|
|
| Pagina 463 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 461 462 463 464 465 … 497 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
forumlegende
Bericht Re: Artikels
anathema76 schreef: jMs schreef: Misschien dat er iemand nog in 4de Provinciale wil herbeginnen en dan paar jaar later het stamnummer terug wil overkopen ? Maar hoeveel supporters blijven er dan nog over en wie gaat er gaan kijken als die nieuwe ploeg er komt ? Het zou allesinds een type Valckenier moeten zijn die de club nieuw leven wil inblazen (Moesten ze opnieuw beginnen) Ik denk dat je nog in positieve zin zou kunnen verschieten hoeveel volk er zal komen kijken, zelfs in 4de provinciale, als er opnieuw gestart wordt met ernstige mensen aan het roer. Ik zal er zeker staan. ik ook! _________________ Iendracht forever mor fusie never! |
| 18 Jun 2024, 15:36 |
|
|
Vaste Waarde
Timoilsjt schreef: anathema76 schreef: jMs schreef: Misschien dat er iemand nog in 4de Provinciale wil herbeginnen en dan paar jaar later het stamnummer terug wil overkopen ? Maar hoeveel supporters blijven er dan nog over en wie gaat er gaan kijken als die nieuwe ploeg er komt ? Het zou allesinds een type Valckenier moeten zijn die de club nieuw leven wil inblazen (Moesten ze opnieuw beginnen) Ik denk dat je nog in positieve zin zou kunnen verschieten hoeveel volk er zal komen kijken, zelfs in 4de provinciale, als er opnieuw gestart wordt met ernstige mensen aan het roer. Ik zal er zeker staan. ik ook! Alle EA-supporters van buiten Aalst zijn dan weg! Ik ook. Dan ga ik liever naar KSV Geraardsbergen in 2de provinciale kijken. Ik ben er bovendien nog jeugdtrainer geweest. |
| 18 Jun 2024, 17:26 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
filip.dhose schreef: Timoilsjt schreef: anathema76 schreef: Ik denk dat je nog in positieve zin zou kunnen verschieten hoeveel volk er zal komen kijken, zelfs in 4de provinciale, als er opnieuw gestart wordt met ernstige mensen aan het roer. Ik zal er zeker staan. ik ook! Alle EA-supporters van buiten Aalst zijn dan weg! Ik ook. Dan ga ik liever naar KSV Geraardsbergen in 2de provinciale kijken. Ik ben er bovendien nog jeugdtrainer geweest. Fout! Als er een doorstart komt als het echte Eendracht en niet als een fusieclub kom ik zeker wel nog! ![]() |
| 18 Jun 2024, 17:52 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
filip.dhose schreef: Timoilsjt schreef: anathema76 schreef: Ik denk dat je nog in positieve zin zou kunnen verschieten hoeveel volk er zal komen kijken, zelfs in 4de provinciale, als er opnieuw gestart wordt met ernstige mensen aan het roer. Ik zal er zeker staan. ik ook! Alle EA-supporters van buiten Aalst zijn dan weg! Ik ook. Dan ga ik liever naar KSV Geraardsbergen in 2de provinciale kijken. Ik ben er bovendien nog jeugdtrainer geweest. Een interessant stamnummer KSV Geraardsbergen, net binnen de 30km en las onlangs een artikel dat ze daar mss terug in 4de provinciale zouden willen herstarten. Jacques Szylar is daar trainer trouwens. 2de provinciale is toch wel zeer laag maar het zal zoiets worden of met een nieuw stamnummer in 4de provinciale….. |
| 18 Jun 2024, 18:19 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Het Nieuwsblad
Sportief manager Kevin Mirallas lijkt op weg naar de exit bij Eendracht Aalst. De gewezen Rode Duivel verwijderde op zijn sociale media alvast de functie van sportief manager van Eendracht Aalst. In Aalst lijkt het dan ook einde verhaal voor de Turkse clubeigenaars tenzij het BAS een verrassende uitspraak zou doen en Eendracht toch een licentie voor tweede Afdeling zou toekennen. (rwd) |
| 18 Jun 2024, 21:45 |
|
|
Scholier ![]() Lid geworden op: 24 Nov 2008, 11:30 Berichten: 167 |
Officiële website werkt ook al niet meer.
|
| 18 Jun 2024, 23:18 |
|
|
Vaste Waarde
Petroe69 schreef: Het Nieuwsblad Sportief manager Kevin Mirallas lijkt op weg naar de exit bij Eendracht Aalst. De gewezen Rode Duivel verwijderde op zijn sociale media alvast de functie van sportief manager van Eendracht Aalst. In Aalst lijkt het dan ook einde verhaal voor de Turkse clubeigenaars tenzij het BAS een verrassende uitspraak zou doen en Eendracht toch een licentie voor tweede Afdeling zou toekennen. (rwd) Wel wel wel wat een held.... Die haalt dus gewoon alles dat naar zijn (wel héé erg succesvol ) parcours bij EA verwijst van zijn social media en daarmee is de kous dan af..Hopelijk denkt een serieuze club in de toekomst even goed na alvorens dit belachelijke personage aan te nemen... |
| 19 Jun 2024, 8:21 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Hoe twee gereputeerde advokaten als Walter Damen & Davina Simons zich hebben verlaagd om deze malafide rotzooi te willen verdedigen bij het BAS... Tot twee keer toe zelfs. Da's onbegrijpelijk. Ze moeten serieus met lira's hebben gestrooid precies.
|
| 19 Jun 2024, 8:49 |
|
|
forumlegende
Het blijven advocaten natuurlijk...
|
| 19 Jun 2024, 9:44 |
|
|
Ancien Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51 Berichten: 3924 Leeftijd: 47 |
Diens brood men eet, diens woord men spreekt...dat is de heilige leuze van advocaten.
_________________ VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015 Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden... |
| 19 Jun 2024, 9:52 |
|
|
Nationale Ploeg Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53 Berichten: 1904 Locatie: Oilsjt tiens. |
Sihar Sitorus, de Indonesische eigenaar van FCV Dender en sedert 2018 voorzitter, is sedert vorige week uitzonderlijk in ons land. De 55-jarige preses van de club uit de Denderstreek heeft daar een speciale reden voor. Nu FCV Dender naar eerste nationale is gepromoveerd, acht hij het moment geschikt om de club te verkopen. Aangezien hij ook eigenaar is van het Dender Football Complex heeft hij de kandidaat kopers wel wat te bieden. Een agentschap werd aangezocht om de club te verkopen. (VLJA)
|
| 19 Jun 2024, 10:08 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Petroe69 schreef: Hoe twee gereputeerde advokaten als Walter Damen & Davina Simons zich hebben verlaagd om deze malafide rotzooi te willen verdedigen bij het BAS... Tot twee keer toe zelfs. Da's onbegrijpelijk. Ze moeten serieus met lira's hebben gestrooid precies. Ook de vader van Burssens is 1 van de advocaten, uiteindelijk doen die mensen gewoon waarvoor ze (hopelijk) betaald worden. Binnen maximum 1 week zal er wel uitspraak zijn zeker? Wij failliet en een club hier iets verder die te koop staat, in 1ste klasse speelt en de accommodatie heeft, als dat maar goed komt…. |
| 19 Jun 2024, 10:10 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
mamananeto schreef: Petroe69 schreef: Het Nieuwsblad Sportief manager Kevin Mirallas lijkt op weg naar de exit bij Eendracht Aalst. De gewezen Rode Duivel verwijderde op zijn sociale media alvast de functie van sportief manager van Eendracht Aalst. In Aalst lijkt het dan ook einde verhaal voor de Turkse clubeigenaars tenzij het BAS een verrassende uitspraak zou doen en Eendracht toch een licentie voor tweede Afdeling zou toekennen. (rwd) Wel wel wel wat een held.... Die haalt dus gewoon alles dat naar zijn (wel héé erg succesvol ) parcours bij EA verwijst van zijn social media en daarmee is de kous dan af..Hopelijk denkt een serieuze club in de toekomst even goed na alvorens dit belachelijke personage aan te nemen... Goh ja, wat is het verschil tussen Mirallas en de spelers/trainerstaf? Ze hadden allemaal een contract (allez dat denken we) voor een specifieke rol die ze dienden te vervullen... Dat hebben ze gedaan en de eigenaars blijven in gebreke... Dat hij dan nu zijn kastje leegmaakt, is niet meer dan logisch... Is het de beste technisch directeur uit de Belgische geschiedenis? Zeer zeker niet want daarom schoten zijn transfers toch wel dik te kort, maar hij heeft altijd zijn taak vervuld (en meer zelfs want het is niet aan de technisch directeur normaal om steeds de pers te woord te moeten staan over de financiële gang van zaken). Het zal voor hem vooral pikken dat het verhaal nu al afgelopen is, want als het klopt wat hij verdiende, zit dat er toch niet direct meer in dat hij dat meteen gaat kunnen krijgen op een ander... |
| 19 Jun 2024, 10:19 |
|
|
Freak
Complete tristesse op jeugdcomplex van Eendracht Aalst: “Wie wil hier nog met plezier komen voetballen?”
Als het zo doorgaat, spreken we straks niet meer van het sportcomplex Zandberg, maar van natuurgebied Zandberg. Krijtlijnen zijn niet meer te zien op de oefenvelden van de jeugd van Eendracht Aalst. Het gras mag groeien, distels en andere nuttige bijenplanten staan in bloei, maar er ligt geen grasmat klaar voor een volgend seizoen van jeugdwerking. Volle vuilnisbakken, kapotte ramen en neergevallen afsluitingen maken de tristesse compleet. Wij maakten een wandeling door het verlaten sportcomplex dat de stad verhuurt aan Eendracht Aalst. “Er zijn al 170 jeugdspelers vertrokken.” Op 10 juni 1988 kopte de krant De Voorpost: ‘Eendracht Aalst: nieuwe akkommodatie op de Aalsterse Zandberg’. ‘De club krijgt het fiat van de stad om 44 are braakliggende stadsgronden te huren. Er is plaats voor drie voetbalterreinen’, volgens de krant. De journalist van toen vergiste zich wel een beetje en bedoelde wellicht 4,4 hectare. De poort staat open 36 jaar later heeft Eendracht Aalst het seizoen van de neergang achter de rug, met bestuurders die de club in crisis en zonder licentie achterlieten en al sinds 28 mei niks meer van zich laten horen. De laatste officiële communicatie eindigde als volgt: “Gelieve te wachten op de verklaring van de club. Wij zullen de verdere ontwikkelingen met betrekking tot de licentie voor de 2e amateur en de motivering van het BAS over de licentie voor de 1e nationale met onze supporters delen. Bedankt voor het geduld.” In tussentijd is ook de licentie voor tweede en derde afdeling afgewezen, een definitieve uitspraak van het BAS over die licentie zal wellicht de nekslag worden. Een degradatie naar eerste provinciale wenkt, in een pessimistischer maar niet minder realistisch scenario wordt er niet gevoetbald volgend seizoen. De poort van jeugdcomplex Zandberg staat gewoon open, maar de normale activiteiten van het tussenseizoen treffen we er niet aan. Niks verloopt dit seizoen normaal op Den Iendracht, het einde van het seizoen allerminst. Geen klusjesmannen die de ketels herstellen of de kleedkamers een likje verf geven. Er is geen grasmaaier te horen. Een pingpongtafel staat uitgeklapt, op het terras voor de kantine staan stoelen en tafels, te wachten op volk en zonniger tijden. Hier werd vorig najaar een tijdje de gas afgesloten en was er geen warm water meer of verwarming van de jeugdspelers. Hier in de kantine waren de kinderen getuige van een vechtpartij. Het glas van de ingang van de kantine is kapot, het logo van Eendracht Aalst vol scheuren. Laat het gras maar groeien “De man die het gras afreed en het veld onderhield, is het afgetrapt”, komen we uit goede bron te weten. “Eerst was hij grote voorstander van de Turkse overnemers, tot hij niet meer betaald werd. Dan was hij tegen de overnemers, tot hij weer betaald werd voor een maand of twee. Dan was hij weer hun grootste supporter. Tot hij zijn geld weer niet kreeg, en dan is hij vertrokken.” Het resultaat is dat Sportcompex Zandberg elke dag meer op natuurgebied Zandberg begint te lijken. ‘Zo fris als een konijn op de plein’, zei bondscoach Robert Waseige ooit. Een konijn verwacht je hier wel. Gilles De Bilde, Godwin Okpara en Yves Vanderhaeghe trainden er, maar nu wandelen we over een voetbalveld zonder krijtlijnen met gras tot op kniehoogte. Twee eksters die we niet hadden zien zitten, stijgen op en vliegen weg. Er groeien distels en andere nuttige bijenplanten. Maar geen grasmat. Normaal moet je nu gras zaaien, besproeien - al is dat met dit weer niet nodig. Er waren vroeger altijd mensen bezig in het tussenseizoen om ervoor te zorgen dat de velden piekfijn in orde waren. Binnen een drietal weken moeten normaal gezien de eerste trainingen van de jeugd starten”, zegt een ouder van een jeugdspeler die we achteraf opbellen. Niemand weet wat er gaat gebeuren. 380 jeugdspelers Tussen twee oefenvelden staat het gras nog hoger. Afsluitingen liggen op de grond. Vuilnisbakken zitten vol of zijn kapot. Een goal ligt omgekeerd tegen een hek. Ouders schreeuwden hier van achter de afsluiting hun kinderen vooruit. In de hoop dat ze ooit even goed zouden worden als Kompany, Cristiano Ronaldo of Messi. Anderlecht, Standard, Club Brugge, AA Gent, maar ook vele buitenlandse topclubs kwamen nog niet zo lang geleden op Zandberg met hun beste jeugdspelers de jonge Ajuinen van wit en zwart bekampen. Vaak gingen tegenstanders met topnamen zonder punten naar huis. Topclubs kwamen op Zandberg scouten en de beste spelers werden weggehaald. Voor de overname in het begin van het seizoen zei de toenmalige jeugdcoördinator Gunther Ingels dat Belgische topclubs elk jaar 30 à 40 jeugdspelers komen weghalen. “380 spelers telt de jeugdopleiding tegenwoordig. Er staat een mooie jeugdwerking klaar voor wie de club overneemt. In de streek is er gewoon geen betere jeugdwerking dan die van Eendracht Aalst”, zei Gunther een jaar geleden. “We spelen op het hoogste interprovinciaal niveau. Je hangt daarvoor natuurlijk af van de sportieve prestaties van de eerste ploeg. Mochten we in de 1B-reeks spelen, dan speelden we tegen de eliteploegen. Er komen hier vaak eliteploegen over de vloer, we kunnen daar zeker onze voet naast zetten. De afgelopen drie jaar is de jeugdwerking met zo’n 60 jeugdspelers gegroeid. 380 spelers is veel. Het Eendracht Aalst-jeugdcomplex Zandberg is groot, maar het barst uit zijn voegen. Jaarlijks moet Eendracht Aalst tussen de 50 en de 80 jeugdspelers weigeren. We moeten zelfs sportterreinen huren op Osbroek en Beukenhof. Om de drie jaar is er een audit en we hebben vier sterren behaald, het hoogst haalbare. In het pinksterweekend hebben we ons jeugdtornooi. Met onder meer Anderlecht, Antwerp, KAA Gent, KV Mechelen, Genk en OHL. Ze zullen hier allemaal zijn. Die appreciëren Eendracht Aalst nog altijd”, aldus Gunther. Dat was vorig jaar. Na het afsluiten van de gas een paar maanden later, stapte de jeugdcoördinator op. Groot deel al vertrokken De Eendracht Aalst Ladies speelden al hun laatste match. Wat schiet er nog van de jeugdwerking over? Het huidige jeugdbestuur wacht zelf op een communicatie van het bestuur, schepen van Sport Matthias De Ridder (N-VA) weet dat een groot deel van de jeugdspelers vertrokken is. “Ik heb weet van 170 jeugdspelers die zijn uitgeschreven”, zegt hij. Tot zo lang het BAS de licentie niet definitief weigert of de Turkse eigenaars de handdoek niet in de ring gooien, zit ook het stadsbestuur vast. Een ouder die met zijn kinderen naar Wetteren is vertrokken, is nog altijd verontwaardigd. “Bij onze nieuwe club zijn er nu infoavonden over de werking van volgend jaar. Bij Eendracht Aalst weet niemand hoe het zit. Zeer pijnlijk.” |
| 21 Jun 2024, 17:11 |
|
|
forumlegende
echt een schrijnend artikel in HLN. pfff.
de foto's zeggen alles. Doet me wat denken aan echt ter ziele gegane clubs. _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 21 Jun 2024, 17:17 |
|
| Pagina 463 van 497 |
[ 7452 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 … 461 462 463 464 465 … 497 Volgende |