Nooit Off-topic - Pagina 242 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 240 241 242 243 244 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
placietjen schreef:
boris clitoris schreef:
inderdaad, wat een drama
4000 vd 5000 jobs verdwijnen
en die andere 1000... tja... da's uitstel van executie want op 1000 jobs blijft zo'n fabriek nie draaien hé

erg erg erg

mijn steun gaat uit naar al degene die hierdoor getroffen worden (toeleveringsbedrijven niet te vergeten!)
inderdaad, geweldig drama...

en dan die manier waarop, en de drogreden, leugenen hypocriese en andere toestanden !

de chauvinistische fransen hebben het ons weer gelapt (2de keer in automobielsector).

Idd, voor die manier van werken heb ik 0 de ballen respect, ook al ben ik voor de rest graag in Frankrijk.

Is den hoofdzetel van Volkswagen ni in Duitsland?

21 Nov 2006, 18:07
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Titus schreef:

Is den hoofdzetel van Volkswagen ni in Duitsland?
't is geen geheim dat de echte reden van de sluiting van Vorst er is gekomen om de fransen te sparen hé ... en Duitsland krijgt dan van Frankrijk één en ander in de plaats...

Maar als de kleine landjes in europa zo een toeren uitsteken dan zijn Frankrijk en Duitsland de eersten voor van hun tak te maken ze.

21 Nov 2006, 18:09
Ancien

Leeftijd: 42
WLM: [email protected]
Ja da is idd een drama voor iedereen die getroffen wordt hierdoor, maar vooral voor de gezinnen waar zowel man als vrouw tewerkgesteld zijn bij VW. Sterkte aan alle Iendrachtsupps die hierdoor getroffen worden.

21 Nov 2006, 18:29
Nationale Ploeg

inderdaad zeer erg, ik kan er thuis over mee praten
mijn vader werkt al 25 jaar bij volkswagen!
Het hing al een tijdje in de lucht, maar het komt toch hard aan.
Morgen grote algemene vergadering en proberen het brugpensioen van 55 tot 50 te verlagen dan ist nog goe voor hem hehe :zat:

maar al bij al een trietige bedoeling :snif:

21 Nov 2006, 19:19
forumlegende

Vanmiddag iemand aan de lijn gehad die er 9 jr werkte.Zijn vrouw werkt er 7 jaar. En vorig jaar in Oilsjt een huis gekocht + rond 01/01/06 een 1e kindje.
De wereld = hard .
Sterkte aan de mensen die getroffen worden door dit economisch drama.

21 Nov 2006, 19:34
Ancien

Leeftijd: 47
Duitsland kiest voor eigen volk (eerst?). België zou net hetzelfde doen. Jammer is het uiteraard voor al die mensen. LIFE IS HARD.

21 Nov 2006, 20:35
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Website: http://www.iendracht.be
witzwet schreef:
Duitsland kiest voor eigen volk (eerst?). België zou net hetzelfde doen. Jammer is het uiteraard voor al die mensen. LIFE IS HARD.
België zou idd hetzelfde doen, maar wel door FR en Duitsland op de vingers getikt worden hé ;)

21 Nov 2006, 21:05
forumlegende

Leeftijd: 45
ik denk dat er nog veel bedrijven gaan moeten sluiten en niet alleen in de automobielsector...de lasten in Belgïe zijn gewoon veel te hoog....zolang er daar niets aan gebeurt gaat het hier nog schoon worden....

21 Nov 2006, 21:13
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 38
acrid schreef:
ik denk dat er nog veel bedrijven gaan moeten sluiten en niet alleen in de automobielsector...de lasten in Belgïe zijn gewoon veel te hoog....zolang er daar niets aan gebeurt gaat het hier nog schoon worden....

ik denk dat ge hier het grootste punt aan haalt, hoe kunnen ze die producties nu hier laten me al die hoge lasten.
al licht da van vw ni aan die lasten denkk, zout zoveel beter zen in Duitsland?
ik hoop dat er toch nog iets positief uit de bus kan komen
en veel sterkte voor de getroffen werknemers en gezin

21 Nov 2006, 21:41
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
michael0473 schreef:
acrid schreef:

ik denk dat ge hier het grootste punt aan haalt, hoe kunnen ze die producties nu hier laten me al die hoge lasten.
al licht da van vw ni aan die lasten denkk, zout zoveel beter zen in Duitsland?
ik hoop dat er toch nog iets positief uit de bus kan komen
en veel sterkte voor de getroffen werknemers en gezin

Het ligt wel aan die lasten hoor, ze gaan het alleen niet in Duitsland doen e. Hun goeie naam besmeuren in hun thuisland zie ik ze nog niet direct doen hoor. Daar hebben de vakbonden(ja in Duitsland hebben die toch nog iets te zeggen) het slim gespeeld, in ruil voor werkzekerheid moeten ze in Duitsland een paar uur langer werken voor hetzelfde loon.

21 Nov 2006, 22:05
forumlegende

Leeftijd: 45
het is algemeen geweten dat Belgïe voor bedrijven nie echt aantrekkelijk is,ik heb maar 1 iemand in dienst maar daar betaal ik 72% lasten op haar brutoloon, plus alle andere zever,billijke vergoeding,sabam, registratierechten voor handelshuurcontract,... ze overdrijven hier echt wel vandaar dat ik het redelijk pover inzie,omdat het in bijberoep is mag ik dan nog 55% van de winst overdragen aan de staat

21 Nov 2006, 23:59
Ancien

Leeftijd: 47
acrid schreef:
het is algemeen geweten dat Belgïe voor bedrijven nie echt aantrekkelijk is,ik heb maar 1 iemand in dienst maar daar betaal ik 72% lasten op haar brutoloon, plus alle andere zever,billijke vergoeding,sabam, registratierechten voor handelshuurcontract,... ze overdrijven hier echt wel vandaar dat ik het redelijk pover inzie,omdat het in bijberoep is mag ik dan nog 55% van de winst overdragen aan de staat

(vervolg) om zo het welzijn van 'de Vlaming' mee te kunnen betalen, want de staat zijn wij, uiteraard. EN effe gerekend als uw werknemer 100 euro bruto verdient, geef jij 72 euro aan de staat. Je houdt dan 28 over, waarop je dan nog 14 euro overdraagt...maakt dat € 14 voor jou. Dus met alle andere zever ... hou jij niks over, integendeel je steekt er aan in. Tiens...

22 Nov 2006, 0:06
Iendracht.be - beheer

witzwet schreef:
acrid schreef:

(vervolg) om zo het welzijn van 'de Vlaming' mee te kunnen betalen, want de staat zijn wij, uiteraard. EN effe gerekend als uw werknemer 100 euro bruto verdient, geef jij 72 euro aan de staat. Je houdt dan 28 over, waarop je dan nog 14 euro overdraagt...maakt dat € 14 voor jou. Dus met alle andere zever ... hou jij niks over, integendeel je steekt er aan in. Tiens...

Ik weet nu niet veel van economie en boekhouden maar u bereking trekt denk ik toch wel op niets :huh:
Wernemer krijgt 100 euro bruto (moet zij +- 40% van afgeven. zei houdt 60 over)
Die 72 euro moet werkgever nog is appart geven aan staat. dus om da meken 60euro netto te laten verdienen mag dienen jongen 172 euro leggen. asek mij niet vergewis. de rest van zijn rekening kunnen we niet maken aangezien we veeel te weinig weten.

*hoop danek mij hier niet grandioos belachelijk maak*

22 Nov 2006, 0:39
Nationale Ploeg

http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=891

voetbal : everybody loves it, even the players! :mrgreen:

23 Nov 2006, 0:23
nieuw in de eerste ploeg

belgianiron schreef:
http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=891

voetbal : everybody loves it, even the players! :mrgreen:

da voorleste wouk na ni echt zien ze :shock:

23 Nov 2006, 0:39
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 240 241 242 243 244 885