Nooit Off-topic - Pagina 303 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 301 302 303 304 305 885
 Nooit Off-topic 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Leeftijd: 40
François De Keersmaecker, voorzitter van de Belgische voetbalbond (KBVB), heeft op de maandelijkse beheerraad van de Liga van derdeklassers te horen gekregen dat die openstaan voor een discussie tot toetreding van de reserventeams uit eerste klasse. Dat is een nieuw gegeven. Voorheen schoof de Liga van derdeklassers het idee systematisch aan de kant.

De Keersmaecker wenste zijn nieuwjaarswensen persoonlijk over te maken aan de vertegenwoordiging van de hoogste amateurafdeling, alsook zijn projecten als die van het Uitvoerend Comité (UC) voor de toekomst toe te lichten. Van haar kant presenteerde de Liga van derdeklassers haar hervormingsvoorstellen voor de amateurkampioenschappen op nationaal niveau (derde en vierde klasse). Dat zou zowel gaan over de indeling van de reeksen als het aantal ploegen. De mogelijkheid van gemengde reeksen (derde en vierde klasse) werd belicht, alsook de mogelijke toetreding van de reserven van eerste klasse tot de amateurafdelingen.

Michel D'Hooghe
Hoewel we nog maar in het stadium van projecten en discussies zitten, is die toegeving nieuw. Ex-bondsvoorzitter Michel D'Hooghe kwam al meer dan tien jaar geleden met het idee, maar de amateurs gingen daar niet op in. De eersteklassers zou deze koerswijziging moeten bevallen, want de reservencompetitie stelt - zelfs in eerste klasse - niet veel voor.

Avondpermanentie
Wat eigen projecten en die van het UC betreft, stelde de nieuwe sterke man dat de bond ten dienste moet staan van de clubs en niet omgekeerd. In die zin bevestigde hij het door Jean-Marie Philips, de toekomstige CEO van de KBVB, gelanceerde idee van een telefonische avondpermanentie in het glazen huis. Momenteel wordt er na de kantooruren een automatisch antwoordapparaat in werking gezet in het bondsgebouw.

Jongeren
De bondsvoorzitter kondigde ook aan dat hij volgende week Vlaams minister van Sport Bert Anciaux zal ontmoeten over de kwestie van publieke steun door de gewesten in de opleiding van jongeren. Zijn Franstalige collega, Claude Eerdekens, heeft de intentie om fondsen ter beschikking te stellen om jeugdopleiding te belonen. Bert Anciaux sprak onlangs uit dat hij niet meer wil samenwerken met één van de laatste unitaire sportbonden in ons land. De Vlaamse sportminister wil een eigen jeugdfonds oprichten zonder de medewerking van de KBVB. (belga/hln)

da ga nog een soep worden ja :mrgreen:

10 Jan 2007, 21:30
Iendracht.be - beheer

WLM: [email protected]
Is het niet logischer voor nen eerste klasser als ge u reserven in 3de wilt zetten dat ge ze uitleent? Wat gaat 3de klasse nu worden? nen hoop echte teams, en nen hoop reserve teams van eerste klassers :x maak het nog wat minder aantrekkelijk ja :roll:

10 Jan 2007, 23:03
Nationale Ploeg

tja in duitsland is da al jaren zo he, ma in België is da iets minder populair blijkbaar...

10 Jan 2007, 23:20
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010

Als supporter van Anderlecht juich ik dit toe, als supporter van Opwijk vind ik dit niet echt leuk. Waar gaat dat eindigen? Gaat dit consequenties hebben voor de vierde klasse clubs? En voor de ploegen in derde? Gaan er moeten zakken of komt er een C-reeks?

10 Jan 2007, 23:21
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Website: http://www.iendracht.be
awel dat is nog een gedacht, want daar is het die clubs toch om te doen:

zet ze gewoon in de 3de klasse C, ze kunnen niet degraderen en niet stijgen...

maar ze spelen toch in 3de klasse ? geen goe voorstel ? :fluit:
'k vind dat dus ook zever hé, als nen eerste klasser WILT dan spelen zijn spelers in 3de klasse, neeje uit pure tammigheid van die bobo's (en waarschijnlijk een beetje geld dat ze er gaan tegensmijten zodat de voorzitters in 3de lekker hun zakken kunnen vullen) gaan dus binnenkort de B-ploegen van eerste klasse in 3de zitten :dans:

PUUR omdat ze dus in 1ste te tam zijn, of te dom of ....

11 Jan 2007, 10:08
Nationale Ploeg

Gaan die eersteklassers dan in het begin van het seizoen ne lijst moeten indienen met welke spelers van hun kern in aanmerking komen voor de reserven ( bvb enkel de jongeren en diegene die bijna niet spelen)?

11 Jan 2007, 10:14
forumlegende

Leeftijd: 38
roeckie schreef:
Gaan die eersteklassers dan in het begin van het seizoen ne lijst moeten indienen met welke spelers van hun kern in aanmerking komen voor de reserven ( bvb enkel de jongeren en diegene die bijna niet spelen)?

Ik vind da ook. Pas op, ik ben er radicaal tegen he, maar ik denk dat het onhoudbaar is. Zo is het wel gemakkelijk he, als u ploegske er dreigt uit te vallen laat je ff ne goeien uit je A kern meedoen en tprobleem is van de baan!

In de zaalvoetbal zie je dat veel. Veel clubs hebben meerdere ploegen op verschillend niveau en als de laagste ploeg het dan ff moeilijk heeft doen er een paar van de andere ploeg mee en de degradatie is weer afgewend... Zo ni he! :no:

Vicky

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D

11 Jan 2007, 11:01
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Vicky schreef:
roeckie schreef:

Ik vind da ook. Pas op, ik ben er radicaal tegen he, maar ik denk dat het onhoudbaar is. Zo is het wel gemakkelijk he, als u ploegske er dreigt uit te vallen laat je ff ne goeien uit je A kern meedoen en tprobleem is van de baan!

In de zaalvoetbal zie je dat veel. Veel clubs hebben meerdere ploegen op verschillend niveau en als de laagste ploeg het dan ff moeilijk heeft doen er een paar van de andere ploeg mee en de degradatie is weer afgewend... Zo ni he! :no:

Vicky

Hebben ze bij Kerksken of Willebroek geen ploeg in een hogere divisie waar ze spelers kunnen gaan halen :grijns: ?

11 Jan 2007, 11:08
forumlegende

Bartos schreef:
Vicky schreef:
roeckie schreef:

Vicky

Hebben ze bij Kerksken of Willebroek geen ploeg in een hogere divisie waar ze spelers kunnen gaan halen :grijns: ?

Kerksken is hopeloos dit jaar... Daar zoek ik zelfs geen excuses meer voor... In Willebroek is er potentieel genoeg om zich te redden. Er loopt alleen zo een janet in een roze onderbroek rond die de sfeer daar verziekt... Smijt die buiten en alle problemen zijn van de baan! :grijns:

Vicky

11 Jan 2007, 11:13

Leeftijd: 11
Kzen content dat diene topic van anderlecht-hekelgem locked is. tis hier al zever genoeg van dienen dikken. Lotj ons over den iendracht klappen :goe:

11 Jan 2007, 11:13
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Vicky schreef:
Kerksken is hopeloos dit jaar... Daar zoek ik zelfs geen excuses meer voor... In Willebroek is er potentieel genoeg om zich te redden. Er loopt alleen zo een janet in een roze onderbroek rond die de sfeer daar verziekt... Smijt die buiten en alle problemen zijn van de baan! :grijns:

Vicky

Kom kom, De Voeght doet toch zijn best :grijns: .

*beseft wat hij gedaan heeft en zoekt dekking*

11 Jan 2007, 11:21
forumlegende

Bartos schreef:
Vicky schreef:

Vicky

Kom kom, De Voeght doet toch zijn best :grijns: .

*beseft wat hij gedaan heeft en zoekt dekking*

Tja, wat moet je daar op antwoorden? Trouwens, van mij mogen ze Voeghtje daar buitensmijten ze, dan kan ik naar een andere ploeg naar hem gaan zien en moet ik nimmer op bepaalde anderen hun gezicht zien! :grijns:

Vicky

11 Jan 2007, 11:28

Website: http://www.iendracht.be
pffffft, om half 2 men eerste examen van 2007.

Ik mis 2 belangrijke elementen om bij mij tot een geslaagd examen te komen: stress en goesting

echt, andere jaren ligt mijn maag nu al overoop. Hebbek ze hier thuis al een paar keer verweten :fluit: Maar neeje, vant jaar nog geen enkele keer gehoord "zouje beter isj niet ewa lieren" :dom: hoe willen die dat ik nu kan studeren ? :huh:

enfin, op hoop van zege :grijns:
aan alle andere blokkers: :sukkel:

11 Jan 2007, 12:25
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 49
placietjen schreef:

Ik mis 2 belangrijke elementen om bij mij tot een geslaagd examen te komen: stress en goesting

echt, andere jaren ligt mijn maag nu al overoop. Hebbek ze hier thuis al een paar keer verweten :fluit: Maar neeje, vant jaar nog geen enkele keer gehoord "zouje beter isj niet ewa lieren" :dom: hoe willen die dat ik nu kan studeren ? :huh:

enfin, op hoop van zege :grijns:
aan alle andere blokkers: :sukkel:

Veel succes aan iedereen hier die vandaag en de volgende dagen examens hebben

11 Jan 2007, 12:54
nieuw in de eerste ploeg

Leeftijd: 39
placietjen schreef:

Vorig jaar was ik gebuisd bij Kruithof.
Succes, en Roeckie ook, zaterdag bij vennootschapsbelasting zal ik degene zijn die succes nodig heb. :fluit:

11 Jan 2007, 13:46
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13266 berichten ]  Ga naar pagina 1 301 302 303 304 305 885