|
|
| Pagina 422 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 420 421 422 423 424 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
nieuw in de eerste ploeg
Bericht Re: Artikels
Smetje schreef: Die zullen hier dan waarschijnlijk ook wel kandidaat geweest zijn. Waren toch geruchten over Sam Kerckhofs samen met Dries Mertens? Verstuurd vanaf mijn RMX3363 met Tapatalk Dat waren idd de geruchten toch. PLJ heeft de slechtste optie voor de club gekozen maar liet wel via de media het omgekeerde uitschijnen, daarvoor moesten de betrokken personen dan uiteraard zwijgen. Er zijn transfers en het stadion en jeugdcomplex worden opgeknapt maar om daarvoor nu al positief te zijn…. Voorlopig weten we na 2 weken eigenlijk zo goed als niets. |
| 23 Aug 2023, 11:39 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
iendrachter schreef: Mediagroep Sporthouse Group van Wouter Vandenhaute en Sam Kerkhofs dicht bij overname amateurvoetbalclub Sporting Hasselt SportHouse Group, een NV met als bestuurders Wouter Vandenhaute, Tomas Van Den Spiegel en Sam Kerkhofs, toont interesse in Sporting Hasselt. De mediagroep heeft onder meer het plan om een documentaire te maken over de Hasseltse club, werd ons bevestigd. Sporting Hasselt is intussen twee maanden op zoek naar een kandidaat-overnemer. Dat ging zo. Op 9 juni bood Sporting Hasselt-voorzitter Bart Casters (en het voltallige bestuur) zijn ontslag aan na een conflict met de ouders van enkele jeugdspelers. Een week later aanvaardde de algemene vergadering van de club dat ontslag en werd er gemeld dat er op zoek zou gegaan worden naar een overnemer. Maar die werd niet meteen gevonden. Voorzitter Casters en het ontslagnemend bestuur kwamen terug op hun beslissing om ermee te kappen en zetten hun zoektocht naar een investeerder verder. Een van de (voorlopig prille) pistes, naast verkennende gesprekken met buitenlandse kandidaat-overnemers, is dus SportHouse Group, dat in 2011 opgericht werd door Sam Kerkhofs, een neef van Kat Kerkhofs, de vrouw van voetballer Dries Mertens. Zijn bedrijf focuste zich aanvankelijk op het beheer van de website en social mediaplatformen van een aantal topvoetballers waaronder Mertens zelf, maar ook Kevin De Bruyne. Ex-basketter Tomas Van Den Spiegel stapte in 2017 in het bedrijf, in 2018 kocht Wouter Vandenhaute zich in door middel van een kapitaalverhoging. Het bedrijf is gehuisvest in Vilvoorde, in hetzelfde gebouw waar ook tv-productiehuis Woestijnvis kantoor houdt. Tv-programma in de maak? Het is nog niet vastgelegd welke plannen Sporthouse Group met Sporting Hasselt heeft, maar een van de evidente pistes is er een tv-programma rond te creëren. Als internationale voorbeeld geldt Welcome to Wrexham, een realityserie op Disney Plus dat de lotgevallen van de Welshe traditieclub Wrexham AFC en haar promotie naar het profvoetbal volgt. Wrexham werd in 2020 overgenomen door de Canadees-Amerikaanse acteur Ryan Reynolds en de Amerikaanse acteur Rob McElhenney. Sam Kerkhofs werd tien dagen geleden, samen met acteur Rik Verheye, nog gespot tijdens de bekerwedstrijd van Sporting Hasselt tegen Crossing Schaerbeek. Ook was hij dinsdagavond nog zelf in Hasselt aanwezig tijdens de training van het eerste elftal en bekeek hij de accomodatie. Of SportHouse Group, die niet wenste te reageren, zijn interesse ook concreet zal maken, moet de volgende dagen/weken nog blijken. Het is alleen in Aalst dat een document moest ondertekend worden ![]() _________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 23 Aug 2023, 11:41 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Als het u bedoeling is mij af te schilderen als ne leugenaar zijt ge goe mis... Er is een document ondertekend waarin staat dat er niets over de inhoud van de gesprekken mag uitgelekt worden... Dat de partij niet vernoemd werd, was op vraag van hen zelf. Als men discretie vraagt, dan geef ik die.
_________________ eendrachter ben je niet voor heel even, maar voor je hele leven! |
| 24 Aug 2023, 13:33 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28 Berichten: 8706 Leeftijd: 58 Locatie: Wetteren Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs |
hansken schreef: Als het u bedoeling is mij af te schilderen als ne leugenaar zijt ge goe mis... Er is een document ondertekend waarin staat dat er niets over de inhoud van de gesprekken mag uitgelekt worden... Dat de partij niet vernoemd werd, was op vraag van hen zelf. Als men discretie vraagt, dan geef ik die. Je hebt al eens uw ruiten laten ingooien 'Indracht for life weekend'. En je hebt uw weer in het zak laten zetten ![]() Ik zeg alleen wat er staat in het bewuste artikel van Hasselt staat ![]() Raar dat ze daar geen problemen mee hebben dat de partij wel al in geuren en kleuren vernoemd is. Misschien moet je het artikel nog is rustig lezen ![]() _________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 24 Aug 2023, 15:21 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Bakkie schreef: hansken schreef: Als het u bedoeling is mij af te schilderen als ne leugenaar zijt ge goe mis... Er is een document ondertekend waarin staat dat er niets over de inhoud van de gesprekken mag uitgelekt worden... Dat de partij niet vernoemd werd, was op vraag van hen zelf. Als men discretie vraagt, dan geef ik die. Je hebt al eens uw ruiten laten ingooien 'Indracht for life weekend'. En je hebt uw weer in het zak laten zetten ![]() Ik zeg alleen wat er staat in het bewuste artikel van Hasselt staat ![]() Raar dat ze daar geen problemen mee hebben dat de partij wel al in geuren en kleuren vernoemd is. Misschien moet je het artikel nog is rustig lezen ![]() Zeg ik dan dat het over hun gaat? Lees nog eens rustig wat ik heb gepost... Ja, ik heb mij weer int zak laten zetten... patje heeft gekozen voor de turken eh, niet ik._________________ eendrachter ben je niet voor heel even, maar voor je hele leven! |
| 24 Aug 2023, 16:26 |
|
|
hansken schreef: Bakkie schreef: hansken schreef: Als het u bedoeling is mij af te schilderen als ne leugenaar zijt ge goe mis... Er is een document ondertekend waarin staat dat er niets over de inhoud van de gesprekken mag uitgelekt worden... Dat de partij niet vernoemd werd, was op vraag van hen zelf. Als men discretie vraagt, dan geef ik die. Je hebt al eens uw ruiten laten ingooien 'Indracht for life weekend'. En je hebt uw weer in het zak laten zetten ![]() Ik zeg alleen wat er staat in het bewuste artikel van Hasselt staat ![]() Raar dat ze daar geen problemen mee hebben dat de partij wel al in geuren en kleuren vernoemd is. Misschien moet je het artikel nog is rustig lezen ![]() Zeg ik dan dat het over hun gaat? Lees nog eens rustig wat ik heb gepost... Ja, ik heb mij weer int zak laten zetten... patje heeft gekozen voor de turken eh, niet ik.Als het niet over deze mensen gaat waarom reageer je er dan op Jullie hebben Patje zelf laten kiezen,er heeft hem geene mens een strobreed in de weg gelegd ![]() _________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 24 Aug 2023, 19:13 |
|
|
Junior Lid geworden op: 24 Aug 2014, 18:49 Berichten: 225 |
KALENDERWIJZIGING: Jong Essevee - Eendracht Aalst | Op verzoek van de politie van Waregem wordt de openingswedstrijd van woensdag 30 augustus verplaatst naar een latere datum. Beide clubs kwamen tot een akkoord voor woensdag 13 september om 20u00. De wedstrijd zal dan ook kunnen doorgaan in de Elindus Arena. Onze eerste competitiewedstrijd volgt dus op zondag 3 september, in eigen huis tegen KSV Oudenaarde!
|
| 25 Aug 2023, 4:35 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 41 Locatie: Aalst |
|
| 01 Sep 2023, 10:07 |
|
|
Iendracht.be - beheer ![]() Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03 Berichten: 5572 Leeftijd: 49 Locatie: Lebbeke |
Bericht Re: RE: Re: Artikels
Zienaa schreef: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230831_96792164 |
| 01 Sep 2023, 10:10 |
|
|
Zienaa schreef: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230831_96792164 Eindelijk een nuchtere kijk op de zaken! ![]() _________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 01 Sep 2023, 10:15 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55 Berichten: 2308 Leeftijd: 41 Locatie: Aalst |
Citeer: Wat is er aan de hand bij Eendracht Aalst? Drie weken na overname door Turkse investeerders wordt totale gedaanteverwisseling duidelijk. Drie weken is het geleden dat amateurclub Eendracht Aalst in handen kwam van Turkse investeerders. Sindsdien kwamen al zes buitenlandse (ex-)profvoetballers over en werd ex-Rode Duivel Kevin Mirallas er technisch directeur. “Door lakse wetgeving in België ruiken buitenlandse investeerders hier hun kans.” Koen Baumers en Wim Redant Vandaag om 03:00 Yeniden baslasin, Turks voor “opnieuw beginnen”. Het is de naam van het tv-programma waarvan kersvers Eendracht Aalst-voorzitster Tülin Sönmez (38) zowat tien jaar geleden producer was. De Turkse versie van Extreme makeover bij ons, waarin mensen een totale gedaanteverwisseling ondergaan. Sinds Tülin Sönmez aan het roer staat van Eendracht Aalst, is ook daar een totale gedaanteverwisseling bezig. De club uit tweede amateurliga kondigde sinds de overname al zeven transfers aan. Onder hen een Pakistaanse en een Moldavische international en een speler uit de Bulgaarse eerste klasse. In een videoboodschap op Facebook vertellen ze telkens hoe blij ze zijn dat ze nu tot de “Aalst family” behoren en dat ze kampioen willen worden. De nieuwste aanwinst is ex-Rode Duivel Kevin Mirallas (35), die er technisch directeur wordt. Een functie die bij andere clubs op dat niveau door vrijwilligers wordt uitgevoerd of vaak niet eens bestaat. En de supporters, die staan erbij en kijken ernaar. Met grote ogen. Soms wantrouwig, vaak opgetogen over de belofte van een terugkeer naar de gloriedagen van weleer. De zwart-witte traditieclub draaide in de jaren 90 nog mee in eerste klasse, maar was weggedeemsterd na een faillissement, bestuurswissels en enkele mislukte fusiepogingen. Momenteel vertoeft Eendracht Aalst in wat vroeger vierde klasse heette. Lakse wetgeving “Buitenlandse investeerders gebruiken Belgische clubs graag omdat hier alles kan en mag”, zegt sporteconoom Trudo Dejonghe (KU Leuven). “De bedoeling zal zijn om zo snel mogelijk naar het profvoetbal in 1B te stijgen. En om één of andere reden zijn fans daar gelukkig mee, ook al is er een zekere vervreemding en wordt de bloedband tussen club en Aalst-stad doorgeknipt. Op korte termijn is zo’n amateurclub geen verdienmodel, maar op lange termijn wel. Het is een gevolg van de lakse wetgeving op dat vlak.” Dat zit zo. “Je mag als speler van buiten de Europese Unie al profspeler zijn in België met een loon vanaf zowat 85.000 euro per jaar. Dat is veel geld voor spelers uit Ghana, Ivoorkust of Brazilië. Je kan dus een container spelers aanvoeren en tegen dat minimumloon laten spelen. Als je er van twintig spelers één verkocht krijgt voor 1,7 miljoen euro, heb je de investering terugverdiend. En de club wordt volledig afhankelijk van de investeerder, omdat ze vasthangt aan al die contracten. De drempels in het buitenland zijn hoger, of daar gelden beperkingen op het aantal spelers van buiten de EU.” Schimmig palmares Eerder deze week kwam er vanuit diezelfde amateurliga een heel ander overnameverhaal. Acteur Rik Verheye en podcaster Sam Kerkhofs namen Sporting Hasselt over. “Terwijl andere amateurclubs uit het slop gehaald worden door absurd rijke buitenlandse investeerders met een schimmig palmares, willen wij onderzoeken of het ook anders kan”, zei Kerkhofs daar woensdag nog over in het Nieuwsblad. “Hoe populair kunnen wij een amateurclub maken met onze talenten en ons netwerk?” Dat is voorlopig een vraag zonder antwoord. Net als deze vragen: hoe absurd rijk zijn de nieuwe investeerders van Eendracht Aalst? En hoe schimmig is hun palmares? Want het is zelfs niet duidelijk wie nu exact de nieuwe eigenaars zijn. De voorzitster is wel bekend: Tülin Sönmez dus. Een in Gent geboren en opgegroeide Turkse die naast haar tv-bezigheden ook werkte in een reisbureau en als kredietmakelaar, die in de autohandel zit en haar eigen hotel heeft. Behalve een in de Turkse pers uitgesmeerde relatie met een Turkse profvoetballer tien jaar geleden heeft ze geen link met voetbal. In Aalst circuleren geruchten dat er achter de investeerders makelaars schuilgaan – officieel mogen makelaars zelf geen clubeigenaar zijn. Sönmez had de lokale sportpers donderdagavond uitgenodigd voor een interview waarbij de vragen op voorhand doorgestuurd moesten worden. Maar dat werd kort voor aanvang geannuleerd. “Laat ik de eventueel onzekere supporters al even geruststellen: de club is in goede handen”, liet ze half augustus optekenen op de website van Eendracht Aalst. “Voor mij zijn de fans de eigenaars van de club.” |
| 01 Sep 2023, 10:16 |
|
|
Junior
Lid geworden op: 24 Sep 2022, 12:54 Berichten: 205 Leeftijd: 71 Locatie: Kreta |
Zienaa schreef: Citeer: Wat is er aan de hand bij Eendracht Aalst? Drie weken na overname door Turkse investeerders wordt totale gedaanteverwisseling duidelijk. Drie weken is het geleden dat amateurclub Eendracht Aalst in handen kwam van Turkse investeerders. Sindsdien kwamen al zes buitenlandse (ex-)profvoetballers over en werd ex-Rode Duivel Kevin Mirallas er technisch directeur. “Door lakse wetgeving in België ruiken buitenlandse investeerders hier hun kans.” Koen Baumers en Wim Redant Vandaag om 03:00 Yeniden baslasin, Turks voor “opnieuw beginnen”. Het is de naam van het tv-programma waarvan kersvers Eendracht Aalst-voorzitster Tülin Sönmez (38) zowat tien jaar geleden producer was. De Turkse versie van Extreme makeover bij ons, waarin mensen een totale gedaanteverwisseling ondergaan. Sinds Tülin Sönmez aan het roer staat van Eendracht Aalst, is ook daar een totale gedaanteverwisseling bezig. De club uit tweede amateurliga kondigde sinds de overname al zeven transfers aan. Onder hen een Pakistaanse en een Moldavische international en een speler uit de Bulgaarse eerste klasse. In een videoboodschap op Facebook vertellen ze telkens hoe blij ze zijn dat ze nu tot de “Aalst family” behoren en dat ze kampioen willen worden. De nieuwste aanwinst is ex-Rode Duivel Kevin Mirallas (35), die er technisch directeur wordt. Een functie die bij andere clubs op dat niveau door vrijwilligers wordt uitgevoerd of vaak niet eens bestaat. En de supporters, die staan erbij en kijken ernaar. Met grote ogen. Soms wantrouwig, vaak opgetogen over de belofte van een terugkeer naar de gloriedagen van weleer. De zwart-witte traditieclub draaide in de jaren 90 nog mee in eerste klasse, maar was weggedeemsterd na een faillissement, bestuurswissels en enkele mislukte fusiepogingen. Momenteel vertoeft Eendracht Aalst in wat vroeger vierde klasse heette. Lakse wetgeving “Buitenlandse investeerders gebruiken Belgische clubs graag omdat hier alles kan en mag”, zegt sporteconoom Trudo Dejonghe (KU Leuven). “De bedoeling zal zijn om zo snel mogelijk naar het profvoetbal in 1B te stijgen. En om één of andere reden zijn fans daar gelukkig mee, ook al is er een zekere vervreemding en wordt de bloedband tussen club en Aalst-stad doorgeknipt. Op korte termijn is zo’n amateurclub geen verdienmodel, maar op lange termijn wel. Het is een gevolg van de lakse wetgeving op dat vlak.” Dat zit zo. “Je mag als speler van buiten de Europese Unie al profspeler zijn in België met een loon vanaf zowat 85.000 euro per jaar. Dat is veel geld voor spelers uit Ghana, Ivoorkust of Brazilië. Je kan dus een container spelers aanvoeren en tegen dat minimumloon laten spelen. Als je er van twintig spelers één verkocht krijgt voor 1,7 miljoen euro, heb je de investering terugverdiend. En de club wordt volledig afhankelijk van de investeerder, omdat ze vasthangt aan al die contracten. De drempels in het buitenland zijn hoger, of daar gelden beperkingen op het aantal spelers van buiten de EU.” Schimmig palmares Eerder deze week kwam er vanuit diezelfde amateurliga een heel ander overnameverhaal. Acteur Rik Verheye en podcaster Sam Kerkhofs namen Sporting Hasselt over. “Terwijl andere amateurclubs uit het slop gehaald worden door absurd rijke buitenlandse investeerders met een schimmig palmares, willen wij onderzoeken of het ook anders kan”, zei Kerkhofs daar woensdag nog over in het Nieuwsblad. “Hoe populair kunnen wij een amateurclub maken met onze talenten en ons netwerk?” Dat is voorlopig een vraag zonder antwoord. Net als deze vragen: hoe absurd rijk zijn de nieuwe investeerders van Eendracht Aalst? En hoe schimmig is hun palmares? Want het is zelfs niet duidelijk wie nu exact de nieuwe eigenaars zijn. De voorzitster is wel bekend: Tülin Sönmez dus. Een in Gent geboren en opgegroeide Turkse die naast haar tv-bezigheden ook werkte in een reisbureau en als kredietmakelaar, die in de autohandel zit en haar eigen hotel heeft. Behalve een in de Turkse pers uitgesmeerde relatie met een Turkse profvoetballer tien jaar geleden heeft ze geen link met voetbal. In Aalst circuleren geruchten dat er achter de investeerders makelaars schuilgaan – officieel mogen makelaars zelf geen clubeigenaar zijn. Sönmez had de lokale sportpers donderdagavond uitgenodigd voor een interview waarbij de vragen op voorhand doorgestuurd moesten worden. Maar dat werd kort voor aanvang geannuleerd. “Laat ik de eventueel onzekere supporters al even geruststellen: de club is in goede handen”, liet ze half augustus optekenen op de website van Eendracht Aalst. “Voor mij zijn de fans de eigenaars van de club.” Tot nu toe alleen maar lulkoek verkocht door Sönmez en de aangevoerde International superstars van FC DE KAMPIOENEN , een kladder verf hier of daar, wat nieuwe grote plastic bekers om de sups te sussen, alleen Mirallas heb ik nog niet gehoord of gelezen, wss zwijgplicht ondertekend ![]() |
| 01 Sep 2023, 10:41 |
|
|
Kalamaki2014 schreef: Tot nu toe alleen maar lulkoek verkocht door Sönmez en de aangevoerde International superstars van FC DE KAMPIOENEN , een kladder verf hier of daar, wat nieuwe grote plastic bekers om de sups te sussen, alleen Mirallas heb ik nog niet gehoord of gelezen, wss zwijgplicht ondertekend ![]() ![]() _________________ https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs Member of the President’s Club. |
| 01 Sep 2023, 12:54 |
|
|
Reserve
|
| 08 Sep 2023, 6:14 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
fromfathertoson schreef: https://www.hln.be/belgisch-voetbal/sos-amateurclubs-waarom-kopen-buitenlandse-ex-makelaars-6-van-onze-derde-en-vierdeklassers-op~a2bb79bf/ Iemand die volledig kan posten? Bedankt Voorzitster stopt na 23 dagen, neemt Turks-Zwitserse (ex-)makelaar over? Een cultclub. Dat is Eendracht Aalst. Even zelfs bijna een topclub, met een Gouden Schoen en een Europees avontuur. Momenteel lijkt het meer op een zoekende club: de voorzitster gaf er na 23 dagen de brui aan, en over het hoe en wat en vooral waarom van Turkse Zwitser Yüksel Demir, die in principe voorzitter wordt, is maar weinig bekend. NET NOG POSEERDE TÜLIN SÖNMEZ TROTS MET DE SJAAL OF YÜKSEL DEMIR PAKT (ALLICHT) AL OVER. INSTAGRAM Ooit, niet zo heel lang geleden, was Eendracht Aalst een middenmoter in eerste klasse. Gilles De Bilde won er in 1995 de Gouden Schoen. Jan Ceulemans bracht Europees voetbal naar het Pierre Cornelisstadion. Even deed Aalst bovenin mee. Altijd is het een cultclub gebleven. De voorbije jaren zakte de club weg naar tweede nationale — de vierde afdeling van het Belgische voetbal. Ook nu zitten er bij elke thuismatch meer dan duizend supporters op de tribunes. De Brusselse vermogensbeheerder Patrick Le Juste nam de club over in 2016 en zei de ambitie te hebben om van Aalst weer zo snel mogelijk sportief succesvol te maken. Copy-pastecommunicatie uit de cursus 'Overname voetbalclub for dummies'. De investeerders die hieronder aan bod komen zouden allemaal exact hetzelfde zeggen. 'Lokale verankering' en 'jeugdwerking' zijn andere buzzwords die als passe-partout bij elke overname gebruikt kunnen worden. Le Juste kon zijn ambities nooit waarmaken. Zeven jaar later bleef de club ter plaatse trappelen en keerden de supporters zich tegen hem. De zakenman besloot afgelopen zomer de club te verkopen. 5 miljoen schulden Maar Aalst heeft bijna 5 miljoen euro schulden aan Le Juste. Het stadion is eigendom van de stad. In de amateurreeksen is geen eurocent te verdienen aan transfers of tv-gelden. Welke investeerder die bij zinnen is, neemt zo'n grote lege doos over? BV's Sam Kerkhofs en Rik Verheye toonden interesse, maar beseften al snel dat de beerput te groot was. Zij werden inmiddels voorzitters bij het bijna schuldenvrije Sporting Hasselt. Le Juste schermde met interesse uit het buitenland. Op 10 augustus verklaarde hij dat de overname met een 'Turkse investeringsgroep' rond was. Die zouden hun geld in het Belgische amateurvoetbal pompen. Hoeveel van de schulden ze zouden overnemen? Onduidelijk. Wie de nieuwe bazen exact waren? Niet bekend. Een dag later zwaaide plots een blonde dertiger met zwart-witte sjaal naar de surfers van eendrachtaalst.be. Haar naam: Tülin Sönmez. Volgens haar cv is Sönmez veel. Tv-producer, eigenaar van haar eigen evenementenbedrijf, hoteleigenares en auto-verhandelaar. Ze vertelde de nieuwe voorzitster te zijn. Aan de fans zei ze dat ze haar zakenpartners op korte termijn zou voorstellen. Sönmez' voorzitterschap duurde welgeteld 23 dagen. Afgelopen zondag zette ze een stap terug. Op onze vraag hoe dat kwam, volgde een kort en weinig verhelderend telefoongesprek. Waarom bent u geen voorzitster meer? Sönmez: "Ik wilde het graag doen. Ook omdat ik Nederlandstalig ben (Sönmez groeide op in Gent, red.). Maar de cijfers zijn nog niet helemaal in orde. Het is ingewikkeld." U bent niet meer van plan te investeren in de club? Sönmez: "Neen, neen. Dat was wel het plan, maar het is moeilijk. Ik ga wel nog helpen in een andere functie, misschien als persverantwoordelijke." Dus de club is nog niet overgenomen? Sönmez: "Er zijn zaken lopende. Yüksel Demir is op dit moment de investeerder. Het kan dat er nog anderen bijkomen. Maar de club heeft veel schulden." De Turkse Zwitser Yüksel Demir wordt in principe dus voorzitter en eigenaar van Aalst. Zes jaar geleden was Demir nog makelaar. Volgens de FIFA en UEFA mogen clubs niet geleid worden door makelaars, omdat dat de deur openzet voor mensenhandel en fraude. Op Demirs socialemediaprofielen noemt hij zich inderdaad geen makelaar, wel 'talent scout'. Demir poseerde het voorbije jaar wel bij een handvol transfers met spelers en clubleiders in Turkije. Wat komt een Turkse ex-makelaar in de Belgische vierde klasse doen? Sönmez: "Hij woont in Zwitserland. Meneer Le Juste ook. Misschien hebben ze elkaar daar leren kennen, ik weet het niet." De vraag blijft hetzelfde. Wat komt een Zwitserse ex-makelaar dan in de Belgische vierde klasse doen? Sönmez: "Ik weet zeker dat zijn plan niets met makelaars heeft te maken. Yuksel komt volgende week naar België. Misschien kan u uw vragen dan aan hem stellen." Aalst haalde intussen zes buitenlanders met meerjarige contracten naar vierde klasse. Een Bulgaar, Kroaat, Roemeen, Zweed, Noor en Pakistaanse Engelsman. In de wandelgangen klinken Mehdi Carcela (ex-Standard) en Jordan Lukaku (broer van) als andere versterkingen. Aalst stelde ex-Rode Duivel Kevin Mirallas aan als technisch directeur. Mirallas was één dag gestopt met voetballen. Naast hem komt nog een Belg, Maximilien Peeters. Peeters is ex-hockeyinternational en mede-oprichter van The Agency, een bureau dat profsporters financieel begeleidt maar geen transfers regelt. Ondertussen zijn we bijna een maand na de aankondiging van de overname. In het Staatsblad is nog geen letter te lezen over de nieuwe eigenaars. |
| 08 Sep 2023, 7:43 |
|
| Pagina 422 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 420 421 422 423 424 … 497 Volgende |