|
|
| Pagina 3 van 6 |
[ 89 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende |
| Auteur | Bericht |
|---|---|
|
Vaste Waarde
Bericht Re: Eendracht Aalst Lede
malder schreef: Dat heb ik gedaan, al kan ik er de eerste keer niet bij zijn. Ok |
| 22 Jul 2024, 13:05 |
|
|
Vaste Waarde
malder schreef: Dat heb ik gedaan, al kan ik er de eerste keer niet bij zijn. Ok |
| 22 Jul 2024, 13:05 |
|
|
Scholier
Lucas schreef: Citeer: Eendracht Aalst, een goede investering Voor mij mocht het infomoment wat meer sereniteit inhouden. En iets genuanceerder. Geen overwinning speech of grote goed nieuws-show. Eendracht Aalst is en blijft een investering, maar kom het alsjeblieft niet afschilderen alsof hier lange nekken werden uitgestoken. Nog vorig jaar waren er investeerders met kennis van zaken, uiteraard heb ik het over de groep achter Sporting Hasselt, die Eendracht Aalst mét gigantische schuldenberg wouden overnemen. Ze hadden er zelfs een mooi bedrag voor over. Omdat ook zij erkennen dat Eendracht Aalst een aantrekkelijke investering is. De nieuwe mensen aan het roer hopen nu de merknaam Eendracht Aalst, haar geschiedenis en voornamelijk haar supporters, kosteloos achter een nieuw project te krijgen. Want die Aalsterse achterban die zich aansluit bij het project is dé primaire voorwaarde om het verhaal voorwaarts te stuwen. Op alle gebied. Zowel qua inkomsten als qua aanzien. Want Eendracht Aalst wordt gelinkt aan traditie en zijn trouwe en sfeervolle achterban. Naast wedstrijdrecettes en dergelijke, zal Eendracht Aalst voor de grotere investeerder pas aantrekkelijk worden als die achterban zich terug in de tribunes nestelt. Veel waarheid in je betoog, maar hier sla je toch de bal mis... Geef eens de voorbeelden van Belgische voetbalclubs die opgekocht zijn en die later met mooie winsten zijn doorverkocht (en trek dan zeker de kapitaalsverhogingen en jaarlijkse bijpassingen af). Als het al lukt, moet je tot in 1A geraken en dan mag je in Aalst dus meteen ook een stadionproject gaan realiseren. In 1B zijn de budgetten al snel 5 tot 10 miljoen euro. Wij staan daar mijlenver vandaan! Ik denk dat die euro nog moet vallen bij veel mensen. Eendracht Aalst had blijkbaar nog 300 abonnementen vorig jaar en zat in de Belgische vierde klasse met een redelijk dure kern. Er waren een handjevol sponsors, in essentie paste PLJ alles bij (je neemt dus een structureel verlieslatend bedrijf over). Na het debacle van de afgelopen jaren denk ik dat ons "merk" echt niet meer zo sterk was... Als je daar enkele honderdduizenden euro's voor neertelt, dan ben je niet goed bij je hoofd (of heb je heel veel geld met een vermoedelijk twijfelachtige afkomst te spenderen), zeker omdat je in je doorstart immens moet investeren in de infrastructuur, spelerskern en structuren rondom de club (want alles werd gedragen door ma, pa, zoon & dochter Le Juste). Le Juste had de sleutel om E. Aalst nog redelijk OK te verkopen - het gros van de schulden was immers aan zichzelf in de vorm van rekening courant. Ik ben akkoord dat het 100 keer wenselijker was dat PLJ aan een Belgische groep of aan de mannen van Play Sports had verkocht, maar hij wou zoveel mogelijk recupereren en dacht het kip met het gouden ei gevonden te hebben met die Turken. De rest is geschiedenis. Hij alleen heeft ons in de belachelijke situatie van dit jaar getrokken. De huidige vennootschap was na de passage van de Turken niet meer over te nemen. Daar was niemand geïnteresseerd in (dat was een oncontroleerbaar kluwen van schulden, procedures, contracten en de fiscus zal zich stilaan ook gaan moeien). Ik denk dat er is gezocht naar de "minst slechte" oplossing om Eendracht toch enig toekomstperspectief te geven. En dat is de formule die Beerschot, Lokeren, Zulte-Waregem, ... wel terug naar een deftig niveau heeft gebracht, zij het door een andere club "op te slorpen". Maar ik denk dat de ondernemers hierbij betrokken echt wel betere investeringen weten dan dit. In verband met het "'happy family" gehalte: als de bestuursploeg niet enthousiast is over het nieuwe project dan zal niemand het zijn. En je kan het hun toch moeilijk verwijten dat zij het wel commercieel slim aanpakken en meteen de mogelijkheid geven om een abonnement te kopen. De Turken hulden zich vorig jaar in stilzwijgen en als ze spraken was het grootspraak. Dat waren voor mij de eerste alarmbellen die afgingen eerlijk gezegd. Ik had ze liever wat minder zien blazen en wat meer commercieel slimme acties op poten zien zetten. Over D'Haese: 100% gelijk. Een ego-tripper die graag met andersman pluimen gaat lopen. Bedankt voor jouw aanvulling en nuancering op mijn gedachtegoed, Lucas. Je hebt gelijk. Ik bedoelde eerder dat het in handen krijgen van de merknaam Eendracht Aalst zonder dat er schulden aan gekoppeld zijn een mooie opportuniteit is. Vandaar dat ik de vergelijking maakte met vorig tussenseizoen, toen mensen mét knowhow (en geen overschot aan kapitaal zoals sommigen denken) zelfs nog een bod uitbrachten op de club mét enorme schuldenberg. Daarom stelde ik ook dat een schuldenvrij Eendracht Aalst overnemen mogelijks één van de beste opportuniteiten is binnen het huidige Belgische voetballandschap. Maar zoals je me terecht corrigeert: stellen dat Eendracht Aalst (of eender welke Belgische Voetbalclub die niet jaar na jaar voor Europees voetbal meedingt) een goede investering is, klopt inderdaad niet. Verder volg ik jouw verhaal ook. Goede nuancering, waarvoor dank! |
| 22 Jul 2024, 16:37 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
malder schreef: Mijn matige paint-skills hebben alvast een shirt en logo gemaakt met wat groene accenten. Denk wel het logo van River Plate weg, ik was te lui om dat te verwijderen. Werden er al geen truitjes getoond bij voorstelling vrijdag op groot scherm waar al reclame op stond en in wit zwart ![]() ![]() |
| 22 Jul 2024, 16:45 |
|
|
Scholier
Neutralboy schreef: Citeer: Het bewaren van de club-identiteit Ik zal het komende seizoen voor het eerst in een twintig jaar niet te zien zijn aan 't Oilig Ert. En dat met verschrikkelijk veel pijn in het hart. Maar gaan kijken naar de club KVC Jong Lede die in het zwart-wit komt spelen in de hoop al een gedeelte van de trouwe Aalsterse achterban te overtuigen, neen, dat staat haaks op alles wat Eendracht Aalst voor mij betekent en waarvoor ik jarenlang in de tribunes heb gestaan. Wel volg ik graag de gesprekken en de richting deze uitgaan. Eventueel zelfs om mijn stem te laten horen als mensen zich in het bovenstaande zouden kunnen vinden en zo de ziel van Eendracht Aalst te trachten bewaren. En die ziel valt of staat voor mij niet met stamnummer 90, waar we momenteel met lede ogen moeten aanzien hoe deze gegijzeld wordt in het Gentse. Het eendracht gevoel is voor mij, net zoals bij zovelen, de kameraadschap. Het unieke, het tegendraadse, het eigenwijze. Het in elkaars armen vliegen bij een frommelgoal. De Aalsterse spot in de tribunes jegens eigen spelers, tegenstanders, scheids- en lijnrechters of de aanhang van de tegenstander. Het uit volle borst inzetten van De Zwette Maan bij (alweer) een achterstand. En het zingen van Iendracht Veroit, neen, dat lukt mij vandaag nog niet. Ik kies ervoor om passief druk te zetten vanuit mijn lege plek in de tribune. Mijn recette en supportersstem ontvangen ze pas als ik voldoende in het nieuwe project herken dat lijkt op de club die ik jarenlang liefgehad heb. En daar zitten ze momenteel mijlenver weg van. Dus laat ik het over aan de nieuwe mensen om te kijken wat ze dit jaar ondernemen om mijn vertrouwen te winnen en wens ze er alle succes toe. Zolang het maar met respect voor de rijke geschiedenis van mijn Eendracht Aalst gebeurd. Antwoord: In grote lijnen volg ik de redeneringen: Enkele hiaten in uw post: - Eendracht Aalst was niet schuldenvrij over te nemen zonder dat er eerst een faillissement volgde dat is nu wel bewezen door het voorbije seizoen. Dat klopt volledig. Maar ik denk niet dat ik dit ergens aanhaal in mijn post, of wel? - De grote goed nieuws show werd vooral gebracht door Dozje en niet door de ondernemers en Matthias die meermaals benadrukten dat het een moeilijke situatie is en dat ze begrip hebben dat er veel gevoeligheden zijn. Ze hebben ook benadrukt dat ze goed beseffen dat ze supporters nodig gaan hebben en dat ze nu de kans bieden om van in het begin na te denken en te luisteren/ in dialoog te gaan met de supporters. Akkoord! - Lid worden van de raad kan ook gewoon zijn om een idee mee te geven binnen de raad dit wil niet zeggen dat er fulltime aanwezigheid en actieve medewerking dient verleend te worden. - Lid worden wil ook zeggen dat je tijdens het sabbatjaar of jaren mee kan volgen wat er ondertussen verwezenlijkt wordt en niet alleen via de kranten of andere media. Kan dit dan ook zonder actief bijdrage te leveren? Anders zou ik denken dat ik dergelijke informatie wel kan meepikken via EMM of andere kanalen? - Om uw passieve stem te laten horen zal je toch een kanaal moeten hebben om dat te kunnen doen, moet je daarom meteen een abonnement kopen, neen. De hoofdpunten wat voor jou belangrijk zijn kan je wel meegeven via de raad om daar van in het begin aan te werken, hoe ga je dat anders kunnen doen? Enkel via het forum of sociale media en hopen dat iemand het oppikt en meeneemt ? Eens het verhaal begonnen is zonder dat iemand er van in het begin een stem in vraagt kan je moeilijk na 2 jaar zeggen ik had het graag zo gezien, toch? Uiteraard is het moeilijk en zelfs onmogelijk om dit seizoen te verwachten of te denken dat er liedjes gaan gezongen worden over EA, dat kan ook niet want het is Jong Lede en EA 90 bestaat nog vandaag. Meer dan terecht punt. Ik heb er kort over nagedacht maar vrij snel besloten om via deze weg mijn standpunt te delen. Zoals je zelf zegt, deels in de hoop dat het inderdaad opgenomen wordt. Om toe te treden tot de supportersparticipatie voel ik me niet voldoende verbonden met het voorgestelde project. Ik ben niet van plan om één wedstrijd van Jong Lede te gaan bekijken. Is het dan niet hypocriet om wel mijn zegje te willen doen binnen de supportersparticipatie? Ik hoop voornamelijk dat de betrokken supporters zich bewust zijn van de stevige positie waarin ze binnen dit project belanden en dat ze op hun zwart-witte strepen durven staan. Merci voor uw feedback Neutralboy, zie mijn antwoorden ih rood hierboven. |
| 22 Jul 2024, 16:46 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Ik vind dat, als je het nieuwe project een kans wil geven, je ook moet gaan kijken komend seizoen. Enfin, niemand MOET iets natuurlijk. Ik heb mij een abonnement gekocht, maar heb geen idee met welk gevoel ik er zal staan.
Ik vermoed dat de passie er niet zal zijn en dat ik niet stront zenuwactig naar de matchen zal staan kijken, maar als iedereen gewoon afwacht en kijkt wat er gaat gebeuren, kan het moeilijk iets worden. |
| 22 Jul 2024, 16:59 |
|
|
Scholier
Moses Chunga schreef: Ik vind dat, als je het nieuwe project een kans wil geven, je ook moet gaan kijken komend seizoen. Enfin, niemand MOET iets natuurlijk. Ik heb mij een abonnement gekocht, maar heb geen idee met welk gevoel ik er zal staan. Ik vermoed dat de passie er niet zal zijn en dat ik niet stront zenuwactig naar de matchen zal staan kijken, maar als iedereen gewoon afwacht en kijkt wat er gaat gebeuren, kan het moeilijk iets worden. Gho, de mensen aan het roer weten welke passie hier op de tribunes te vinden was. En dat is wellicht wat ze terug voor ogen hebben. Als die steun uitblijft, kan dat uiteraard ook een katalysator zijn om meer elementen van het vroegere Eendracht Aalst te implementeren. Wat dan weer tot het gevolg kan hebben dat de Aalsternaar in de nabije toekomst sneller zich kan vereenzelvigen met de nieuwe club en vlotter de weg naar het Pierre Cornelis terug vindt. |
| 22 Jul 2024, 17:15 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16 Berichten: 749 Leeftijd: 73 Locatie: Koksijde |
Vandaag artikel gelezen in HLN waarin Georges Arts zegt dat de ouders van Jari De Vriendt aanwezig waren vrijdag en ook Falco Geenens
Voor volgend seizoen is het mogelijk dat ex Eendracht spelers terugkeren. Hij heeft geen namen genoemd maar ik denk aan Falco en Jilke De Coninck. |
| 22 Jul 2024, 17:32 |
|
|
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25 Berichten: 13176 Leeftijd: 40 Locatie: Hofstade Website: http://www.iendracht.be |
GDS schreef: Bedankt voor jouw aanvulling en nuancering op mijn gedachtegoed, Lucas. Je hebt gelijk. Ik bedoelde eerder dat het in handen krijgen van de merknaam Eendracht Aalst zonder dat er schulden aan gekoppeld zijn een mooie opportuniteit is. Vandaar dat ik de vergelijking maakte met vorig tussenseizoen, toen mensen mét knowhow (en geen overschot aan kapitaal zoals sommigen denken) zelfs nog een bod uitbrachten op de club mét enorme schuldenberg. Daarom stelde ik ook dat een schuldenvrij Eendracht Aalst overnemen mogelijks één van de beste opportuniteiten is binnen het huidige Belgische voetballandschap. Maar zoals je me terecht corrigeert: stellen dat Eendracht Aalst (of eender welke Belgische Voetbalclub die niet jaar na jaar voor Europees voetbal meedingt) een goede investering is, klopt inderdaad niet. Verder volg ik jouw verhaal ook. Goede nuancering, waarvoor dank! Maar uiteraard kan het ook negatief uitpakken, pak dit verkeerd aan en je hebt een steekvlak waarmee je direct het hele project doet aanbranden. Ik persoonlijk zou als supporters-vertegenwoordiging in deze situatie trouwens toch wel eens op enkele strepen durven te staan en niet van bij de start zomaar slikken wat er geserveerd wordt. Ook voor supporters is de kans nu ongezien om eens wat in de pap te mogen brokken. Kunnen er op korte termijn daar wat rangen gesloten worden? Los daarvan nog eens terugkomend op vrijdag, ik had (veel) meer opportunisme vanuit Lede verwacht (het Georges Arts statement was daar toch plots veelzeggend en kwam daar wat uit de lucht vallen naar mijn gevoel ook) toch is daarmee het opportunistisch gevaar niet geweken. Het zal er op aankomen om de kern die er daar nu is zich nog verder te laten vormen tot een geheel, en dan nog eens die kern te doen groeien. Dat in combinatie met nog heel veel moeilijke en vooral gevoelige kwesties om op te lossen, dat overgangsjaar zal zijn tijd zeker nodig hebben. Ik vond vrijdag wel een geslaagde beurt voor de bende die er stond, een op elkaar ingespeeld team was dat zeker nog niet, maar buiten d'haese die wat pluimen op zijn hoed wou steken viel er niemand uit de toon. _________________ If you never try, you'll never know |
| 22 Jul 2024, 22:46 |
|
|
forumlegende
Ik denk dat het hele Eendracht Aalst Lede gebeuren bij heel veel mensen een dubbel gevoel oproept.
Rationeel gezien is het het enige dat nog iets van voetbal kan garanderen in het PC stadion en op de Zandberg. Je kan schuldenvrij starten, voor de jeugd moest er wel iets gedaan worden natuurlijk, enz. Hoe het allemaal gaat lopen, met alle intriges in de toekomst, oa op de Zandberg. Dan zullen we pas echt zien of dit project kans op slagen heeft met de mensen van Lede, ook zij zullen geconfronteerd worden met de INS en OUTS op Zandberg bijvoorbeeld. Toch in het verleden ook toch geen baken van rust geweest overigens Wat me het meest kon bekoren met de presentatie van vrijdag was het feit dat er daar geen markante figuren uit het verleden bijstonden, maar nieuwe mensen. Een Valckenier of een Mallego, Nieulandt zijn toch in hun branche bekwame, slimme mensen. Hoe dat zich gaat vertalen in een voetbalclub is natuurlijk afwachten. Dat kan meevallen, maar ook redelijk rap tegenslagen. Het verhaal van Marc Coucke indachtig in Oostende, en Anderlecht, is enige voorzichtigheid toch geboden. Voor mezelf is het anderhalf jaar geleden al gestopt, en moet zeggen dat het Iendrachtgevoel in die anderhalf jaar tijd toch serieus is verdwenen. Had nooit gedacht dat ik op zondag rustig in de zetel zou zitten. Misschien komt het ooit nog terug Maar volgend jaar gaan ze mij alvast niet zien, Lede die in het PC stadion speelt, blijft toch moeilijk. Maar wens de nieuwe "ondersteuners" alle succes. ![]() _________________ "Denk bij iedere afdruk aan het milieu..." "Negativisme zit in de genen..." |
| 23 Jul 2024, 8:51 |
|
|
Vaste Waarde
El Corredor (Light) schreef: Ik denk dat het hele Eendracht Aalst Lede gebeuren bij heel veel mensen een dubbel gevoel oproept. Rationeel gezien is het het enige dat nog iets van voetbal kan garanderen in het PC stadion en op de Zandberg. Je kan schuldenvrij starten, voor de jeugd moest er wel iets gedaan worden natuurlijk, enz. Hoe het allemaal gaat lopen, met alle intriges in de toekomst, oa op de Zandberg. Dan zullen we pas echt zien of dit project kans op slagen heeft met de mensen van Lede, ook zij zullen geconfronteerd worden met de INS en OUTS op Zandberg bijvoorbeeld. Toch in het verleden ook toch geen baken van rust geweest overigens Wat me het meest kon bekoren met de presentatie van vrijdag was het feit dat er daar geen markante figuren uit het verleden bijstonden, maar nieuwe mensen. Een Valckenier of een Mallego, Nieulandt zijn toch in hun branche bekwame, slimme mensen. Hoe dat zich gaat vertalen in een voetbalclub is natuurlijk afwachten. Dat kan meevallen, maar ook redelijk rap tegenslagen. Het verhaal van Marc Coucke indachtig in Oostende, en Anderlecht, is enige voorzichtigheid toch geboden. Voor mezelf is het anderhalf jaar geleden al gestopt, en moet zeggen dat het Iendrachtgevoel in die anderhalf jaar tijd toch serieus is verdwenen. Had nooit gedacht dat ik op zondag rustig in de zetel zou zitten. Misschien komt het ooit nog terug Maar volgend jaar gaan ze mij alvast niet zien, Lede die in het PC stadion speelt, blijft toch moeilijk. Maar wens de nieuwe "ondersteuners" alle succes. ![]() Positieve en klassevolle reactie van je Elco.. |
| 23 Jul 2024, 11:35 |
|
|
Vaste Waarde
Mijn kleine teen zegt me dat het hier deze week nog interessant gaat worden na wat die Turken gisteren van VV op hun bordje kregen :
- Dat veld in Merelbeke ? Not sure want VV heeft die hete patat doorgeschoven naar de gemeente ( ge voelt hem al komen he??? )- Jeugdwerking : alle ploegen uit competitie gehaald. - B ploeg : idem Maar onze vriendjes gaan dus wel lekker door zeggen ze...?? Met wie, waar, maar vooral : voor welke reden zouden ze dit überhaupt willen ??? ![]() |
| 23 Jul 2024, 11:41 |
|
|
Ancien
Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42 Berichten: 4828 Leeftijd: 46 Locatie: Hofstade |
mamananeto schreef: Mijn kleine teen zegt me dat het hier deze week nog interessant gaat worden na wat die Turken gisteren van VV op hun bordje kregen : - Dat veld in Merelbeke ? Not sure want VV heeft die hete patat doorgeschoven naar de gemeente ( ge voelt hem al komen he??? )- Jeugdwerking : alle ploegen uit competitie gehaald. - B ploeg : idem Maar onze vriendjes gaan dus wel lekker door zeggen ze...?? Met wie, waar, maar vooral : voor welke reden zouden ze dit überhaupt willen ??? ![]() En toch… zolang die stekker er niet definitief uit is, zal het oude EA spook over het nieuwe project blijven hangen… Zoals ElCo zegt: rationeel is er veel te zeggen voor het nieuwe project… Maar voetbal is emotie en dat zit bij mij in het nieuwe project niet goed… Ook de rol van de stad zint me niet… Hadden ze dit ook gedaan in een niet-verkiezingsjaar? Waarom nu plots wel en al die andere jaren niet? Voor mij is het dus vooral: nu is het aan hen ipv weer aan de modale supporter… |
| 23 Jul 2024, 18:33 |
|
|
forumlegende
Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47 Berichten: 3436 Leeftijd: 44 Locatie: Temse Website: http://www.eendracht-aalst.be |
DT schreef: mamananeto schreef: Mijn kleine teen zegt me dat het hier deze week nog interessant gaat worden na wat die Turken gisteren van VV op hun bordje kregen : - Dat veld in Merelbeke ? Not sure want VV heeft die hete patat doorgeschoven naar de gemeente ( ge voelt hem al komen he??? )- Jeugdwerking : alle ploegen uit competitie gehaald. - B ploeg : idem Maar onze vriendjes gaan dus wel lekker door zeggen ze...?? Met wie, waar, maar vooral : voor welke reden zouden ze dit überhaupt willen ??? ![]() En toch… zolang die stekker er niet definitief uit is, zal het oude EA spook over het nieuwe project blijven hangen… Zoals ElCo zegt: rationeel is er veel te zeggen voor het nieuwe project… Maar voetbal is emotie en dat zit bij mij in het nieuwe project niet goed… Ook de rol van de stad zint me niet… Hadden ze dit ook gedaan in een niet-verkiezingsjaar? Waarom nu plots wel en al die andere jaren niet? Voor mij is het dus vooral: nu is het aan hen ipv weer aan de modale supporter… Van t stad, idd allemaal waar. Nu zijn ze daar… vijgen heel erg na Pasen, en toevallig voor de Verkiezingen: allemaal waar. Maar wat hadden we met zijn allen anders dan gewild, rekening houdend met de concrete situatie? Wat had het dan wel moeten zijn? |
| 23 Jul 2024, 19:52 |
|
|
nieuw in de eerste ploeg
Dat de stekker er nog niet volledig uit is ligt enkel aan de laksheid van het gerecht in België.
Vanaf het begin betalingsproblemen en bijna 1 jaar later is er nog niet ingegrepen Spelers,speelsters,trainers,leveranciers,stad,Valckenier en nog een ganse waslijst die nog geld te goed heeft van dat uitschot dat corrupte PLJ hier binnengebracht heeft. En ondertussen maar blijven de calimero uithangen, echt wel ongezien toch. Dan spreken we nog niet over de andere inbreuken die in het bas dossier te lezen zijn. Project met Lede was de enige manier om op korte termijn nog voetbal in Aalst te zien en de jeugdwerking niet volledig verloren te laten gaan. Volgend seizoen een overgangsseizoen en hopen dat ze niet zakken. Als je ziet welke bekwame personen achter dit project zitten heeft dit zeker kans op slagen. |
| 23 Jul 2024, 21:07 |
|
| Pagina 3 van 6 |
[ 89 berichten ] | Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende |