|
|
| Pagina 350 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 348 349 350 351 352 … 462 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Reserve
Bericht Re: Stadion
Jongens toch...trees... Zíj heeft zelfs nog 'het voorstel gedaan om 100 000 euro op budget van cultuur te schrappen', maar de rest wou ni mee. Geen vingers wijzen naar Ilse, aub, alleen naar 'de anderen'...
Iemand een detail van die inventaris aan uit te voeren werken? En een uitleg over hoe dat dan strookt met 'geen pleisters op een houten been'? Misschien de moeite om nog eens te replyen... ('steeds bereid voor verdere uitleg') |
| 19 Jun 2017, 13:47 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:12 Berichten: 1026 Leeftijd: 54 Locatie: mollem-asse |
Kan drieske Mertens ons niet helpen in onze zoektocht naar geld voor die nieuwe staantribune
![]() _________________
|
| 19 Jun 2017, 14:00 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14 Berichten: 853 Locatie: mejlert |
allesaaneen schreef: Jongens toch...trees... Zíj heeft zelfs nog 'het voorstel gedaan om 100 000 euro op budget van cultuur te schrappen', maar de rest wou ni mee. Geen vingers wijzen naar Ilse, aub, alleen naar 'de anderen'... Iemand een detail van die inventaris aan uit te voeren werken? En een uitleg over hoe dat dan strookt met 'geen pleisters op een houten been'? Misschien de moeite om nog eens te replyen... ('steeds bereid voor verdere uitleg') Ik heb haar bedankt voor haar antwoord en besloten de discussie te beeindigen met : "Agree to disagree" en we zullen wel zelf onze plan trekken want in het beste geval krijgt ge toch enkel weer een valse belofte. |
| 19 Jun 2017, 14:26 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53 Berichten: 1904 Locatie: Oilsjt tiens. |
"Allereerst wens ik te zeggen dat ik het altijd betreurd heb dat de K tribune werd afgebroken."
Ze kent echt geen schaamte. Ze is bij haar aanstelling als burgemeester (ondertussen 10 JAAR !!! geleden) op de hoogte gebracht door de brandweer dat de stabiliteitsstudie van de staantribune negatief was. Er waren zelfs al documenten uit het De Maeght-tijdperk met waarschuwingen. Met wat oplapwerk (iedereen herinnert zich nog de houten balken) heeft men de executie kunnen uitstellen maar toen al wist zowel de brandweer als Uyttersprot dat de tribune ging afgekeurd worden. Na dit tien jaar (eerst als burgemeester en nu als schepen van sport) gezellig te negeren, komen zeggen "ik heb altijd betreurd dat..." En dan nog die uitlating van partijgenoot Iwein De Coninck ![]() |
| 19 Jun 2017, 14:40 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
REACTIE OP DE BRIEF VAN ILSE
Blijkbaar zijn er grote gaten in het geheugen van de schepen van sport, voormalig burgemeester van Aalst. 10 jaar schepencollege, en nog veel langger gemeenteraadslid. In haar interview bij TV-OOST beweert zij Eendracht diep in haar hart, te sluiten, en plots nu voluit wil gaan voor een duurzame oplossing, ...in plaats van verloren geld voor herstel. Er wordt al 80 jaar lang vergeten dat de stad Aalst, eigenaar én verhuurder van het stadion wordt geacht "als een goed huisvader" in te staan voor het structureel onderhoud en herstel van gevaarlijke /in verval evoluerende constructies; En deze ten minste te herstellen of te renoveren naar de voorgaande situaties. Normaal mag ook verwacht worden dat dit gebeurt overeenkomstig de recentste reglementen en veilgheidsnormen van een officieel voetbalstadion. De stad besteed dan wel miljoenen aan garnituren en verfraaiingen van de stad, daar waar die niet echt worden gevraagd door de bevolking , noch verplicht worden opgelegd. ...Tenzij stiekem gevraagd door rijke eigenaars van panden in de stad, om de waarde van hun immo te verhogen ...natuurlijk op kosten van de gemeenschap en de stad.... De schepen verwijst naar slechte ervaringen met het eendrachtbestuur in het verleden, maar zwijgt angstvalling over het niet nakomen van de stad, van haar normale plichten als verhuurder naar de veiligheid en elementair comfort van de toeschouwers van een voetbalwedstrijd. De slechte ervaringen met de club, zullen de laatste jaren wel het geval zijn, -MAAR- de slechte ervaringen met het stadbestuur over de stadion-accommodaties duren al 80 JAAR lang sedert de opening van het stadion. Ook al speelde de club 20 jaar terug, de top van eerste klasse. Geen enkele burgemeester, noch de huidige, noch de vorige(n), hebben eerder ook niets ondernomen naar "een duurzame oplossing" (zoals zij nu beweert) uit te werken, en te plannen. Dit werd nog niet eens besproken... Zelfs niet als zij deel uitmaakte van de 'task force' en een beschikbaar stadion-terrein, ...zonder schaamte werd geschrapt... Steeds weer dezelfde uitleg: "ik niet!...maar de anderen...!" Dat moet altijd met de voltalligheid van de meerderheid worden beslist. Waarom zouden wij nu de schepen van sport, moeten geloven dat er nu plots zal gewerkt worden aan een duurzame oplossing. (op lange termijn) . Een oplossing, ... waar nog steeds geen begin van bestaat...! Nochtans die oplossing op lange termijn, ontslaat de stad niet van haar actuele plichten en verwachtigen als verhuurder. En daarvoor is geen volledige meerderheid onder de coalitiepartners voor nodig ! Dat is "dagelijks bestuur" WAT EEN ONZIN MOETEN WIJ BLIJVEN DOORSLIKKEN? _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie Laatst gewijzigd door pattaboem op 19 Jun 2017, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd. |
| 19 Jun 2017, 14:43 |
|
|
Reserve
kheiremans schreef: allesaaneen schreef: Jongens toch...trees... Zíj heeft zelfs nog 'het voorstel gedaan om 100 000 euro op budget van cultuur te schrappen', maar de rest wou ni mee. Geen vingers wijzen naar Ilse, aub, alleen naar 'de anderen'... Iemand een detail van die inventaris aan uit te voeren werken? En een uitleg over hoe dat dan strookt met 'geen pleisters op een houten been'? Misschien de moeite om nog eens te replyen... ('steeds bereid voor verdere uitleg') Ik heb haar bedankt voor haar antwoord en besloten de discussie te beeindigen met : "Agree to disagree" en we zullen wel zelf onze plan trekken want in het beste geval krijgt ge toch enkel weer een valse belofte. Da's een feit! ![]() |
| 19 Jun 2017, 14:47 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11 Berichten: 1857 Leeftijd: 71 Locatie: Aalst |
Ilse, blijf aub weg van de vluchtelingentent in het PC-stadion, zoals ge beweert in uw interview.
Zoniet,.. hopelijk valt zij eens op uw hoofd, als gij er onderstaat... Maar niet te erg, dat ge alles nog kunt beseffen.. En hopelijk met een reset van uw computer.... _________________ BACK TO GLORY! 1994-1995 Once it will come! Pattie |
| 19 Jun 2017, 15:08 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
Als ik het goed begrijp vraagt onze club aan de stad ook niet om de bouw van een stadion te financieren. Wij vragen geen afgewerkt multifunctioneel sportcomplex à la Schotte of Tragel, maar simpelweg een lap grond waarop zo'n ding moet komen. Volgens mij engageert onze club zich zelf om voor investeerders en de bouw van een stadion te zorgen, ja toch? Zo begrijp ik toch de woorden van Dirk Adriaenssens. Dan kan je allerminst zeggen dat we gulzig zijn. Onze club geeft garantie op investeerders in ruil tegen garantie op een lap grond tegen datum x. Moeilijk lijkt me dat niet.
Het twistpunt gaat volgens mij eerder zijn: stad wil geen nieuw complex met retail- en zakenruimte terwijl de club geen investeerders zal vinden voor een stadion zonder retail- en zakenruimte, zoiets? En dat gemelk over die borgstelling mag stilaan ook gaan stoppen. Ofwel krijgt de stad die borgstelling van 500.000 euro terug ofwel zijn voor 500.000 euro definitief van onze club vanaf, denk dat ze dan niet rouwig zullen zijn om die verloren centjes. _________________ RIP Riadh El Fahem 21-01-2014 |
| 19 Jun 2017, 15:35 |
|
|
Vaste Waarde
Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14 Berichten: 853 Locatie: mejlert |
elfahem schreef: Als ik het goed begrijp vraagt onze club aan de stad ook niet om de bouw van een stadion te financieren. Wij vragen geen afgewerkt multifunctioneel sportcomplex à la Schotte of Tragel, maar simpelweg een lap grond waarop zo'n ding moet komen. Volgens mij engageert onze club zich zelf om voor investeerders en de bouw van een stadion te zorgen, ja toch? Zo begrijp ik toch de woorden van Dirk Adriaenssens. Dan kan je allerminst zeggen dat we gulzig zijn. Onze club geeft garantie op investeerders in ruil tegen garantie op een lap grond tegen datum x. Moeilijk lijkt me dat niet. Het twistpunt gaat volgens mij eerder zijn: stad wil geen nieuw complex met retail- en zakenruimte terwijl de club geen investeerders zal vinden voor een stadion zonder retail- en zakenruimte, zoiets? En dat gemelk over die borgstelling mag stilaan ook gaan stoppen. Ofwel krijgt de stad die borgstelling van 500.000 euro terug ofwel zijn voor 500.000 euro definitief van onze club vanaf, denk dat ze dan niet rouwig zullen zijn om die verloren centjes. inderdaad. En we hadden ne grond maar onze Ilse en Dozje hebben die dan last minute nog aan Movianto gegeven. Dus het is ni den eerste keer dat we iets beloofd krijgen, het even voor onze neus zien bengelen en dan plots : "anee toch ni, kzen van gedacht verandert" http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-aals ... -a1917467/ http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-aals ... -a1914173/ http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140613_01139297 En inderdaad. Wij vroegen enkel grond. Andere vragen grond en geld en krijgen beiden. Wij krijgen noppes en moeten hosana roepen omdat we ne tijdelijke waarborg krijgen waarvoor de stad 0,0 euro budget moet vrijmaken. |
| 19 Jun 2017, 15:48 |
|
|
Junior
Mijn eerste vlammende colleire is over... maar niettemin...
Eerst en vooral moeten we een spandoek maken "ILSE je bent hier niet meer welkom !!!" Ik wil hem nog mee helpen schilderen! Indien ze toch nog het lef heeft en als ze echt niet slimmer is en toch wil komen, dan stel ik voor da we een scenario voorzien a la "ORLANS buiten" en ze buiten jagen door onophoudelijk een fluitconcert en boe-geroep, dit tot ze weg is. Wegblijven uit de K is geen oplossing he gasten. Den dozje wou ze toch verzetten dichter tegen het veld... da zal lachen worden... en da wil ik zien... veel beloven en weinig geven doet ne zot in vreugde leven. ILSE EN DOZJE WE ZIJN UW LEUGENS BEU! Ik denk dat de enige realistische optie is dat de stad voor een symbolische euro het bouwvallige stadion (lees krot) aan den Eendracht verkoopt, dit om verkrotting tegen te gaan. Eenmaal eigenaar van het stadion kunnen we er een kleine doch (lees +- 11.000 bezoekers) sfeervolle tempel maken. Dit kan in fases gebeuren en is de enige realistische manier om vlug in 1B te geraken. Alle andere pistes zijn wishful thinking en ONMOGELIJK in deze bekrompen stad. Voordeel is dan wel dat we hen niet meer moeten dulden in ONS stadion. En anders moeten wij ons als bezoekers burgerlijke partij stellen omdat de stad zijn verplichtingen niet nakomt betreffende veiligheid, comfort, etc.... |
| 19 Jun 2017, 16:13 |
|
|
Freak
in schotte moest er voor het volleybal maar 1 tribune komen maar op vraag van lindemans zijn er 2 gezet.wat die tijdelijke oplossingen van den dozje betreft,op n okapi hebben ze indertijd ook tribunes bijgeplaatst om meer plaats en meer inkomsten te hebben.iedereen gelijk voor de wet?
|
| 19 Jun 2017, 17:15 |
|
|
Freak
Voortaan kun je bij Uitleen Aalst ook sportmaterialen en speelkoffers ontlenen. De speelkoffers zijn er om de speelstraten van het nodige spelmateriaal te voorzien. Met de sportmaterialen kunnen organisatoren van buurtfeesten, eetfestijnen, jeugdkampen, … ook evenementen een speels en sportief elan geven.
Aan de stad kun je terecht om feest-, geluids- en lichtmateriaal te huren: geluidsboxen, draagbare headsets en diverse spots; maar ook podia, tenten, tafels en stoelen en zelfs kookmateriaal. Aalst Sport wil zoveel mogelijk mensen aan het sporten krijgen. Dat hoeft niet steeds competitief of in clubverband. Sport en beweging kan ook tijdens buurtfeesten, festivals, schoolfeesten een leuke activiteit zijn. De stad wil dit aanmoedigen en heeft daarom geïnvesteerd in sportmaterialen die ontleend kunnen worden door Aalsterse verenigingen, scholen, bedrijven en particulieren. In het aanbod onder meer een pingpongtafel, steps en driewielers, badmintonsets, jongleersets, Scandinavische werpsspelen zoals Kubb en Molkky en zoveel meer. en tribunes? ![]() |
| 19 Jun 2017, 17:21 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35 Berichten: 4112 Leeftijd: 55 Locatie: Herzele |
Nosferatu schreef: Mijn eerste vlammende colleire is over... maar niettemin... Eerst en vooral moeten we een spandoek maken "ILSE je bent hier niet meer welkom !!!" Ik wil hem nog mee helpen schilderen! Indien ze toch nog het lef heeft en als ze echt niet slimmer is en toch wil komen, dan stel ik voor da we een scenario voorzien a la "ORLANS buiten" en ze buiten jagen door onophoudelijk een fluitconcert en boe-geroep, dit tot ze weg is. Wegblijven uit de K is geen oplossing he gasten. Den dozje wou ze toch verzetten dichter tegen het veld... da zal lachen worden... en da wil ik zien... veel beloven en weinig geven doet ne zot in vreugde leven. ILSE EN DOZJE WE ZIJN UW LEUGENS BEU! Ik denk dat de enige realistische optie is dat de stad voor een symbolische euro het bouwvallige stadion (lees krot) aan den Eendracht verkoopt, dit om verkrotting tegen te gaan. Eenmaal eigenaar van het stadion kunnen we er een kleine doch (lees +- 11.000 bezoekers) sfeervolle tempel maken. Dit kan in fases gebeuren en is de enige realistische manier om vlug in 1B te geraken. Alle andere pistes zijn wishful thinking en ONMOGELIJK in deze bekrompen stad. Voordeel is dan wel dat we hen niet meer moeten dulden in ONS stadion. En anders moeten wij ons als bezoekers burgerlijke partij stellen omdat de stad zijn verplichtingen niet nakomt betreffende veiligheid, comfort, etc.... Op de huidige locatie, krijg je nooit de toestemming om daar nog iets te doen. Die tribune van ZW dat zou geen probleem geweest zijn, maar wees maar zeker dat je in elk ander geval van verbouwing de buurtbewoners tegenkrijgt(daar zijn ze binnen het bestuur intussen ook al van bewust!). Hoger bouwen dan nu is al uitgesloten, en dat plein draaien zal ook al moeilijk worden...nee, de enige uitweg is weg uit Aalst en alleen proberen alles rond te krijgen. _________________ What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator. |
| 19 Jun 2017, 17:25 |
|
|
forumlegende
kheiremans schreef: kheiremans schreef: Jeroen schreef: Ik heb Ilse Uyttersprot letterlijk horen beloven dat er ca. 90.000 EUR zou vrijgemaakt kunnen worden voor de staantribune. Als je dan plots je woord niet meer kan houden... Degoutant ![]() Het zal wel geen verschil maken maar ik ga hier straks mijn gedacht toch ook eens overmaken naar [email protected] Beloftes niet nakomen is blijkbaar een sport in Aalst. Tzal daarmee zijn dat ze schepen van sport is zeker? Reactie gekregen: Citeer: Beste Supporter Ik heb uw mail met veel aandacht gelezen en wens hierop te antwoorden. Allereerst wens ik te zeggen dat ik het altijd betreurd heb dat de K tribune werd afgebroken. Maar we zitten waar we zitten. Twee jaren geleden maakten we een inventaris van de werken op stadion en eendracht samen met dit bestuur. Er werd een inventaris gemaakt en afgesproken wie wat gi,g doen. De nieuwe tribune stond toen niet op deze lijst. Over de nieuwe tribune was nooit een akkoord binnen de meerderheid. Wat wel waar is, is dat 2 partijen binnen de meerderheid dit voorstel ondersteunden en de poging gingen doen om iedereen te overtuigen. We hebben enkele weken aan een stuk budgetbesprekingen gehad met het schepencollege en de vraag voor een tribune stond op het lijstje van 2 partijen van de meerderheid. We zijn echter met drie ...en het heeft geen zin om iemand met de vinger te wijzen, want alle beslissingen moeten worden collegiaal genomen. Afgelopen maandag was er een nieuwe poging. Ik heb het voorstel gedaan om 100 000 euro op budget van van cultuur te schrappen in ruil voor de 93 000 euro voor de tribune. Helaas moet ik vaststellen dat er geen draagvlak was in het voltallige schepencollege. We doen wel andere investeringen in het stadion en Zandberg en geven een borg van 500 000 euro. Als er financieel niks fout gaat met deze borg, is dit inderdaad geen kost voor de stad, maar we hebben in aalst slechte ervaringen met borg te staan van onze topsportploegen okapi en eendracht. Schotte werd ontworpen in 2007 en dit jaar gebouwd, voor alle sporten en verenigingen en wordt multifunctioneel gebruikt. Op dit moment spelen er meer dan 50 ploegen. En Lindemans heeft ons midden vorig jaar 'ontdekt' omdat hun zaal wordt afgebroken. In tegenstelling tot wat u denkt heeft Aalst wel degelijk een volleybaltraditie, weliswaar niet met deze ploeg. In de hoop u hiermee te hebben geantwoord. Steeds bereid voor verdere uitleg Ilse Verstuurd vanaf mijn iPad Awel Ilseke, als de beslissing 'collegiaal' is genomen, wees dan maar zeker dat de iendracht supporters noste joor in 't stemhokske ook 'collegiaal' zullen stemmen. We weten alvast bij welke 3 partijen we 'collegiaal' GEEN bolleke moeten kleuren in 2018: CD&V, NVA en Groen. Adieu 2de ambstermoin as berremiejster _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 20 Jun 2017, 10:12 |
|
|
forumlegende
DavidSeal schreef: Nosferatu schreef: Mijn eerste vlammende colleire is over... maar niettemin... Eerst en vooral moeten we een spandoek maken "ILSE je bent hier niet meer welkom !!!" Ik wil hem nog mee helpen schilderen! Indien ze toch nog het lef heeft en als ze echt niet slimmer is en toch wil komen, dan stel ik voor da we een scenario voorzien a la "ORLANS buiten" en ze buiten jagen door onophoudelijk een fluitconcert en boe-geroep, dit tot ze weg is. Wegblijven uit de K is geen oplossing he gasten. Den dozje wou ze toch verzetten dichter tegen het veld... da zal lachen worden... en da wil ik zien... veel beloven en weinig geven doet ne zot in vreugde leven. ILSE EN DOZJE WE ZIJN UW LEUGENS BEU! Ik denk dat de enige realistische optie is dat de stad voor een symbolische euro het bouwvallige stadion (lees krot) aan den Eendracht verkoopt, dit om verkrotting tegen te gaan. Eenmaal eigenaar van het stadion kunnen we er een kleine doch (lees +- 11.000 bezoekers) sfeervolle tempel maken. Dit kan in fases gebeuren en is de enige realistische manier om vlug in 1B te geraken. Alle andere pistes zijn wishful thinking en ONMOGELIJK in deze bekrompen stad. Voordeel is dan wel dat we hen niet meer moeten dulden in ONS stadion. En anders moeten wij ons als bezoekers burgerlijke partij stellen omdat de stad zijn verplichtingen niet nakomt betreffende veiligheid, comfort, etc.... Op de huidige locatie, krijg je nooit de toestemming om daar nog iets te doen. Die tribune van ZW dat zou geen probleem geweest zijn, maar wees maar zeker dat je in elk ander geval van verbouwing de buurtbewoners tegenkrijgt(daar zijn ze binnen het bestuur intussen ook al van bewust!). Hoger bouwen dan nu is al uitgesloten, en dat plein draaien zal ook al moeilijk worden...nee, de enige uitweg is weg uit Aalst en alleen proberen alles rond te krijgen. Niet akkoord met uw post. Dat het héél moeilijk zal worden om aan de Bredestraat iets gerealiseerd te krijgen geef ik U gelijk in, maar moeilijk gaat ook. Aan de Bredestraat moet je enkel een MER en een omgevingsvergunning aanvragen. Dus 2 procedures waarbij je tegenkanting kunt/zult krijgen. Op alle andere locaties komt daar ook nog eens een (G)RUP bij waardoro je 3 procedures hebt en dus 3 keer tegenkanting kunt/zult krijgen. Zelfs als je buiten Aalst gaat. Een (G)RUP voorziet een herbestemming van gronden op het gewestplan. Als je denkt dat een boer geen protest gaat indienen als ze zijn weides onteigenen om om te vormen naar recreatiegebied, dan sla je de bal mis. En aan groengebieden omvormen hoef je al helemaal niet te denken want dan heb je ANB + dienst Leefmilieu van de stad Aalst op uw dak. Dus procedure Bredestraat is in theorie de eenvoudigste. Daar komt nog bij dat ik in een artikel hierboven las dat de stad destijds bij het niet toekennen van de Movianto-site als reden gebruikte dat 2 retailcentra in de stad niet gewenst zijn. Aangezien ze met den Okapi al retail hebben, moet je voor den iendracht op geen medewerking van de stad rekenen als je met plannen van een voetbalstadion met retail komt aandraven. Als ge dan toch geen retail moogt voorzien heb je 2 opties: - je blijft aan de Bredestraat (met draaien van 't plein), alwaar de procedureslag de 'eenvoudigste' is en de plaats te beperkt om retail te voorzien. Stad schenkt ons hierbij de gronden aan een symbolische Euro (onder bepaalde voorwaarden). - je verhuist naar buiten Aalst en verandert uw clubnaam in Eendracht Erpe/Liedekerke/Affligem zodat, als je ooit terug naam en faam hebt en regelmatig op TV komt, de naam 'Aalst' niet meer genoemd wordt zodat de stad Aalst niet meer gerelateerd wordt aan de club en die klote-politici geen garen kunnen spinnen uit de resultaten van de ploeg. Let wel: ik ben tegen deze laatste oplossing, maar zoals 't stad nu bezig is laten ze U bijna geen andere keuze... _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 20 Jun 2017, 10:35 |
|
| Pagina 350 van 462 |
[ 6930 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 348 349 350 351 352 … 462 Volgende |