redenen: 1) Op (in vogelvlucht) 5 km van het centrum van Aalst staat er een voetbalstadion dat - mits enkele kleine aanpassingen - geschikt is voor profvoetbal in de Denderstreek; 2) Profvoetbal brengt niets dan overuren en kosten mee voor de politiezone Aalst, waar de politiemensen nu al niet meer weten hoe en wanneer ze hun massa overuren gaan gerecupereerd krijgen. Burgemeester D'Haese heeft het me zelf gezegd: hij draagt Eendracht Aalst een warm hart toe, maar omwille van deze reden is hij profvoetbal (dus matchen met potentieel gewelddadige supportersgroepen uit Brugge, Anderlecht, Antwerp, ... die op last van Binnenlandse Zaken de inzet van een grote politiemacht vereisen) liever kwijt dan rijk. Ik zit zelf in de politieraad van een (andere) politiezone, en ik kan bevestigen dat de toestand in de politiezones op het vlak van financiën en personeelsbezetting dramatisch is; 3) De winkels die je in een modern, op winst gericht stadion hebt (en voor alle duidelijkheid: met het nastreven van winst is niets verkeerds) kunnen een leegzuigeffect hebben op het stadscentrum, en dat is iets wat het College van Burgemeester en Schepenen absoluut wil vermijden. Ik denk dus dat het een bewuste keuze is van het stadsbestuur om op het grondgebied van Aalst geen stadion voor profvoetbal te hebben. Maar het zou hen sieren indien ze dat ook met zoveel woorden zouden zeggen: politiek is moeilijke keuzes maken, en - zeer belangrijk - ook de durf hebben om je keuzes uit te leggen en te verdedigen. Als antwoord op uw stellingen: 1) Over mijn lijk. nu 27jaar supporter maar dan is 't gedaan! Dan moet je nimmer spreken van Eendracht Aalst, maar van Eendracht Denderleeuw, want dan heb je niets meer met Aalst te maken. 2) politiekosten, wat een flauw excuus. Wat moeten al die andere steden dan zeggen, zoals Antwerpen met Antwerp, Beerschot,... Daar denken ze over een nieuw stadion voor de clubs, hier willen ze de clubs weg. Alle steden met grote ploegen dragen die financiële last omdat ze ook de return naar de (naambekendheid van) de stad zien. In Aalst zien ze dat natuurlijk weer niet... Gaan ze morgen de organisatie van de Ronde van Vlaanderen bellen dat ze hun contract willen verbreken omdat ze teveel politie moeten optrommelen en betonblokken plaatsen??? Of 't criterium of ... (nu ga ik zwijgen of onze burgemeester zou 't nog doen ook)??? Trouwens, peisde gij nu echt dat Denderleeuw, of Erpe-Mere of ... wel budget hebben om politie te voorzien? Aalst is groter en kapitaalkrachtiger dan al zijn buurgemeenten, maar hier zou geen geld zijn, en bij de buren wel... 3) Zet een nieuw stadion op de huidige locatie. Niets dan voordelen: 't is te klein om winkels in te steken dus geen leegzuigeefect van het stadscentrum. Te klein ook om serviceflats/appartementen in te pompen dus geen klachten van lawaaioverlast . Ge hebt ne grond met de juiste gewestplanbestemming dus ge zit al minstens 1 stap vooruit op gelijk welke andere locatie binnen of buiten Aalst, waar dat eerst een gewestplanaanpassing moet gebeuren. De site is groot genoeg voor een stadion van 13.000 toeschouwers. Enige nadeel: investeerders zullen geen return on investment zien, en zullen niet geneigd zijn om dit project uit de grond te stampen. Dan wordt het dus tijd dat de stad met geld over de brug komt, net zoals in alle andere steden en boerenparochies. Een peperduur hek rond 't flikkenbureau waar geen kat om geetf, 't ene na het andere dure 'kunstwerk' in 't straatbeeld, fonteintjes à volonté, een extravagant superduur luxueus NAC voor de stadsdiensten, een bibliotheekcomplex dat stukken van mensen kost, een nieuw toerismekantoor + leegstaand paviljoen op de Hopmarkt die beiden veel geld gekost hebben, Schotte dat ook niet gratis was,... en zo kunnen we nog even doorgaan... Dat moet blijkbaar kunnen?! Maar voor een sportclub die reeds sinds 1919 uw stad vertegenwoordigt en de stad opnieuw in the picture kan plaatsen... is er blijkbaar geen geld Misschien moeten we ons voltallige schepencollege voorstellen om naar een buurgemeente te verhuizen en daar hun wanbeleid verder te zetten ![]() _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 16 Mar 2017, 13:17 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
El Corredor (Light) schreef: Iemand die weet of wij een klacht hebben lopen tegen Knokke inzake een niet speelgerechtigde speler? (cfr. Deinze), of gaat het hier om een roddel? over roddels gesproken, heb vernomen dat tegelijk met de huiszoekingen in het kader van sociale fraude bij transportbedrijven (vooral O-Vl) er ook bij een aantal voetbalcubs uit de lagere reeksen (vooral W-Vl) er invallen gebeurd zijn ? _________________ If you never try, you'll never know |
| 16 Mar 2017, 14:41 |
|
|
Reserve
Timoilsjt schreef: 3) Zet een nieuw stadion op de huidige locatie. Niets dan voordelen: 't is te klein om winkels in te steken dus geen leegzuigeefect van het stadscentrum. Te klein ook om serviceflats/appartementen in te pompen dus geen klachten van lawaaioverlast . Ge hebt ne grond met de juiste gewestplanbestemming dus ge zit al minstens 1 stap vooruit op gelijk welke andere locatie binnen of buiten Aalst, waar dat eerst een gewestplanaanpassing moet gebeuren. De site is groot genoeg voor een stadion van 13.000 toeschouwers. Enige nadeel: investeerders zullen geen return on investment zien, en zullen niet geneigd zijn om dit project uit de grond te stampen. Dan wordt het dus tijd dat de stad met geld over de brug komt, net zoals in alle andere steden en boerenparochies. Nieuw stadion met toeters en bellen, klinkt allemaal zeer leuk...maar last time I checked zaten we nog in 2e amateur, met dito budget en dito spelers en een supportersaantal voor 1e amateur. Wie gaat daar voor zorgen? Stad Aalst duidelijk niet. Ghelamco? Of Willems Verandas en Valckenier misschien? Met alle respect, maar een stadion is geen truitje of lichtreclame hé. Meest realistische oplossing is volgens mij een doorgedreven (gefaseerde) renovatie van het huidige stadion. En dat betekent in eerste instantie ook dat je volledig onafhankelijk wordt van stad Aalst, zodat je als huurder op je strepen kan staan naar infrastructuur toe. Wat met de achterstallige huur? Is die volledig afgelost? En wat met de borgstelling van 500.000 EUR? Hoelang is die nog nodig? Een eerste fase in die doorgedreven renovatie is dan een nieuwe, volwaardige betonnen (staan)tribune ipv een tijdelijke, mobiele of vierdehandse (kermis)constructie. Is daar een RUP-wijziging voor nodig (momenteel recreatiezone), dan moest dat al gebeurd zijn! En een grasmat de naam waardig zou ook helpen, en een likje verf ook...dat zijn overzienbare kosten, die nu zelfs nog niet gedaan worden... Als we dan 10 jaar in 1A gespeeld hebben, in ons gerenoveerd stadion, kunnen we herbekijken... ![]() Dus, EA-bestuur: zorg voor onafhankelijkheid, teken een mooi renovatieproject uit, bekijk eigen financiële mogelijkheden, bespreek gefaseerde uitvoering van het project met stad Aalst en verhoog ondertussen de aantrekkelijkheid van het stadion met een aantal kleine ingrepen...de nieuwe reclamedoeken zijn daarbij een goed begin. |
| 16 Mar 2017, 15:26 |
|
|
forumlegende
allesaaneen schreef: Timoilsjt schreef: 3) Zet een nieuw stadion op de huidige locatie. Niets dan voordelen: 't is te klein om winkels in te steken dus geen leegzuigeefect van het stadscentrum. Te klein ook om serviceflats/appartementen in te pompen dus geen klachten van lawaaioverlast . Ge hebt ne grond met de juiste gewestplanbestemming dus ge zit al minstens 1 stap vooruit op gelijk welke andere locatie binnen of buiten Aalst, waar dat eerst een gewestplanaanpassing moet gebeuren. De site is groot genoeg voor een stadion van 13.000 toeschouwers. Enige nadeel: investeerders zullen geen return on investment zien, en zullen niet geneigd zijn om dit project uit de grond te stampen. Dan wordt het dus tijd dat de stad met geld over de brug komt, net zoals in alle andere steden en boerenparochies. Nieuw stadion met toeters en bellen, klinkt allemaal zeer leuk...maar last time I checked zaten we nog in 2e amateur, met dito budget en dito spelers en een supportersaantal voor 1e amateur. Wie gaat daar voor zorgen? Stad Aalst duidelijk niet. Ghelamco? Of Willems Verandas en Valckenier misschien? Met alle respect, maar een stadion is geen truitje of lichtreclame hé. Meest realistische oplossing is volgens mij een doorgedreven (gefaseerde) renovatie van het huidige stadion. En dat betekent in eerste instantie ook dat je volledig onafhankelijk wordt van stad Aalst, zodat je als huurder op je strepen kan staan naar infrastructuur toe. Wat met de achterstallige huur? Is die volledig afgelost? En wat met de borgstelling van 500.000 EUR? Hoelang is die nog nodig? Een eerste fase in die doorgedreven renovatie is dus een nieuwe, volwaardige betonnen (staan)tribune ipv een tijdelijke, mobiele of vierdehandse (kermis)constructie. Is daar een RUP-wijziging voor nodig (momenteel recreatiezone), dan moest dat al gebeurd zijn! En een grasmat de naam waardig zou ook helpen, en een likje verf ook...dat zijn overzienbare kosten, die nu zelfs nog niet gedaan worden... Als we dan 10 jaar in 1A gespeeld hebben, in ons gerenoveerd stadion, kunnen we herbekijken... ![]() Even inpikken: je slaat nagels met koppen met uw eerste paragraaf, niets op aan te merken. Alleen, als we op termijn hogerop willen, dan moeten we nu al (lang) bezig zijn met het stadiondossier, zodat het in gereedheid is voor 't moment de factoren die U opnoemt (afdeling, aantal supporters,...) gunstiger zijn. Doorgedreven renovatie is OK. Je blijft wel op stadsgrond zitten dus afhankelijkheid blijft hoe dan ook. Maar dat kan je deels ondervangen door het afsluiten van een erfpacht/concessie op lange termijn (27jaar, 50jaar, 99 jaar,...), als de stad meewilt natuurlijk. Met zo 'n type overenekomst ben je als erfpachter/concessionaris vrij (onder bepaalde voorwaarden) om te doen wat je wilt op het perceel grond. Nu, bij een renovatie moet je ook reeds toekomstgericht kijken. Het meest optimale stadion kun je neerpoten door het plein 90° te draaien. Dus ipv vlug-vlug een nieuwe K neer te poten waar deze vroeger stond, is het raadzamer om het plein te draaien en uw K op te richten langs de zijde van de Leopoldlaan. Dit geeft U toekomstgericht meer mogelijkheden naar verdere renovatie. Tijdens deze 1ste fase kan uw huidige hoofdtribune (zijde Bredestraat) perfect behouden blijven samen met de Europatribune, samen goed voor 2500-3000 plaatsen. De hoofdtribune staat desgevallend wel achter uw goal. Indien er budget is voorzie je boven de nieuwe K de indoorseats (type Europatribune) over de volledige lengte van het veld met uitstekend zicht + eigen restaurant. Voordeel van 't plein te draaien: ze moeten een nieuwe grasmat aanleggen . Bij het draaien van het veld dient ook gekeken te worden of het raadzaam is om het plein in de diepte aan te leggen om de bouwhoogte van de tribunes te reduceren.Uw melding dat het huidige stadion ingekleurd is in een zone voor recreatie klopt! En zo moet het ook zijn. Dus een RUP- of gewestplanbestemmingswijziging is niet aan de orde. Enige probleem is dat je waarschijnlijk verplicht zult zijn een MER uit te voeren. Ge ziet, nog veel werk aan de winkel (ongeacht of 't Bredestraat wordt, een andere locatie in Aalst of zelfs buiten Aalst). Daarom, een snelle promotie naar 1ste amateur (en verder) en een gezonde financiële situatie met een bekwaam, stabiel clubbestuur zijn noodzakelijke ingrediënten willen we pakweg 10 jaar in de toekomst durven kijken. ![]() _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 16 Mar 2017, 16:58 |
|
|
Reserve
Leuke denkpiste, en ik zie de potentiële meerwaarde van een kwart draai wel, maar het lijkt me een stap te ver naar haalbaarheid toe. We zitten al jaaaaaaren in een situatie waar zelfs een verroest hekje niet kan worden vervangen of geverfd, laat staan dat ons stadion zou draaien.
Plus, ook belangrijk: dat betekent dan weer x-aantal maanden/jaren 'ergens anders gaan spelen', een relatief hoge drempel, om nadien terug te keren. We hebben vorig jaar gezien waar die discussies toe leiden. Vraag is ook of je die extra capaciteit van een 4e tribune nodig hebt (ooit nog 11.000 man, zonder tribune Leopoldlaan). Denk niet dat we meer nodig hebben. Maakt daar desnoods een (nog niet in België geziene) led-/videowall van. En tenslotte zit je dan idd met een hoofdtribune die veel te lang is voor de korte zijde van het veld. Die zijde (op termijn) afbreken komt dan uiteindelijk neer op een nieuw stadion zetten. Lijkt me niet nodig en vooral een stap te ver naar haalbaarheid. Laatst gewijzigd door allesaaneen op 16 Mar 2017, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 16 Mar 2017, 17:33 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53 Berichten: 1904 Locatie: Oilsjt tiens. |
Timoilsjt schreef: allesaaneen schreef: Timoilsjt schreef: 3) Zet een nieuw stadion op de huidige locatie. Niets dan voordelen: 't is te klein om winkels in te steken dus geen leegzuigeefect van het stadscentrum. Te klein ook om serviceflats/appartementen in te pompen dus geen klachten van lawaaioverlast . Ge hebt ne grond met de juiste gewestplanbestemming dus ge zit al minstens 1 stap vooruit op gelijk welke andere locatie binnen of buiten Aalst, waar dat eerst een gewestplanaanpassing moet gebeuren. De site is groot genoeg voor een stadion van 13.000 toeschouwers. Enige nadeel: investeerders zullen geen return on investment zien, en zullen niet geneigd zijn om dit project uit de grond te stampen. Dan wordt het dus tijd dat de stad met geld over de brug komt, net zoals in alle andere steden en boerenparochies. Nieuw stadion met toeters en bellen, klinkt allemaal zeer leuk...maar last time I checked zaten we nog in 2e amateur, met dito budget en dito spelers en een supportersaantal voor 1e amateur. Wie gaat daar voor zorgen? Stad Aalst duidelijk niet. Ghelamco? Of Willems Verandas en Valckenier misschien? Met alle respect, maar een stadion is geen truitje of lichtreclame hé. Meest realistische oplossing is volgens mij een doorgedreven (gefaseerde) renovatie van het huidige stadion. En dat betekent in eerste instantie ook dat je volledig onafhankelijk wordt van stad Aalst, zodat je als huurder op je strepen kan staan naar infrastructuur toe. Wat met de achterstallige huur? Is die volledig afgelost? En wat met de borgstelling van 500.000 EUR? Hoelang is die nog nodig? Een eerste fase in die doorgedreven renovatie is dus een nieuwe, volwaardige betonnen (staan)tribune ipv een tijdelijke, mobiele of vierdehandse (kermis)constructie. Is daar een RUP-wijziging voor nodig (momenteel recreatiezone), dan moest dat al gebeurd zijn! En een grasmat de naam waardig zou ook helpen, en een likje verf ook...dat zijn overzienbare kosten, die nu zelfs nog niet gedaan worden... Als we dan 10 jaar in 1A gespeeld hebben, in ons gerenoveerd stadion, kunnen we herbekijken... ![]() Even inpikken: je slaat nagels met koppen met uw eerste paragraaf, niets op aan te merken. Alleen, als we op termijn hogerop willen, dan moeten we nu al (lang) bezig zijn met het stadiondossier, zodat het in gereedheid is voor 't moment de factoren die U opnoemt (afdeling, aantal supporters,...) gunstiger zijn. Doorgedreven renovatie is OK. Je blijft wel op stadsgrond zitten dus afhankelijkheid blijft hoe dan ook. Maar dat kan je deels ondervangen door het afsluiten van een erfpacht/concessie op lange termijn (27jaar, 50jaar, 99 jaar,...), als de stad meewilt natuurlijk. Met zo 'n type overenekomst ben je als erfpachter/concessionaris vrij (onder bepaalde voorwaarden) om te doen wat je wilt op het perceel grond. Nu, bij een renovatie moet je ook reeds toekomstgericht kijken. Het meest optimale stadion kun je neerpoten door het plein 90° te draaien. Dus ipv vlug-vlug een nieuwe K neer te poten waar deze vroeger stond, is het raadzamer om het plein te draaien en uw K op te richten langs de zijde van de Leopoldlaan. Dit geeft U toekomstgericht meer mogelijkheden naar verdere renovatie. Tijdens deze 1ste fase kan uw huidige hoofdtribune (zijde Bredestraat) perfect behouden blijven samen met de Europatribune, samen goed voor 2500-3000 plaatsen. De hoofdtribune staat desgevallend wel achter uw goal. Indien er budget is voorzie je boven de nieuwe K de indoorseats (type Europatribune) over de volledige lengte van het veld met uitstekend zicht + eigen restaurant. Voordeel van 't plein te draaien: ze moeten een nieuwe grasmat aanleggen . Bij het draaien van het veld dient ook gekeken te worden of het raadzaam is om het plein in de diepte aan te leggen om de bouwhoogte van de tribunes te reduceren.Uw melding dat het huidige stadion ingekleurd is in een zone voor recreatie klopt! En zo moet het ook zijn. Dus een RUP- of gewestplanbestemmingswijziging is niet aan de orde. Enige probleem is dat je waarschijnlijk verplicht zult zijn een MER uit te voeren. Ge ziet, nog veel werk aan de winkel (ongeacht of 't Bredestraat wordt, een andere locatie in Aalst of zelfs buiten Aalst). Daarom, een snelle promotie naar 1ste amateur (en verder) en een gezonde financiële situatie met een bekwaam, stabiel clubbestuur zijn noodzakelijke ingrediënten willen we pakweg 10 jaar in de toekomst durven kijken. ![]() Dat scenario om het plein te draaien heeft enkele legislaturen geleden al eens op de tafel gelegen. Maar de kostprijs is bijna even groot als een nieuw stadion en enkele buurtbewoners hadden toen al aangegeven dat ze meteen zouden procederen. Er is geen (economische) toekomst op deze locatie maar gezien de situatie van onze club en de totale desinteresse van onze politiekers heb je inderdaad niet veel andere opties dan het huidige 'kot' wat te renoveren in afwachting van 'een heropstanding'. |
| 16 Mar 2017, 17:34 |
|
| Pagina 16 van 25 |
[ 362 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 14 15 16 17 18 … 25 Volgende |