Artikels - Pagina 23 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 21 22 23 24 25 497
 Artikels 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
Tein zoin de toiden noig veranderd, ik em altoid gralék goe oeverién gekommen mé de Johan van de Mascot van vrieger. Dienen eet mé dikwels genoeg gezeid dat em mé de voetbal allién der nie zou kommen. En past op hein da was tein in de glorietoid van den Iéndracht, iérste klas, europees.

Mor ge kenjt geloik emmen, messchien kommen ze na zoeveel nie miér boiten hein, allién mor mé de voetbal.

09 Nov 2006, 19:34
Vaste Waarde

iedereen klapt voor zijn zigen kèst natuurlijk, wat begrijpelijk is maar ja......... getekend is getekend é :mrgreen:

09 Nov 2006, 20:15
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
da van de korfbalploeg das om te lachen zeker :mrgreen:
vooral den titel dan :huh:

09 Nov 2006, 20:49
forumlegende

Om als kleinere club rond te komen kan je niet anders dan regelmatig iets organiseren.
FCD (niet Lieje hé mor Doggen) organiseerde enkele jaren geleden een kerstconcert hier in de plaatselijke kerk.
Opbrengst voor FCD , want in de kerken in Oilsjt steken wij (u dus) elk jaar al 560.000 euro om de tekorten te dekken (jaarlijks :engel: -u leest goed).
Gaan we daar eens de pers over inlichten ?

EA -dus de groep rond Schots - krijgt idd. 77 maand
huuruitstel gewoon omdat de stad eigenaar wordt van
oa de 2 chalets kant Landbouwersstraat .Maar wat niet vermeld wordt in de artikeltjes is dat "gelukkig" voor "ons EA " deze groep rond Schots zwaar heeft WILLEN afdokken om Garré buiten te krijgen.

En nog iets, als ik opkom voor de verkiezingen moet ik ook met taarten aan 6 euro Oilsjt rondcrossen om
mijn campagne te kunnen betalen. Voor wat , hoort wat , ge moet er altijd iets voor over hebben. :mrgreen:
......en vooral blijven organiseren .

09 Nov 2006, 21:19
Ancien

Leeftijd: 47
jowwan schreef:
Om als kleinere club rond te komen kan je niet anders dan regelmatig iets organiseren.
FCD (niet Lieje hé mor Doggen) organiseerde enkele jaren geleden een kerstconcert hier in de plaatselijke kerk.
Opbrengst voor FCD , want in de kerken in Oilsjt steken wij (u dus) elk jaar al 560.000 euro om de tekorten te dekken (jaarlijks :engel: -u leest goed).
Gaan we daar eens de pers over inlichten ?

EA -dus de groep rond Schots - krijgt idd. 77 maand
huuruitstel gewoon omdat de stad eigenaar wordt van
oa de 2 chalets kant Landbouwersstraat .Maar wat niet vermeld wordt in de artikeltjes is dat "gelukkig" voor "ons EA " deze groep rond Schots zwaar heeft WILLEN afdokken om Garré buiten te krijgen.

En nog iets, als ik opkom voor de verkiezingen moet ik ook met taarten aan 6 euro Oilsjt rondcrossen om
mijn campagne te kunnen betalen. Voor wat , hoort wat , ge moet er altijd iets voor over hebben. :mrgreen:
......en vooral blijven organiseren .

(EN dan volledig off-topic)
logisch hé jowwan, iedere kerk van de kleinste gemeente tot de grootste steden (en daar zijn verschillende parochies) worden gesubsidiëerd: kerkfabriek, pastorale werkers, verfraaiingen aan de kerk e.d. Als je die 'enorme' subsidie deelt door het aantal inwoners van aalst dan weet men meteen hoeveel het 'u' kost. EN nu gaan de moskeeën ook nog eens gesubsidieerd worden...dilemma

09 Nov 2006, 22:09
forumlegende

Nog een kleine correctie :mrgreen:
het bedrag waarvan ik spreek is de gewone dienst dwz de tekorten voor de dagelijkse werking.

Daarbovenop heb je de jaarlijkse "buitengewone dienst" dwz tussenkomst van de stad Oilsjt in investeringen, verfraaiingen , verfwerken ea . Deze beloopt tss de 400.000 en 500.000 euro per jaar.
Beide "diensten" de gewone en de buitengewone diensten kosten ons (de burger ) iets meer dan one million eurokes. Het is er altijd ietske boven 't 1 mio eurokes,((( per jaar , hé :engel: ))

09 Nov 2006, 22:16
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Hoeveel geeft een stad als Aalst ongeveer uit per jaar ? en aan wat dan ?

09 Nov 2006, 22:21
forumlegende

@ jeroen :
die 1 mio :roll: euro is per jaar :roll: voor de kerken op het Oilsjters grondgebied.
Dus voor de dagelijkse kosten te dekken, en voor de investeringen,herstellingen, verfraaiingen enz.
Dit is een "nationale wet" , dus 't is van moetens :mrgreen:

09 Nov 2006, 22:26
Nationale Ploeg

jowwan schreef:
@ jeroen :
die 1 mio :roll: euro is per jaar :roll: voor de kerken op het Oilsjters grondgebied.
Dus voor de dagelijkse kosten te dekken, en voor de investeringen,herstellingen, verfraaiingen enz.

Logisch e, Aalst telt vijf kerken + al die in de deelgemeenten. Ik vind toch dat zoiets erfgoed is dus onderhouden moet worden en ja dat kost geld. Hangt er in de Sint-Martinus kerk trouwens gene Rubens ofzo?

Dit heeft totaal niet met voetbal te maken ma kom.

09 Nov 2006, 22:30
Iendracht.be - beheer

Titus schreef:
jowwan schreef:
@ jeroen :

Logisch e, Aalst telt vijf kerken + al die in de deelgemeenten. Ik vind toch dat zoiets erfgoed is dus onderhouden moet worden en ja dat kost geld. Hangt er in de Sint-Martinus kerk trouwens gene Rubens ofzo?

Dit heeft totaal niet met voetbal te maken ma kom.

nja en de Sint Martinuskerk zijn ze nu ook gans aant restaureren hé, en vooruit gaan dat da duurt :-)

Maar das wel op kosten van het Vlaams Gewest als ik mij nie vergis ?

09 Nov 2006, 22:33
forumlegende

Dat komt er dan nog bij : de nationale tegemoetkomingen.
Maar ik zou over dit alles zwijgen want anders leiden we af naar alle vzw's die rond de kerkfabrieken zweven en ik vrees dat er lezers van dit forum ongemakkelijk zullen worden.
:offtopic:

09 Nov 2006, 22:35
Iendracht.be - beheer

't interesseert mij anders wel :mrgreen:

09 Nov 2006, 22:43
Ancien

Leeftijd: 47
jowwan schreef:
Nog een kleine correctie :mrgreen:
het bedrag waarvan ik spreek is de gewone dienst dwz de tekorten voor de dagelijkse werking.

Daarbovenop heb je de jaarlijkse "buitengewone dienst" dwz tussenkomst van de stad Oilsjt in investeringen, verfraaiingen , verfwerken ea . Deze beloopt tss de 400.000 en 500.000 euro per jaar.
Beide "diensten" de gewone en de buitengewone diensten kosten ons (de burger ) iets meer dan one million eurokes. Het is er altijd ietske boven 't 1 mio eurokes,((( per jaar , hé :engel: ))

Ik zou graag eens weten over hoeveel kerken hier het exact gaat. 1 miljoen is idd veel.

09 Nov 2006, 22:49
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Dirk schreef:
Tein zoin de toiden noig veranderd, ik em altoid gralék goe oeverién gekommen mé de Johan van de Mascot van vrieger. Dienen eet mé dikwels genoeg gezeid dat em mé de voetbal allién der nie zou kommen. En past op hein da was tein in de glorietoid van den Iéndracht, iérste klas, europees.

Mor ge kenjt geloik emmen, messchien kommen ze na zoeveel nie miér boiten hein, allién mor mé de voetbal.
'k vind het gewoon raar, in die ene post zegt ge dat de café's niet alleen op EA leven, en in de laatste zegt ge dan weer van wel ?

09 Nov 2006, 23:23
Vaste Waarde

Dirk schreef:
borre31 schreef:
wa ne zever begin es me te zien hoeveel volk da der van oilsjt nar den eendracht en den okapi komt zien dan is da maar meer dan normaal wij houden ook meerdere cafes enz draaiende wa van korfbal enz ni gezegd kan worden e ,en dan da we niks betale (geinvesteerd in hotdogkramen enz) trouwes okapi en eendracht as ze groot worden zen de enigste die de stad nog iets kunne opbrnge as we der weer bovenop zn
En aar zn we nu GOE me opweg

Mé deze post emmek et moeiloik, ik vin a nen toffe pé mor na zejje der toch efkes nevest zenne.
Vér te beginnen mé de cafékes in de gebieren van't stadion. Die droien nie allién op den omzet van een match zenne, moesten ze doar allién op rekenen tein meegen ze eir deeren toe doen. Oeik al komt er veel volk zien nor den Iéndracht.
Wa dat die hotdagkroampkes doar kommen bé zien da weetek oeik nie zelle :eh: . De investeringen werren volgens moi oanzien oan de verbaavingen oan et stadion, kweste van de voilighéd en dergeloike. Dormee da den Iéndracht zoelank gién huurgeljd moe betoalen oan de stad, oangezien 't stad de oigeneir es van et stadion van den Iéndracht zoewel as et forum van den Okapi.
En den Okapi of den Iéndracht meegen nog zoe groeit werren ast mor kaan, wa bringt da op vér et stad ? Noambekenjdhoid ? En wa koeipte dormee ?

tja zulle het auven bij da der meer oilsterse belastingsbetalers nar den okapi en den eendracht zien as nar de korfbal dus...de rest is een lange discussie

09 Nov 2006, 23:57
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7452 berichten ]  Ga naar pagina 1 21 22 23 24 25 497