Stadion - Pagina 352 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 350 351 352 353 354 462
 Stadion 
Auteur Bericht
forumlegende

Bericht Re: Stadion
elfahem schreef:
1/ Wat is de capaciteit van deze tribune? Ik ga ervan uit dat die lager is dan die van de K.
Stad breekt dus de K af, zet een andere tribune met lagere capaciteit in de plaats en trekt de huur op. Ik vind dat nijg.

2/ Die tribune is misschien wel geschikt voor profvoetbal, maar is ons stadion in zijn geheel dat wel, bah nee toch?

3/ Dus die tribune blijft op 10 meter van het veld staan?

1) ik dacht 1800. De K in zijn gloriejaren 6000 (toen de neutrale zone er nog niet was) en vervolgens ieder jaar agezwakt, ik dacht tot uiteindelijk officieel 2500. Naast de tribune kan er ook nog volk langs de zijlijn staan hé naast de tribune, zoals op zovele pleinen, zodat je die capaciteit van 2500 staanplaatsen terug haalt.

2) Ons stadion is in dat geval naar verluidt geschikt voor 1B. 1A dacht ik niet wegens te weinig zitplaatsen, problemen verlichting,... Nu goed, 'k Hoop da 'k mis ben maar 'k zie ons binnen de 5 jaar nog niet in 1A spelen. ALs we in 1B geraken en daar een gezonde financiële club zijn, zal er ook wel budget zijn om het stadion aan te passen aan die normen of een nieuw stadion te bouwen. Nu geen ingrepen doen omdat het niet voldoende is voor als we ooit binnen dit en 5 à 10 jaar in 1A zouden uitkomen, zou ik niet correct vinden. In 1ste amateur en 1B is zo 'n tribune een grote meerwaarde die zichzelf terugverdient.

3) Als we ooit overgaan naar 1B (of 1A) moet het plein iets verbreedt worden, aldus SVDB. Maar 't zou minder dan een meter zijn (exacte afstand helaas vergeten). Dus de nieuwe tribune kan een heel stuk naar voren. Ipv de huidige 10m(?) kan je perfect tot op 3m komen. Ter illustratie: de eerste trap van de vroegere K zat op ca. 2m van de reclamepanelen. Dus als je een meter meer neemt speel je op safe voor een eventuele verbreding, mocht die effectie nodig zijn.

20 Jun 2017, 15:47
forumlegende

Smetje schreef:
Die nieuwe tribune zou toch tegen het veld moeten komen. Snap niet dat er nu weer van verbreding gesproken wordt. Dat kan toch niet door de lichtmasten. Dan moet er minstens 1 (en ik denk zelfs alle twee) verplaatst worden.

Verbeding zou indien ooit nodig, beperkt zijn tot minder dan 1meter, en niet die vroegere 7m waarmee gegoocheld werd destijds;
Dus nieuwe tribune kan tot op 3m van reclamepanelen komen zonder een verbreding in de weg te staan.
Meer verbreden lukt idd niet wegens lichtmasten.

Vraag is: is die verbreding nodig voor 1A of 1B. Want stel dat dit enkel voor 1A is, en aangezien je met het huidige stadion toch niet naar 1A kunt, ook al heb je de COS-tribune, moet je de verbreding van het plein niet in rekening brengen en kan je ze zelfs tot op2m van de reclamepanelen plaatsen, zoals de vroegere K.
Hoe dichter, hoe meer beleveing en impact op de spelers.

20 Jun 2017, 15:52
forumlegende

allesaaneen schreef:
Gemeenteraad bestaat uit 45 leden, en er is absolute meerderheid nodig... met andere woorden; 23 leden moeten pro zijn.

Verdeling op partijniveau is als volgt:

* partijloze stadssecretaris (1)
* N-VA (16)
* CD&V (8)
* SD&P (5)
* SP.A (2)
* open vld (7)
* vlaams belang (4)
* groen (2)

Ik hoop er natuurlijk op, maar als dezelfde partijen (N-VA, CD&V & Groen) voet bij stuk houden, komen we natuurlijk wel uit op hetzelfde resultaat... N-VA & CD&V zijn samen al 24 stemmen.

En ivm de plaats van de staantribune; die verlichtingspalen gaan NOOIT verplaatst worden, dus als dat de enige reden is, zet die nieuwe tribune dan maar gauw weer tegen de hekkens :)

Voor zover Ilse niet aan 't liegen is in de mail die hier gepost werd, waren 2 partijen van de meerderheid voor en 1 tegen. Ilse beweert voorstander te zijn, dus CD&V zou voor zijn. Doch, Iwein DC heeft al duidelijk andere taal gesproken... Daar rommelt het dus al.
SD&P met Ann Van Den Steen, Verdoodt, Jacobs... zou ook voor zijn, aldus wat we hier te lezen en horen krijgen.
Dus als die 2 telkens een unaniem partijstandpunt innemen en er geen afvalligen zijn (zoals Iwein DC bijvoorbeeld), heb je al 13 stemmen. Reken daar Open VLD bij (de vraag komt van hun), zit je op 20.
Vlaams belang met Johan kan met hun 4 stemmen dan reeds zorgen voor de nodige meerderheid van 24 stemmen.
Positie SPA is mij niet bekend (oa. Sam vandeputte).
Standpunt Groen kent iedereen: die zijn tegen alles, dus ook tegen de voetbal, dus daar moeten we niet op rekenen.

't Zal nagelbijten worden... hopelijk gaat onze voorzitter op voorhand nog eens klappen met NVA (16 zetels). Als ge hun mee hebt, kan je de meerderheid niet meer mislopen.

Komaan PLJ, doe eens een klapke met die gasten.

20 Jun 2017, 16:04
Junior

Blijkbaar kan er toch meer dan eerst gezegd.

Ik denk dat we wel degelijk iets kunnen bereiken met onze protesten. Wees maar zeker dat er bij vele partijen een rood lichtje gaat branden bij ons protest. Ik zou zeggen we mogen nu niet afzwakken. Die tribune moet er komen.... punt andere lijn. Hoe we ze ook bekomen kan me niet schelen, maar ze moet er komen.

Ilse haar uitleg trekt op niks. Ze schrijft dertig zinnen, maar zegt niets. Komt er op neer dat er te veel leugens zijn verteld in het verleden.

Nu om concrete afspraken te maken... Kan de vzw supporters er niet voor zorgen dat er voor de volgende gemeenteraad of college of wat dan ook een protest komt. Ik stel voor dat we ons eerst nog beperken tot stilzwijgend protest en het resultaat afwachten. (truitje aan vislijn hangen etc vind ik zeker een goed idee) Indien het resultaat negatief is, dan kunnen alle registers open.... weliswaar op een niet agressieve manier. We zijn daar immers niet om den boel af te breken, maar om ons ongenoegen te uiten. Misschien kan OPC ook aanwezig zijn met ons bekende spandoek van OPC.

Ik zal er zeker bij zijn indien er iets moet gebeuren.

:EA: Aal tesaumen !

En Ilse, wat mij betreft ben je zelfs na een goedkeuring nog niet welkom ! :kots:

20 Jun 2017, 16:36
Junior

Ps is er al een petitie die we kunnen gaan afgeven aan die mannen en vrouwen? Desnoods digitaal, dat de groenen inzien dat we milieu bewust zijn.... :juij: :juij:

20 Jun 2017, 16:48
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Voor mij is duidelijk dat het huidige stadsbestuur, met alle mogelijk belemmerigen de promotievooruitgang van Eendracht Aalst BEWUST WIL BLOKKEREN !
Nochhans, vanaf nu kunnen we sportief mee concurreren voor die promotie naar eerste klasse.
En we hebben we GEEN ENKELE structurele OPTIE op korte tot middellange termijn.
En stad AALST wil "op kwaadaardige wijze",... dat dit zo blijft....

Heeft het stadsbestuur zich tot nu toe al eens bevraagd?
Welke noodzakelijke infrastructuur er nodig is, als men wil overstappen naar de volgende fase, het profvoetbal ?
Deze intentie en voorspelling werd intussen al 18 MAANDEN eerder aangekondigd door het nieuwe clubbestuur.

Die mogelijkheid ligt vanaf nu sportief open, en behoort realistisch tot de mogelijkheden,
maar de neanderthalers in het Aalsterrs stadsbestuur hebben totaal geen enkele interesse.....
:kots: :kots: :kots:
En nu weer die electorale leugens van mei 2017: "we werken eraan, liever een duurzame oplossing, en
geen onmiddellijke herstelkosten, die nochtans al decennia lang nodig waren als verhuurder van het stadion. maar zonder enige beweging van de stad, ...zelfs ook nu niet........

Nogmaals, het clubbestuur moet op haar achterste laten shoppen, vriendelijk blijven, en danku blijven zeggen, voor broodkruimels; - om geen bruggen op te blazen.
Het protestinitiatief moet van de supporters komen, en deze onbeschaamde en huichelende politiekers publiek voor hun kiezers de maskers afzetten, en aantonen hoe onbetrouwbaar zij in t algemeen wel zijn, als het op beloftes aankomt.
NADRUK: OP ONBETROUWBAAR en ONGELOOFWAARDIG "in t algemeen".
Want niet iedereen is eendrachtsupporter...
.
Een confrontatiegesprek op TV--Oost met DOSJE of ILSE zou hunne dikke zever kunnen bloot leggen; Maar dan met tegenopponent van stevig niveau bvb Kathleen Cools (geen gemakkelijke ! als men met leugens, en loze beloftes komt aandraven ) .
Want DOSJE zou zijn trukkendoos met advocatenstreken ook kunnen boven halen, en daar is hij ook uitstekend in...

20 Jun 2017, 16:51
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
Kan VZW geen event aanmaken op facebook hiervoor? Ik wil wel zien dat er een spandoek is van OPC.

Eventueel proberen zorgen voor aanwezigheid van enkele spelers, pompiers, misschien bestuur? (Al zouden die beter hun neutraal houden op dat vlak)

20 Jun 2017, 16:52
Ancien

Leeftijd: 47
Timoilsjt schreef:
allesaaneen schreef:
Gemeenteraad bestaat uit 45 leden, en er is absolute meerderheid nodig... met andere woorden; 23 leden moeten pro zijn.

* N-VA (16)
* CD&V (8)
* SD&P (5)
* SP.A (2)
* open vld (7)
* vlaams belang (4)
* groen (2)

Ik hoop er natuurlijk op, maar als dezelfde partijen (N-VA, CD&V & Groen) voet bij stuk houden, komen we natuurlijk wel uit op hetzelfde resultaat... N-VA & CD&V zijn samen al 24 stemmen.

En ivm de plaats van de staantribune; die verlichtingspalen gaan NOOIT verplaatst worden, dus als dat de enige reden is, zet die nieuwe tribune dan maar gauw weer tegen de hekkens :)

Voor zover Ilse niet aan 't liegen is in de mail die hier gepost werd, waren 2 partijen van de meerderheid voor en 1 tegen. Ilse beweert voorstander te zijn, dus CD&V zou voor zijn. Doch, Iwein DC heeft al duidelijk andere taal gesproken... Daar rommelt het dus al.
SD&P met Ann Van Den Steen, Verdoodt, Jacobs... zou ook voor zijn, aldus wat we hier te lezen en horen krijgen.
Dus als die 2 telkens een unaniem partijstandpunt innemen en er geen afvalligen zijn (zoals Iwein DC bijvoorbeeld), heb je al 13 stemmen. Reken daar Open VLD bij (de vraag komt van hun), zit je op 20.
Vlaams belang met Johan kan met hun 4 stemmen dan reeds zorgen voor de nodige meerderheid van 24 stemmen.
Standpunt Groen kent iedereen: die zijn tegen alles, dus ook tegen de voetbal, dus daar moeten we niet op rekenen.

't Zal nagelbijten worden... hopelijk gaat onze voorzitter op voorhand nog eens klappen met NVA (16 zetels). Als ge hun mee hebt, kan je de meerderheid niet meer mislopen.

Ik denk dat Cd&V gaat tegen stemmen of onthouden. Vlaams belang zit minimun één 'neen' stem, die zei trouwens ook neen tegen de borgstelling. Je gaat moeten rekenen op NVA, SPA, SPD, VLD en Johan, misschien twee, drie man.

20 Jun 2017, 17:21
forumlegende

witzwet schreef:
Timoilsjt schreef:
allesaaneen schreef:

* N-VA (16)
* CD&V (8)
* SD&P (5)
* SP.A (2)
* open vld (7)
* vlaams belang (4)
* groen (2)

Ik denk dat Cd&V gaat tegen stemmen of onthouden. Vlaams belang zit minimun één 'neen' stem, die zei trouwens ook neen tegen de borgstelling. Je gaat moeten rekenen op NVA, SPA, SPD, VLD en Johan, misschien twee, drie man.

Dan weet PLJ wat hem te doen staat ;)

20 Jun 2017, 17:23
forumlegende

hansken schreef:
Kan VZW geen event aanmaken op facebook hiervoor? Ik wil wel zien dat er een spandoek is van OPC.

Eventueel proberen zorgen voor aanwezigheid van enkele spelers, pompiers, misschien bestuur? (Al zouden die beter hun neutraal houden op dat vlak)

Dag Hansken, de vzw is bezig omtrent dit dossier. Meer info volgt kortelings.

20 Jun 2017, 17:24
Vaste Waarde

De NVA heeft 0,0 gedaan toen Johan van VB ons dossier verdedigde , invclusief Mathias de ridder en Kristof devos !

20 Jun 2017, 19:11
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
Neutralboy schreef:
De NVA heeft 0,0 gedaan toen Johan van VB ons dossier verdedigde , invclusief Mathias de ridder en Kristof devos !

---
:haha: Wat is het Aalsters Gemeentebestuur toch een potsierlijk vlooiencircus, zeg !
Gaan er vanuit dat er een lokale meerderheid van kracht is, en een lokale oppositie.
Maar waarbij meerderheidspartijen eensgezind, en-bloc niet kunnen beslissen in lopende dossiers.
En voor- en tegenstemmers hebben, zowel bij meerderheid als bij oppositie...
Waar is die kracht van de verandering, en de kracht van een meerderheid?
Niet verwonderlijk, ...dat mensen in een partij en hun vertegenwoordigers geen vertrouwen meer hebben...

20 Jun 2017, 20:46
Nationale Ploeg

Leeftijd: 46
Smetje schreef:
Die nieuwe tribune zou toch tegen het veld moeten komen. Snap niet dat er nu weer van verbreding gesproken wordt. Dat kan toch niet door de lichtmasten. Dan moet er minstens 1 (en ik denk zelfs alle twee) verplaatst worden.

Moest die ZW tribune er komen... Dan moet die toch zo dicht mogelijk tegen de boardings komen want anders kan ze er niet tussen (die chalets staan daar ook nog e)

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!

20 Jun 2017, 21:47
forumlegende

Leeftijd: 69
Neutralboy schreef:

Daarmee ben je reeds voldoende voorbereid op de volgende verkiezingen hé!!! ;)
Van Mathias De Ridder weet ik dat hij vroeger naar den iendracht kwam maar nu zie ik hem niet meer, hij zal niet meer mogen van den dozje zeker!!!
De rest van die NVA-bende zijn okapi supporters!!!!

21 Jun 2017, 9:00
Vaste Waarde

Communicatie namens VZW Supporters Eendracht Aalst:

Onze communicatie rond het al dan niet aanschaffen van een andere staantribune voor de club Eendracht Aalst en de rol van de stad Aalst daarin, veroorzaakte flink wat deining de afgelopen week, niet in het minst bij politiek Aalst. Omdat discussies op sociale media doorgaans weinig constructiefs opleveren, heeft de VZW Supporters Eendracht Aalst aangedrongen op een ontmoeting met de beruchte Task Force om vervolgens de huidige stand van zaken zwart op wit te kunnen weergeven naar de supporters. De VZW hoopt dat deze ontmoeting nog kan plaatsvinden voor de gemeenteraad van dinsdag 27 juni. Echter, aangezien de tribuneproblematiek geagendeerd is op die gemeenteraad zal de VZW sowieso een delegatie afvaardigen. Iedereen die zich geroepen voelt om onze delegatie te versterken daar, is uiteraard welkom (graag wel seintje aan de VZW vooraf). Na de ontmoeting met de Task Force brengen we verslag uit en hopen we dat dan ook het standpunt van de club omtrent de eventuele aanschaf van de tribune bekend zal zijn.

21 Jun 2017, 11:23
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6930 berichten ]  Ga naar pagina 1 350 351 352 353 354 462