|
|
| Pagina 26 van 57 |
[ 841 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 24 25 26 27 28 … 57 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Reserve
Bericht Re: Nieuw bestuur - Toekomstvisie Eendracht Aalst
Stad Aalst heeft het clubbestuur vriendelijk doch kordaat uitgenodigd op het stadhuis voor een vergadering om enkele dringende punten aan te halen en beslissingen te nemen. Het bestuur had laten weten dat ze er niet konden zijn en nodigde de stad uit op de match in Wetteren. Waarop stad liet verstaan dat zoiets daar niet besproken moest worden wel op stadhuis. Het bestuur was de hele dag welkom, tot ‘s avonds laat maar is niet komen opdagen. Dat is het verhaal dat hierover rond gaat. Straks volgt communicatie van stad Aalst.
De stad Aalst heeft in heel het EAverhaal al wat steken laten vallen maar in deze volg ik hen wel. Als de schulden zich opstapelen, als werkelijk elke afspraak door het clubbestuur aan de laars wordt gelapt dan moet je ingrijpen. Het clubbestuur had in de rapte nog laten weten dat de jeugd weer aan de slag kon maar het was toch zeer vaag over hoe ze dat zouden regelen. Een import van de voetbalschool van de eigenaren leek het meest voordehandliggend en gezien ook die niet onbesproken is begrijp ik de beslissing van de stad. Wat nu toch duidelijk moet zijn is dat werkelijk alle bruggen zijn opgeblazen, over en uit Eendracht Aalst denk ik. Daar zijn vele verantwoordelijk voor maar finaal toch vooral onze Turkse luchtkasteelbouwers |
| 20 Nov 2023, 7:26 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
fromfathertoson schreef: Stad Aalst heeft het clubbestuur vriendelijk doch kordaat uitgenodigd op het stadhuis voor een vergadering om enkele dringende punten aan te halen en beslissingen te nemen. Het bestuur had laten weten dat ze er niet konden zijn en nodigde de stad uit op de match in Wetteren. Waarop stad liet verstaan dat zoiets daar niet besproken moest worden wel op stadhuis. Het bestuur was de hele dag welkom, tot ‘s avonds laat maar is niet komen opdagen. Dat is het verhaal dat hierover rond gaat. Straks volgt communicatie van stad Aalst. De stad Aalst heeft in heel het EAverhaal al wat steken laten vallen maar in deze volg ik hen wel. Als de schulden zich opstapelen, als werkelijk elke afspraak door het clubbestuur aan de laars wordt gelapt dan moet je ingrijpen. Het clubbestuur had in de rapte nog laten weten dat de jeugd weer aan de slag kon maar het was toch zeer vaag over hoe ze dat zouden regelen. Een import van de voetbalschool van de eigenaren leek het meest voordehandliggend en gezien ook die niet onbesproken is begrijp ik de beslissing van de stad. Wat nu toch duidelijk moet zijn is dat werkelijk alle bruggen zijn opgeblazen, over en uit Eendracht Aalst denk ik. Daar zijn vele verantwoordelijk voor maar finaal toch vooral onze Turkse luchtkasteelbouwers Volledig akkoord hiermee! |
| 20 Nov 2023, 8:39 |
|
|
Nationale Ploeg
Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12 Berichten: 1787 Leeftijd: 49 Locatie: Moilbeek |
't Stad heeft EA de laatste 20 jaar laten stikken, maar vandaag is dit een correcte beslissing.
_________________ RIP Riadh El Fahem 21-01-2014 |
| 20 Nov 2023, 9:03 |
|
|
forumlegende
Al wie nu nog niet wakker is, zal het nooit worden vrees ik. In dat kader begrijp ik de reactie/statement niet van de vzw Eendracht maakt macht...
Kas jeugd is leeg blijkbaar? Lidgelden allemaal weg? Dan gaat het toch boeken toe zijn. Ofwel gaan er op (heel) korte termijn een pak betalingen moeten gebeuren, of het was gisteren de laatste wedstrijd... _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 20 Nov 2023, 9:16 |
|
|
Vaste Waarde
El Corredor (Light) schreef: Al wie nu nog niet wakker is, zal het nooit worden vrees ik. In dat kader begrijp ik de reactie/statement niet van de vzw Eendracht maakt macht... Kas jeugd is leeg blijkbaar? Lidgelden allemaal weg? Dan gaat het toch boeken toe zijn. Ofwel gaan er op (heel) korte termijn een pak betalingen moeten gebeuren, of het was gisteren de laatste wedstrijd... Weet je dat uit eerste hand of " van horen zeggen" Elco ? Want indien dit klopt dan is er maar een woord dat de lading dekt : Oplichting ! |
| 20 Nov 2023, 9:43 |
|
|
forumlegende
waly 2 schreef: t stad wil morgen de zandberg afsluiten zodat de jeugd niet zou kunnen trainen... en ze doen dat uiteraard zomaar, omdat ze er eens goesting in hebben volgens jou? of om al die jeugspelertjes eens goed te kl*t*n? _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 20 Nov 2023, 9:58 |
|
|
forumlegende
Jeroen schreef: Timoilsjt schreef: Jeroen schreef: Met alle respect, maar de grote schuldige zijn de vorige en huidige besturen van Eendracht Aalst. Het stad geeft geen geld aan Okapi, Lindemans of éénder welke sportclub. Het stadion is vervallen, maar de huurprijs is ook wel navenant (2.000 EUR per maand ...) Ik vind het als stadsbestuur een te verdedigen keuze dat je geen sportclubs financieel sponsort, zeker gezien de "track record" van diegene die afgelopen jaren aan de leiding stonden. Want je riskeert dat belastinggeld in de handen van malafide figuren komt. Dat ze er gauw de stekker uit trekken, de vorige louche bandiet is vervangen door een nieuw zootje ongeregeld met mogelijks nog een slechtere reputatie. Je kon moeilijk anders verwachten, wie neemt er nu een club met dergelijke schuldenlast over zonder degelijk boekenonderzoek en zonder een financieel meerjarenplan te hebben. Het is diep en diep intriest, maar je zag het zo aankomen als je bekijkt hoe de club is overgenomen. De communicatie is trouwens ongezien, in gebrekkig "Chat GPT" Nederlands met de voet vooruit in de aanval. Het is iedereen zijn fout, behalve van het bestuur. De trainers, de gasleverancier, de brouwer (Picqueur), het hotel, ... niemand ziet zijn centen. Maar dat zijn allemaal leugenaars of dat is allemaal de mensen van de zandberg die deze facturen hebben achtergehouden zeker ... ![]() Hey Jeroen, ook de kleinere clubs krijgen geen steun behalve subsidies als ze zelf eerst ook investeren, maar daarvoor moet je eerst zelf we budget hebben als kleine club. Zie maar naar de problemen nu bij Nieuwerkerken, e jeugd heeft daar letterlijk geen (deftig) dak boven het hoofd. Gijzegem en Moorsel hebben zelfs geen jeugd meer. OH ja, er zijn nog werkingssubsidies maar als je meer dan een kruimel wilt moet je verplicht met de uitpas werken en alles dat er mee samenhangt. Ik ben geen politieker en ken de in's en out's niet, maar weet inderdaad dat als je zelf investeert als club de stad 50% kan bijdragen indien het dossier goedkeuring krijgt. Maar in essentie zijn de regels voor alle Aalsterse sportclubs hetzelfde. Ik vind het dan raar dat we bij Eendracht zo giftig reageren op de politiek gezien de track record van onze bestuurders de laatste 30 jaar. Mijn eigen overtuiging is dat een stad zeker niet financieel moet bijdragen aan een sportclub, behoudens logistieke steun en evt. subsidies louter gericht op de jeugdwerking. Het is natuurlijk zuur als je ziet dat dit elders in het land (vooral over de taalgrens) overduidelijk wel gebeurt, dat is een ander verhaal natuurlijk. Maar het is een te verdedigen standpunt als stadsbestuur en je kan het er eens of oneens mee zijn, maar ze blijven er wel consequent in. Hey Jeroen, ik kan U wel volgen dat het niet ana een stad/gemeente is om private infrastructuur van sportverenigingen volledig te bekostigen, maar als je ziet hoe Ten Rozen erbij ligt, als je ziet dat er vroeger op Den OSbroek 5 voetbalpleinen waren en nu nog 1, ... dan vind ik dat je als stadsbestuur best nederig bent en zwijgt ipv te beweren dat je inzit met de sportende jeugd. Als ze er echt zouden mee inzitten, dan zou je al minstens uw eigen infrastructuur optimaliseren. Wat de mooie accomodaties betreft, je hoeft helemaal niet over de taalgrens te gaan. Zelfs in onze eigen provincie, moet je eens richtign 't Gentse gaan kijken wat er daar allemaal te vinden is. Idem voor Vlaams-Brabant trouwens. Aals (en omgeving) loopt hopeloos achter. Ik kan begrijpen dat een stadsbestuur dat sterk investeert in (jeugd)sportaccomodatie van haar oren maakt als zulke zaken gebeuren zoals op den iendracht, maar als ge geen rooie cent voro de sport over hebt, moet je zwijgen als een sportvereniging in de problemen komt. Dat is mijn visie in deze. Ik vind het erg voor de aalsterse jeugdspelers, maar 't is niet aan 't stad om zich hiermee te bemoeien. _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 20 Nov 2023, 10:26 |
|
|
Freak
El Corredor (Light) schreef: waly 2 schreef: t stad wil morgen de zandberg afsluiten zodat de jeugd niet zou kunnen trainen... en ze doen dat uiteraard zomaar, omdat ze er eens goesting in hebben volgens jou? of om al die jeugspelertjes eens goed te kl*t*n? ![]() |
| 20 Nov 2023, 10:29 |
|
|
forumlegende
Sorry, maar om nu te zeggen dat het alleen in Aalst en omstreken is dat men in een totaal verouderde barak zit zonder verwarming en met een deur die de week ervoor nog in de living van den bompa hing, is er ook over. Heel België hinkt hopeloos achterop als het over sportinfrastructuur gaat. Het beste bewijs is het geknoei met het nationale voetbalstadion. Iedereen, ook de stad, heeft boter op het hoofd als het om de situatie gaat waarin EA nu zit, maar het zijn toch vooral de opeenvolgende rotslechte besturen die de hoofdverantwoordelijkheid dragen. En ik denk niet dat onze Turkse vrienden deze Augiasstal nog uitgemest krijgen...integendeel.
|
| 20 Nov 2023, 10:49 |
|
|
Vaste Waarde
tympanum2 schreef: Sorry, maar om nu te zeggen dat het alleen in Aalst en omstreken is dat men in een totaal verouderde barak zit zonder verwarming en met een deur die de week ervoor nog in de living van den bompa hing, is er ook over. Heel België hinkt hopeloos achterop als het over sportinfrastructuur gaat. Het beste bewijs is het geknoei met het nationale voetbalstadion. Iedereen, ook de stad, heeft boter op het hoofd als het om de situatie gaat waarin EA nu zit, maar het zijn toch vooral de opeenvolgende rotslechte besturen die de hoofdverantwoordelijkheid dragen. En ik denk niet dat onze Turkse vrienden deze Augiasstal nog uitgemest krijgen...integendeel. Fully agree Tympanum.. Maar wat er nu bij EA aan de hand is, is toch wel ongezien vrees ik.. Een nationale jeugdwerking die er de brui moet aan geven omdat voortdoen gewoon niet meer haalbaar/menselijk is terwijl je die Mirallas in zijn wagen van 130k€ ziet toekomen aan de Zandberg ???? ![]() |
| 20 Nov 2023, 11:11 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Ik heb ooit een artikel gelezen waarin Herman Van Molle zijn mening gaf over de "speciale mentaliteit" in Aalst. Eén van zijn voorbeelden was dat ze er in Aalst maar niet in slagen om een deftige voetbalclub te organiseren, ondanks het enorme potentieel.
"Ze werken mekaar daar voortdurend tegen, het zit in de genen. Als er ook maar enige vorm van succes aan de horizon komt, staan ze allemaal klaar om het vakkundig om zeep te helpen. Het is een onverklaarbare kracht daar, maar het zal nooit lukken." Ik was toen kwaad op Herman, maar ik heb hem door de jaren heen jammer genoeg gelijk moeten geven. Onze gezamelijke strontmentaliteit laat het gewoon niet toe, daar zal een Turk niks aan veranderen. |
| 20 Nov 2023, 11:46 |
|
|
Vaste Waarde
De woorden van schepen De Ridder:
De jeugdkas is LEEG om andere schulden te betalen ik citeer: ONREALISTISCH HOGE SPELERSLONEN De Dames Idem Dito. Er komen dagelijks klachten bij van onbetaalde schulden NA de overname ( nieuwe schulden dus ). Waarom doe ik deze moeite eigenlijk de helft wil het maar niet geloven. Vanavond zal Schepen de RIdder aanwezig zijn met alle info zwart op wit en deze verklaren aan de supportersclubs. Indien men dan niet inziet dat de toestand zeer ernstig en ongezien is zal het nooit meer gebeuren. En velen vergeten hier dat de stad EA in 2016 al eens gered heeft met een borgstelling van 500.000 euro ! Over de infrastructuur klopt de kritiek maar zeggen dat ze niets doen nu is veel te kort door de bocht. |
| 20 Nov 2023, 12:22 |
|
|
Freak
wie gaat er nu eens proberen?
|
| 20 Nov 2023, 13:17 |
|
|
Freak
Eendracht maakt macht
14 u · ⚪️⚫️Statement. Als supportersclubs hebben wij ons de laatste weken steeds bewust op de achtergrond gehouden over verschillende berichten die de wereld werden ingestuurd over onze fantastische club. Waarom, omdat wij de ellende binnen onze club waarschijnlijk beter kennen dan de nieuwe eigenaars. Daarom dat wij ze het nodige krediet geven om de chaos die er bij Eendracht Aalst momenteel is op te lossen. Dit kan niemand in 1,2,3 maand oplossen. Nu zijn wij echter op de hoogte gebracht dat de stad morgen het jeugdcomplex wil sluiten en zo ook te verhinderen dat de trainingen opnieuw van start gaan. Om welke reden dan ook dat de stad denkt dat te kunnen doen, wij veroordelen dit ten strengste. Met onze jeugd speel je geen spelletjes. Wij roepen alle partijen op om rustig te blijven en aan tafel te gaan zitten. Laat onze jongens voetballen. Niemand mag ooit vergeten dat wij supporters zijn en onze kleuren altijd zullen verdedigen. |
| 20 Nov 2023, 13:21 |
|
|
Reserve
Dus alle supporterclubs veroordelen eenzijdig de houding van stad Aalst en scharen zich voorlopig achter het clubbestuur?
Want dat is wel wat ik hieruit opmaak. Dat zou mij toch sterk verbazen! |
| 20 Nov 2023, 13:30 |
|
| Pagina 26 van 57 |
[ 841 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 24 25 26 27 28 … 57 Volgende |