Eerste klasse - Pagina 32 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 30 31 32 33 34 500
 Eerste klasse 
Auteur Bericht
Scholier

WLM: [email protected]
Spannende competitie voor zowat alle prijzen , Lierse denk ik dat het niet meer gaat halen,jammer, sympathieke club (buiten de omkoopaffaire), had dan toch liever andere saaie ploegen weggehad,zoals ik blij ben van die verplaatsing naar la louviere af te zijn,bergen nooit geweest maar ook al gehoord oerdom te zijn, beveren onoverdekt ook triestig , moeskroen val op zich nog mee maar veel te klein ook,lokeren ook triestig en weinig sfeer,brussels veel sfeer (derby maar ook onoverdekt) de rest mag gerust blijven aangezien leuke overdekte verplaatsing.

Anderlecht en Genk gaat het tot de laatste speeldag spannend houden, tenzij brugge ons dit weekend een handje komt helpen, al wil ik gerust toegeven dat Anderlecht dit weekend nog niet gewonnen is,tis thuis maar gent heeft hier al komen winnen, ook benieuwd of stoica echt in topvorm is, maar eerst de beker waar standard eraan moet, ik hoop echt op een bekerfinale tegen brugge, moe kweet nie hoe zalig zijn :mrgreen:

gent verdiend het om derde te zijn eigenlijk,ik hoop dat ze het mogen zijn,en geen standard aub.
om brugge geen europees te gunnen zou het dan weer beter finale tegen gent zijn want ik denk als brugge finalist is zoiezo weer europees speelt, triestig want verdienen doen ze het totaal niet, ik gun het nog liever aan gent en charleroi.

Als die hun verstand er deze transferperiode bijhouden kunnen ze ook volgende jaren dichterbij de top geraken. Enkele jaren gelden waren RSCA,Club en Standard en later bijgekomen Genk de enige topploegen en ver vooruit op de anderen,maar vorig jaar en dit jaar verder gegaan zijn de kleine clubs dichterbij gekomen sportief vinnek, moeilijker om op verplaatsing zomaar te gaan winnen. maakt het spannender en veel leuker.

Men spreekt wel dat anderlecht met zo een kenr altijd moet kampioen spelen met straatlengtes voorsprong,maar geef mij toch maar de spanning, want zoals in frankrijk is de LOL er tich af zeker altijd lyon kweet nie hoe veel puntn voorsprong.

En niet omdat ik er nie moet van weten maar in Brugge hebben ze veel huiswerk na het "goede" werk van ons marsken :grijns:

een sterk seizoen van gent en charleroi dus, revelaties van dit seizoen toch wel, zwak van waregem tegenover vorig jaar heeft dury met op papier betere kern dan het jaar daarvoor slechtere resultaten geboekt.

Beerschot en Westerlo maar vooral Roeselare degelijk seizoen toch wel.Ook Bergen een sterke terugronde bezig. vooral thuis niet onderschatten(5-0 genk,1-0 brugge)

brussels goed begin 15/15 van de competitie maar daarachter zwakke heenronde afgewerkt,en komt nu weer wat beter voeballen,toch redelijk zwak seizoen, maar ook lokeren en stvv stellen zwaar telleur, van beveren had ik niet anders verwacht eigenlijk. Cercle en Moeskroen presteren zoals verwacht, een onzichtbaar seizoen met weinig ups en downs, altijd op het zelfde elan doorgegeaan met eens een overwinning en daarna weer een nederlaag. wel probleemloos in éérste gebleven.

16 Apr 2007, 16:11
Junior

Meganck schreef:
Spannende competitie voor zowat alle prijzen , Lierse denk ik dat het niet meer gaat halen,jammer, sympathieke club (buiten de omkoopaffaire), ...

Dat is alsof je in 1950 over de Duitsers zegt dat het toffe mannen zijn (buiten dienen oorlog). :grijns:

16 Apr 2007, 17:48
Reserve

Leeftijd: 39
Fusie Beveren-Lokeren in de maak?

Mogelijk is er een fusie in de maak tussen eersteklassers Beveren en Lokeren. Momenteel is er nog niets concreet, maar beide clubs zien een mogelijke samenwerking als de enige manier om in de toekomst te overleven.

"We hebben recent inderdaad samengezeten. Een fusie is één van de pistes, maar er is nog niets concreet afgesproken", zo vertelt Beveren-voorzitter Frans Van Hoof in Gazet van Antwerpen. "Op termijn is het de enige manier om te overleven, daar ben ik van overtuigd."

Het liefst zou Van Hoof echter gewoon doorgaan met Beveren: "Eerlijk gezegd zouden we, wat Beveren betreft, liefst op eigen kracht voortdoen. Maar misschien dwingen de omstandigheden ons wel om anders te beslissen."

Lokeren-voorzitter Lambrecht geeft ook toe dat er al gepraat is en lijkt gewonnen voor een eventuele samenwerking. "Economisch is het de beste oplossing en we kunnen niet zakken, want één van ons twee blijft erin", klinkt het.

20 Apr 2007, 10:40
Freak

Eerste klasse gaat nog een competitie worden vol fusieclubs en 'topclubs' die alle voordelen krijgen.

Tweede klasse een competitie vol clubs met een traditie en achterban. Dan liever tweede klasse ...

20 Apr 2007, 11:44
Vaste Waarde

jawadde u eerst moete redde met me een bende tja "zwarten" te spelen en nu nog wille fusionere moest ik supporter van beveren zijn ik zou wel wete wa doen ze :roll:

20 Apr 2007, 11:54
Freak

Leeftijd: 42
Ze kunnen er mss FC Dender bijpakken? In Lokeren hebben ze alleszins de geknipte man zitten voor fusies

20 Apr 2007, 12:03
Vaste Waarde

dat zou pas een mooie ploeg worde ze mss dat ik dan nog overloop :zot:

20 Apr 2007, 12:07
forumlegende

da's ne kier iet anders ; nen oislander da engels sprekt tegen nen zwetten terwoil nen kroaat lestert
(en den trainer da né wetj dat er komplot in de mouk es terwoil orlans peist da der zwette prims werren
betoltj)

20 Apr 2007, 13:52
Sympathiekste niet-Iendrachter 2009-2010

Leeftijd: 40
Eerste klasse kan niet overleven zonder fusies. Antwerp en GBA moeten bijeen, Cercle en Club, Anderlecht en Brussels (spijtig genoeg), Westerlo en Lierse of Mechelen, Lokeren en Beveren,...

Ik denk dat dat de enige oplossing gaat zijn. Nu kan je wel ook zeggen dat bijvoorbeeld bij Club en Anderlecht het meer op een opslokking zal moeten gaan zoals Standard en het wijlen Seraing...

20 Apr 2007, 14:18
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Sven KSK Opwijk schreef:
Eerste klasse kan niet overleven zonder fusies. Antwerp en GBA moeten bijeen, Cercle en Club, Anderlecht en Brussels (spijtig genoeg), Westerlo en Lierse of Mechelen, Lokeren en Beveren,...

Ik denk dat dat de enige oplossing gaat zijn. Nu kan je wel ook zeggen dat bijvoorbeeld bij Club en Anderlecht het meer op een opslokking zal moeten gaan zoals Standard en het wijlen Seraing...

Niet persoonlijk pakken, maar ik steiger van dergelijke populistische uitspraken ;-) . In voetbal is 1 + 1 niet altijd 2, das ondertussen toch al eerder duidelijk geworden. Je kan de geslaagde fusies op 1 hand tellen hoor. Bij onze buren uit Dender waren der ook nen hoop die vonden dat het zonder fusie ook niet meer leefbaar was, maar het was ginder rap gedaan met hun ambitieuze fusie. Ik vind het absoluut, maar dan ook absoluut den dikst mogelijke zever dat fusies noodzakelijk zijn. Maak 1 grote Antwerpse club en de kans is reëel dat ge een kleinere club hebt dan Antwerp en Germinal Beerschot (ook al een mislukt fusiegedrocht) afzonderlijk. Bovendien creëert ge zo nen hoop zielloze gedrochten. Kijk maar eens naar de Oostenrijkse eerste klasse, waar de meeste clubs zowat jaarlijks van naam veranderen. Heel plezant is dat. Bah, het woord fusie alleen al, ik walg ervan.
Trouwens, om bij een fusie tot een evenwicht te komen, moeten beide clubs op alle gebieden al heel erg aan mekaar gewaagd zijn hoor, anders krijg je altijd een onevenwicht tussen de sterkere en minder sterke fusiepartner. Ik zeg het, ge kunt echt geen drie geslaagde fusies opnoemen in ons land.

20 Apr 2007, 14:33
Freak

Leeftijd: 45
Bartos schreef:
Sven KSK Opwijk schreef:

Niet persoonlijk pakken, maar ik steiger van dergelijke populistische uitspraken ;-) . In voetbal is 1 + 1 niet altijd 2, das ondertussen toch al eerder duidelijk geworden. Je kan de geslaagde fusies op 1 hand tellen hoor. Bij onze buren uit Dender waren der ook nen hoop die vonden dat het zonder fusie ook niet meer leefbaar was, maar het was ginder rap gedaan met hun ambitieuze fusie. Ik vind het absoluut, maar dan ook absoluut den dikst mogelijke zever dat fusies noodzakelijk zijn. Maak 1 grote Antwerpse club en de kans is reëel dat ge een kleinere club hebt dan Antwerp en Germinal Beerschot (ook al een mislukt fusiegedrocht) afzonderlijk. Bovendien creëert ge zo nen hoop zielloze gedrochten. Kijk maar eens naar de Oostenrijkse eerste klasse, waar de meeste clubs zowat jaarlijks van naam veranderen. Heel plezant is dat. Bah, het woord fusie alleen al, ik walg ervan.
Trouwens, om bij een fusie tot een evenwicht te komen, moeten beide clubs op alle gebieden al heel erg aan mekaar gewaagd zijn hoor, anders krijg je altijd een onevenwicht tussen de sterkere en minder sterke fusiepartner. Ik zeg het, ge kunt echt geen drie geslaagde fusies opnoemen in ons land.

Rac. Genk, Wit zwart 93, Erperondegem Toch 3 :huh:

20 Apr 2007, 14:36

Bartos schreef:
Sven KSK Opwijk schreef:

Mja, ik kan uw argumenten echt wel verstaan ze. Maar ik zeg het, ge kunt niet met twee Brusselse ploegen in eerste klasse spelen, niet met twee Brugse, kortom, niet met twee clubs die dicht bij elkaar spelen.

Germinal Beerschot is geslaagd, Genk is geslaagd en ge kunt ze misschien niet uitstaan, maar ge kunt moeilijk NU zeggen dat Dender ook mislukt is hé.

20 Apr 2007, 14:38
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 47
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Sven KSK Opwijk schreef:
Mja, ik kan uw argumenten echt wel verstaan ze. Maar ik zeg het, ge kunt niet met twee Brusselse ploegen in eerste klasse spelen, niet met twee Brugse, kortom, niet met twee clubs die dicht bij elkaar spelen.

Germinal Beerschot is geslaagd, Genk is geslaagd en ge kunt ze misschien niet uitstaan, maar ge kunt moeilijk NU zeggen dat Dender ook mislukt is hé.

Als er geen twee Brusselse ploegen in eerste kunnen spelen, moet Anderlecht daar maar zijn conclusies uit trekken ;-) .

Der kan me trouwens niemand uitleggen waarom twee ploegen van dezelfde stad niet samen zouden kunnen bestaan, het kan in andere landen wel. Dat zijn verdomme toch juist de charmes van voetbal, tis toch niet de bedoeling om alle derby's uit het voetbal te bannen.

Bovendien slaat ge er daar met uw voorbeelden serieuze slagen in zenne ;-) . Germinal Beerschot is 100% mislukt, Dender is 100% mislukt en zelfs Racing Genk ging door serieus diepe dalen alvorens Anthuenis ze naar de titel leidde en ze pas dan alle successupporters konden mobiliseren. Het slagen van een fusie gaat verder dan enkel naar de rangschikking in het klassement te zien hé. De fusie in Dender is volledig mislukt gewoon omdat alles en iedereen van de clan Denderhoutem daar al na enkele maanden weg was. De fusie in Germinal Beerschot is ook een dikke flop, want feitelijk hebben ze gewoon Germinal Ekeren gebruikt om Beerschot (dat net gezakt was naar vierde klasse) terug in eerste klasse te laten spelen. Dat heeft niks met een fusie te maken hé, das gewoon de ene ploeg vervangen door de andere. Der is ginder gene mens van Germinal Ekeren die nog gaat zien hoor, das gewoon volledig Beerschot.

20 Apr 2007, 14:45
Freak

Leeftijd: 45
Bartos schreef:
Sven KSK Opwijk schreef:

Als er geen twee Brusselse ploegen in eerste kunnen spelen, moet Anderlecht daar maar zijn conclusies uit trekken ;-) .

Der kan me trouwens niemand uitleggen waarom twee ploegen van dezelfde stad niet samen zouden kunnen bestaan, het kan in andere landen wel. Dat zijn verdomme toch juist de charmes van voetbal, tis toch niet de bedoeling om alle derby's uit het voetbal te bannen.

Bovendien slaat ge er daar met uw voorbeelden serieuze slagen in zenne ;-) . Germinal Beerschot is 100% mislukt, Dender is 100% mislukt en zelfs Racing Genk ging door serieus diepe dalen alvorens Anthuenis ze naar de titel leidde en ze pas dan alle successupporters konden mobiliseren. Het slagen van een fusie gaat verder dan enkel naar de rangschikking in het klassement te zien hé. De fusie in Dender is volledig mislukt gewoon omdat alles en iedereen van de clan Denderhoutem daar al na enkele maanden weg was. De fusie in Germinal Beerschot is ook een dikke flop, want feitelijk hebben ze gewoon Germinal Ekeren gebruikt om Beerschot (dat net gezakt was naar vierde klasse) terug in eerste klasse te laten spelen. Dat heeft niks met een fusie te maken hé, das gewoon de ene ploeg vervangen door de andere. Der is ginder gene mens van Germinal Ekeren die nog gaat zien hoor, das gewoon volledig Beerschot.

moet ik anders ne keer alle ploegen uit londen beginnen opnoemen,van premier league tot 3eklasse. ge gaat met 30 nie toekomen zé!! :huh:

20 Apr 2007, 14:49

Bartos schreef:
Sven KSK Opwijk schreef:

Dan heb ik inderdaad andere opvattingen van fusies. Voor mij is een fusie geslaagd als ploegen kunnen overleven in de reeks en daar deftige tot goede resultaten neerzetten. Een fusie aangaan doe je niet voor uw plezier maar om resultaten neer te zetten. En ik denk dat je dan van een succes kunt spreken. Maar ik versta wel dat gij dat ander bekijkt. Ik zou het ook niet graag hebben moest mijn favoriete club fusioneren hoor (en aangezien er hier bij Aalst vroeger sprake van was).

20 Apr 2007, 14:49
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7487 berichten ]  Ga naar pagina 1 30 31 32 33 34 500