Artikels - Pagina 483 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 481 482 483 484 485 497
 Artikels 
Auteur Bericht
Junior

Bericht Re: Artikels
Timoilsjt schreef:
Bakkie schreef:
Timoilsjt schreef:
Ik heb mijn oplossing al gegeven: herstart in 4de provinciale. 2 van onze grote sponsors zijn trouwens volgend seizoen sponsor van 2 ploegen in 4de provinciale dus mijn inziens waren daar mogelijkheden om met die gasten iets nieuw op te bouwen. Zelfs zonder grote sponsors maar met pakweg 300supporters speel je in 4de provinciale mee voor de titel.

Wat de jeugd betreft: ploegen in 4de provinciale hebben ook jeugdvoetbal, zelfs op IP niveau. Als je een nieuwe ploeg start moet je inderdaad van voetbal Vlaanderen akkoord krijgen om meteen met IP te mogen starten want je hebt nog geen label, maar met het palmares van onze jeugdopleiding (laatste half seizoen misschien niet te na gesproken) en de situatie waarin de eendrachtjeugd zich bevindt, waren daar volgens mij mogelijkheden.

Hier dus de oplossing waarnaar gevraagd.

Het ontgaat mij trouwens waarom iemand die tegen het Jong Lede-verhaal is, meteen wordt afgeschilderd als een supporter van de Turken of PLJ en mee naar Molenbeek zou moeten. T is niet omdat ge geen graten ziet in een fusie-verhaal dat ge achter de Turken staat he.

Dan is er voor jou helaas geen ander alternatief dan er u bij neer te leggen en thuis te blijven en een andere hobby te zoeken.
Tijd dat sommigen dit eens beginnen in te zien

Yoo Bakkie, wees gerust, alternatieven genoeg, dus thuis blijven moet niet noodzakelijk :oooh: .
Tot een recent verleden kreeg onze club meestal voorrang op de andere alternatieven, hoewel dat sinds het laatste jaar onder PLJ al afnam en ik vorig seizoen onder de Turken nog nooit zoveel matchen links heb laten liggen als ooit tevoren (wegens onvrede met het beleid). Een andere ploeg die in ons stadion komt spelen heeft voor mij niets meer te maken met de ploeg waar ik van kindsbeen af supporter van ben, dus Lede laat ik volledig links liggen. Er komt tijd vrij om meer te spenderen in andere hobby 's en te mijmeren over de mooie tijden die we gekend hebben met onzen iendracht. :EA:

100% eens!

12 Jul 2024, 15:31
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
Nog niet echt nieuws over eerste ploeg dus. Zal voor volgende vrijdag zijn

12 Jul 2024, 15:41
Vaste Waarde

Jammer om te lezen dat er nog steeds koppig blijven over iets wat niet meer bestaat.
Maar bon tleven gaat verder het gaat jullie goed in de nieuwe hobby’s.

12 Jul 2024, 15:42
Junior

Neutralboy schreef:
Jammer om te lezen dat er nog steeds koppig blijven over iets wat niet meer bestaat.

Niet koppig. Kan me gewoon niet vereenzelvigen met het feit dat ik heel mijn leven lang gezongen heb tegen RWetterenDM, Wilrijk, Kempenzonen en Temse om het dan nu doodleuk zelf te worden. Liever begraven en rouwen dan! Ik heb chance dat er met mij zo’n tientallen voetbalvrienden hetzelfde denken. Ik ga het er hierbij laten! Ciao!

12 Jul 2024, 16:02
Vaste Waarde

Gelukkig hebben enkele tientallen het deze keer niet te beslissen voor enkele honderden anderen.
Een fusie is met 2 dit is 1 club die zal hervormd worden, geen fusie dus.
Ciao!

12 Jul 2024, 16:07
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 73
Smetje schreef:

Er staat een artikel met foto van Valckenier, De Ridder en nog iemand in HLN onder de titel:

https://www.hln.be/aalst/eendracht-aals ... ~a684c5b9/

Als iemand dit kan publiceren

12 Jul 2024, 16:39
Nationale Ploeg

wevege schreef:
Smetje schreef:

Er staat een artikel met foto van Valckenier, De Ridder en nog iemand in HLN onder de titel:

https://www.hln.be/aalst/eendracht-aals ... ~a684c5b9/

Als iemand dit kan publiceren

Eendracht Aalst is dood, lang leve Eendracht Aalst: “We schrijven met ondernemers, Jong Lede en de stad Aalst het nieuwe verhaal”
Eendracht Aalst en het stamnummer 90 lijken ten dode opgeschreven, maar op jeugdcomplex Zandberg werd vrijdagmiddag een nieuwe start voor het (jeugd)voetbal in Aalst aangekondigd. “Ook komend seizoen zal er op de site Zandberg jeugdvoetbal mogelijk zijn, met dank aan KVC Jong Lede en diverse Aalsterse ondernemers, in samenwerking met stad Aalst. Kinderen en jongeren die graag in Aalst hun hobby willen blijven beoefenen, hoeven dus niet te verhuizen naar een andere locatie”, zegt Sportschepen De Ridder (N-VA). En dus al helemaal niet naar Heusden-Zolder, zoals de Turkse eigenaars gisteren aankondigden.

Rutger Lievens 12-07-24, 15:26
Laatste update: 15:54
Lees alles over Eendracht Aalst in ons dossier.

Een dag nadat de Turkse bestuursleden van Eendracht Aalst aankondigden dat ze wilden verhuizen naar een veld in Heusden-Zolder, riep schepen van Sport Matthias De Ridder (N-VA) op Zandberg de pers bij elkaar. Eendracht Aalst en het stamnummer 90 lijken ten dode opgeschreven, maar het voetbal in Aalst is dat niet. Eendracht Aalst is dood, leve Eendracht Aalst. Een nieuw verhaal voor het voetbal in Aalst op Zandberg en Pierre Cornelis komt eraan.

Lees ook
Tony (60) ging viraal als lookalike van Johnny Depp: “Soms staan ze trillend voor mij en vragen ze: ‘Picture please?’”
PREMIUM
Tony (60) ging viraal als lookalike van Johnny Depp: “Soms staan ze trillend voor mij en vragen ze: ‘Picture please?’”
Eendracht Aalst speelt komend seizoen in... Heusden-Zolder: “Mogen de supporters met iemand meerijden?”
PREMIUM
Eendracht Aalst speelt komend seizoen in... Heusden-Zolder: “Mogen de supporters met iemand meerijden?”
De eerste bezorgdheid van de groep die er zijn schouders onder zet, is de jeugdwerking op Zandberg. Gezien het seizoen bijna van start gaat, wil de groep graag duidelijkheid bieden aan ouders, jeugdspelers, coaches en vrijwilligers. “Door zowel een werking in Aalst als in Lede te hebben, verkrijgt KVC Jong Lede van Voetbal Vlaanderen het recht om zowel aan te treden op interprovinciaal, provinciaal als regionaal niveau. Gelet op de afspraken die de jeugdwerking van Lede al gemaakt heeft met spelers en trainers daar, zal in dit eerste overgangsseizoen alvast de IP-werking op Lede blijven. Op Zandberg zal er provinciaal en regionaal voetbal mogelijk zijn. Voor het seizoen 2025-2026 wordt de werking in zijn geheel herbekeken”, zeggen de initiatiefnemers ondernemer Guy Valckenier, schepen van Sport Matthias De Ridder (N-VA), Guy Schollaert, voorzitter van KVC Jong Lede.

Jeugd Zandberg
Spelers die graag op Zandberg wensen te blijven, kunnen een administratieve transfer aanvragen bij KVC Jong Lede via www.jeugdzandberg.be. Voetbal Vlaanderen verstrekt daartoe de volgende informatie: het bondsreglement voorziet in een administratieve transfer, die mogelijk wordt in bijzondere omstandigheden (bv. sociale omstandigheden of inactiviteit van de club). Hierbij is enkel toestemming van de speler en de nieuwe club (KVC Jong Lede) vereist, niet van de club waar men op dat moment aangesloten is. De huidige club kan eventueel wel verzet aantekenen binnen 7 dagen. Dat verzet wordt dan behandeld door Voetbal Vlaanderen. Belangrijk: een administratieve transfer is tijdelijk. Wie gebruik maakt van deze transfer, zal op 30 juni 2025 automatisch opnieuw worden aangesloten bij de initiële club. Om dit te voorkomen, maakt de aangeslotene best zijn of haar ontslag kenbaar in april 2025. Dit kan via de ontslagmodule op de website van Voetbal Vlaanderen.

Schepen van Sport Matthias De Ridder (N-VA) doet bijgevolg volgende oproep. “Spelers die momenteel nog aangesloten zijn bij Eendracht Aalst en volgend seizoen op Zandberg actief willen blijven, verkrijgen de vrijheid om een aanvraag in te dienen bij KVC Jong Lede om te transfereren. Aan eenieder die deze ambitie heeft, vragen we om dit te doen binnen de 14 dagen. We beseffen dat dit een korte periode is, maar het nieuwe seizoen staat voor de deur en er dient nog heel veel organisatorische voorbereiding te worden gedaan. Bovendien moeten de nieuwe jeugdploegen ingeschreven zijn voor 31 juli. De eerste training zou dan doorgaan op 1 augustus.”

Tijdsdruk
“We dienen ook eerlijk te zijn: door de tijdsdruk zitten we niet in de mogelijkheid om aan iedereen een positie te kunnen garanderen. Het afgelopen seizoen heeft tot een leegloop van coaches op Zandberg geleid. Het is op heden nog niet duidelijk hoeveel coaches er beschikbaar zijn en hoeveel ploegen er dus zullen kunnen gecoacht worden. In geval een schifting onder de inschrijvingen nodig zou zijn, zal er voorrang gegeven worden aan jeugdspelers met een langere historiek bij Eendracht Aalst”, moet schepen De Ridder tot zijn spijt meegeven.

Guy Schollaert, voorzitter van KVC Jong Lede, stelt alvast gerust: “Wat vandaag al duidelijk is: de stijging van het lidgeld zoals voorgesteld door het bestuur van Eendracht Aalst, zal niet van toepassing zijn op Zandberg. We zullen op Zandberg dezelfde tarieven hanteren als voor de jeugdwerking te Lede: U7 tot en met U9 betaalt 425 euro (inclusief kledijpakket). Alle hogere categorieën 525 euro (inclusief kledijpakket).”

Infomomenten
Concreet zal de eerste ploeg van Jong Lede komend seizoen voetballen in het Pierre Cornelisstadion en zal er op Zandberg jeugdvoetbal zijn. Voor een naamsverandering voor volgend seizoen is het nu te laat. “Wie is dat, Eendracht Aalst? Uiteindelijk zijn wij dat, de Aalstenaars en de supporters”, zei Matthias De Ridder op de persconferentie. Guy Valckenier, een van de Aalsterse ondernemers die de schouders onder het nieuwe verhaal zet, nodigt mensen uit voor extra informatie. “Parallel aan alle voorbereidingen voor de jeugdwerking, wordt ook gewerkt aan de 1ste ploeg. Voor beide afdelingen voorziet de groep achter het nieuwe verhaal volgende infomomenten: woensdag 17 juli om 19 uur op Zandberg voor informatie omtrent de jeugdwerking voor ouders, jeugdspelers, coaches en vrijwilligers. Op vrijdag 19 juli om 18 uur is er in het Pierre Cornelisstadion een infomoment omtrent de eerste ploeg voor supporters en sponsors.”

12 Jul 2024, 17:34
Junior

Dag Jongens veel plezier zondag met jullie groen sjalleke :plat: :plat:

12 Jul 2024, 17:35
Nationale Ploeg

Deal van doorstart Eendracht Aalst met derdenationaler Jong Lede is rond, naamsverandering niet meer mogelijk
Daags nadat de Turkse investeerders van Eendracht Aalst een verhuis naar Heusden-Zolder aankondigden, maakte Schepen van Sport van Aalst Matthias De Ridder bekend dat de doorstart van Eendracht Aalst samen met derdenationaler KVC Jong Lede rond is.

VLJA 12-07-24, 17:08
Laatste update: 17:17
0 REACTIES
Het nieuwe project wordt gesteund door een vijftal lokale ondernemers. De jeugd zal voetballen op het jeugdcomplex Zandberg en de accommodaties van Jong Lede. Het eerste elftal van Jong Lede zal in het Pierre Cornelisstadion in de derde amateurafdeling uitkomen.

Voor een naamsverandering is het te laat omdat dat reglementair voor 1 juni moet gebeuren. Dat zal voor volgend jaar met het stamnummer 3957 van Jong Lede zijn. Het stamnummer 90 is immers reddeloos verloren.

Het ziet er immers naar uit dat de Turkse investeerders geen stadion zullen vinden binnen een straal van 30 kilometer, zoals reglementair wordt voorgeschreven, om het nieuwe seizoen in eerste provinciale aan te vatten, zodat de club met het stamnummer 90 door Voetbal Vlaanderen naar alle waarschijnlijkheid van de bondslijsten zal geschrapt worden.

12 Jul 2024, 17:35
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
Bon, iemand de ploegopstelling van Lede?
Welke namen moeten we kennen?

12 Jul 2024, 17:55
Reserve

jMs schreef:
Dag Jongens veel plezier zondag met jullie groen sjalleke :plat: :plat:

Denk dat er niemand met ne groene sjaal zal staan…tenzij nen enkeling van Lede.
Ik had het moeilijker met de malafide Turken die van bij het begin carte blanche kregen onder mom van…ge moet ze een kans geven. En gans de saga dat het heeft meegebracht.
Nu is er gezocht naar een oplossing waarbij je schuldenvrij met lokale ondernemers kan starten.
Als je de Turken eruit zet omwille van afgezakt naar provinciale kan je moeilijke een nieuwe ploeg in 4de prov in PC laten spelen.
En stam nr 90 valt niet meer te redden.
Zal dus take it or leave it zijn, die keuze moet ieder voor zich maken zonder te blijven zeiken.

12 Jul 2024, 18:08
forumlegende

Neutralboy schreef:

Koppigheid is hier niet het juiste woord. Eerder niet akkoord zijn met de nieuwe beleidskeuzes die gemaakt zijn.

Jij deed dacht ik toch mee aan de boycot onder PLJ? Moet ik dat dan ook koppigheid noemen, omdat je niet meer naar den iendracht kwam kijken? Of was dat omdat je U niet langer kon vinden in het beleid van de club (en PLJ zo rap mogelijk buiten wou)?

Nu, ik kan mij ook niet vinden in het nieuwe beleid en kan mij daarom niet meer opwarmen om te komen kijken.

Het ontgaat mij nog steeds welke link er ook maar in de verste verte zou mogen bestaan tussen Eendracht Aalst en Lede (buiten dat we in de voorbereiding van tijd eens een oefenmatch tegen hen speelden ,en dat was dan nog op 't plein van Lee).
Voor mij komt er gewoon een totaal vreemde ploeg van buiten Aalst in ons stadion sjotten, niet meer of niet minder.

12 Jul 2024, 18:10
forumlegende

Smeirff schreef:
Neutralboy schreef:

Niet koppig. Kan me gewoon niet vereenzelvigen met het feit dat ik heel mijn leven lang gezongen heb tegen RWetterenDM, Wilrijk, Kempenzonen en Temse om het dan nu doodleuk zelf te worden. Liever begraven en rouwen dan! Ik heb chance dat er met mij zo’n tientallen voetbalvrienden hetzelfde denken. Ik ga het er hierbij laten! Ciao!

't zullen er veel meer dan enkele 10-tallen zijn.
- veel supporters zijn het gewoon moe na zoveel jaren wanbeleid
- je zakt een reeks
- je krijgt een totaal onbekende ploeg van buiten Aalst (zonder Aalsterse clubiconen)
- Dender is gepromoveerd naar 1ste klasse en zal dus voetballiefhebbers wegtrekken bij topmatchen

Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat er naar mijn aanvoelen gekozen is voor het scenario met het minste verlies aan supporters. Qua damage control toe de beste keuze. Maar helaas geen binding meer met wat er ooit was. Over and out. :cry:

12 Jul 2024, 18:20
Vaste Waarde

Timoilsjt schreef:
Neutralboy schreef:

Koppigheid is hier niet het juiste woord. Eerder niet akkoord zijn met de nieuwe beleidskeuzes die gemaakt zijn.

Jij deed dacht ik toch mee aan de boycot onder PLJ? Moet ik dat dan ook koppigheid noemen, omdat je niet meer naar den iendracht kwam kijken? Of was dat omdat je U niet langer kon vinden in het beleid van de club (en PLJ zo rap mogelijk buiten wou)?

Nu, ik kan mij ook niet vinden in het nieuwe beleid en kan mij daarom niet meer opwarmen om te komen kijken.

Het ontgaat mij nog steeds welke link er ook maar in de verste verte zou mogen bestaan tussen Eendracht Aalst en Lede (buiten dat we in de voorbereiding van tijd eens een oefenmatch tegen hen speelden ,en dat was dan nog op 't plein van Lee).
Voor mij komt er gewoon een totaal vreemde ploeg van buiten Aalst in ons stadion sjotten, niet meer of niet minder.

De boycot onder PLJ van mij was omdat toen al de alarmbellen afgingen maar vooral omdat toen bij een faillissement alleen PLJ daar last ging van hebben en men een doorstart kon maken met het eigen
Stamnummer want plj betaalde wel de nodige bondsschulden en dergelijke om de vzw over te kunnen nemen.

Dat hoefde niet persé een lange boycot te zijn maar wel een signaal en op zijn minst protest in de tribunes.
Maar ook dat leek al niet meer mogelijk ondanks dat die weg in het verleden altijd wel succes heeft gehad om van bestuur te kunnen wisselen.

Na PLJ hebben de turken er een zodanige pot van gemaakt en vooral alle bruggen opgeblazen met alle instanties dat zelfs het stamnummer niet meer kon gered worden met een nieuwe vzw.

Ik heb dit nochtans meermaals hier gepost maar werd uitgelachen en vermeden.
Daar kan ik niet aan doen.

De enige realistische optie die nu nog rest is met een ander stamnummer zo hoog mogelijk beginnen met alle partijen die nodig zijn op 1lijn.
Dat wil zeggen de nodige lokale onderners, de jeugd en medewerkers die nog willen blijven, supporters die inzien dat er anders niks meer is, en vooral de stad die haar medewerking verleent en gelooft in het plan van de nieuwe lokale investeerders.

Er is initieel bekeken om dit te kunnen doen met de vzw van de jeugd maar al snel bleekndat niet te gaan want alle 3 de vzws zijn verloren en zijn gekoppeld aan het stamnummer 90 met alle schulden en rechtszaken eraan gekoppeld.
Ook dat heb ik hier meermaals proberen uitleggen maar de titel primeerde.

Is dit 100’procent want we willen ? NEEN maar wel 80 procent, wacht de vergadering af.
Geen binding kan ik in volgen dat zal moeten groeien maar 1 ding is wel zeker Georges Arts heeft een Aalst verleden en de rest zal je wel horen op de vergadering.

Schieten naar diegenen die ervoor waarschuwden en ook het verwijt kregen geen oplossing te hebben is natuurlijk het makkelijkst.
Wel die oplossing is er wel, het is de enige die realistisch en juridisch kan.

12 Jul 2024, 18:38
nieuw in de eerste ploeg

Op het verslag op TV Oost zegt de voorzitter van Lede dat zij wel degelijk vragende partij waren.
En ze veel sponsoring hebben dat hij hoopt dat mee zou gaan in dit verhaal.
Volgende week zal alles duidelijk worden op support vergadering.
Ik geef het alvast een kans en zijn we eindelijk eens vertrokken voor een paar jaar zonder financiële zorgen.

12 Jul 2024, 18:52
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 481 482 483 484 485 497