Ex-spelers - Pagina 21 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3213 berichten ]  Ga naar pagina 1 19 20 21 22 23 215
 Ex-spelers 
Auteur Bericht
Scholier

Urzua schreef:
Ik dacht dat hij serpositief bevonden was, wat voor heel wat paniek zorgde bij de toenmalige bestuurdersvrouwen.
Ik dacht het ook maar dierf het niet schrijven omdat er al zoveel ex-voetballers dood zijn en je wel eens kan mengen met de één of andere.

Groetjes

28 Jun 2007, 19:39
forumlegende

Leeftijd: 43
Op de website van KV Mechelen is een interview terug te vinden met Nicolas Delanghe. Hij speelde overigens de tweede helft in de eerste oefenwedstrijd van KV.

13 Jul 2007, 14:07
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
Om het wat makkelijker te maken, hier het interview:

Je moet niet altijd de gemakkelijkste weg kiezen." Aan het woord is Nicolas Delange, met zijn zeventien jaar de jongste aanwinst van Malinwa.

De spits werd enkele maanden geleden weggeplukt bij Eendracht Aalst. Een toekomstgerichte aankoop, luidde het toen. De Oost-Vlaming zelf beseft maar al te goed dat hij nog veel te leren heeft en botst bij Malinwa met Peter Maes op een leermeester van formaat. “Maes is de perfecte mentor voor mij. Hij is hard, maar heeft wel altijd gelijk. Ik steek heel veel van hem op.”

Aangezien je nog maar 17 bent, maken de schoolbanken nog steeds deel uit van je leven. Wat studeer je?

“Ik heb net mijn humaniora afgemaakt: wetenschappen wiskunde. Nu ga ik naar de universiteit van Gent. Daar ga ik proberen om een diploma lichamelijke opvoeding op zak te steken. Of het gaat lukken, weet ik niet, maar het is het proberen waard.”

Veel voetballers van jouw leeftijd zouden alles op het voetbal zetten.

“Ja, dat is zo, maar ik heb er bewust voor gekozen om verder te studeren. Volgend jaar is hier misschien geen sprake meer van Delange en wat dan? Stel dat ik hier niet slaag - en die kans is reëel - dan heb ik altijd iets achter de hand. Het zou inderdaad veel gemakkelijker geweest zijn om mij volledig toe te spitsen op het voetbal, maar je moet niet altijd de simpelste weg kiezen in je leven. Vorig jaar lukte de combinatie school-voetbal vlot, maar nu maak ik natuurlijk wel een hele grote stap. Het wordt allesbehalve makkelijk, maar ik zie wel waar ik uitkom.”

Peter Maes staat er om bekend jonge spelers beter te maken, maar dat doet hij dan wel op zijn manier. Hij vuurt zijn spelers voortdurend aan, roept en tiert, is kwistig met kritiek, laat de concentratie nooit verslappen. Hoe zijn je eerste dagen onder Maes verlopen?

“Het is wel even aanpassen: hij heeft een aparte trainingsstijl, hé. De trainer zit er kort op en geeft veel commentaar. Maar dat word je snel gewoon, hoor. Ik heb vroeger nog onder Dirk Rosez getraind – ook een ex-keeper – en die is op dat gebied juist dezelfde. In het begin is dat even moeilijk, maar het went snel. De opmerkingen van Maes zijn hard, maar altijd terecht. Neem het van mij aan: daar word je echt wel beter van. Maes heeft zijn eigen werkwijze én haalt daar resultaat mee: ik heb veel respect voor de coach.”

Geef eens een schets van je nog jonge carrière.

“Ik ben begonnen bij de dorpsploeg van Nederhasselt. Ik heb daar twee seizoenen gespeeld en ben toen naar Zottegem vertrokken. Van daaruit ging het naar Eendracht Aalst, op dat moment nog eerste klasse. Vervolgens heb ik een jaartje bij de jeugd van AA Gent gespeeld, maar dat draaide op niets uit. Ik ben teruggekeerd naar Aalst, waar ik vorig seizoen geheel onverwacht mijn debuut vierde. In het begin waren er natuurlijk wel wat twijfels, maar het is uiteindelijk allemaal goed uitgedraaid. Ontzettend leuk uiteraard: het is niet veel spelers gegeven om op hun zestiende te debuteren.”

Je had aan drie wedstrijden en vijftien invalbeurten genoeg om de technische staf te overtuigen. Werd je binnengehaald met het oog op de toekomst of ga je meteen voor een basisplaats?

“Mijn transfer is vooral toekomstgericht, denk ik. Ik ga er niet van uit dat ik hier het eerste jaar direct in de ploeg zal staan. Ik heb voor mezelf ingecalculeerd dat het eerste seizoen een aanpassingsjaar wordt, met als simpele doelstelling het niveau op te pikken. Ik maak een grote stap en moet nog veel leren. De concurrentie is bovendien niet min: het zijn hier allemaal sterke jongens. Vanaf volgend seizoen is het natuurlijk wel de bedoeling om mezelf op het voorplan te hijsen.”

Wat voor een spits ben je? Een luie goaltjesdief of een hardwerkende targetman?

“Om eerlijk te zijn: ik weet het zelf niet echt. Nee, ik kan mezelf niet omschrijven. Ik ben nog volop in ontwikkeling en ik zou mezelf momenteel geen etiket kunnen opkleven.”

Dan zal ik de vraag anders formuleren: wat zijn je sterke en zwakke punten?

“Mijn loopsnelheid is altijd mijn sterke punt geweest. En zwakke punten? Ik kan in alles nog wel vooruitgang boeken. Ik ben nog maar 17, dus is het logisch dat er nog veel verbeterd kan worden. Ik probeer zoveel mogelijk op te pikken van de coach en mijn medespelers en daar rekening mee te houden. Maar het is niet zo dat ik op bepaalde aspecten train.”

Waren er naast KV Mechelen nog andere clubs geïnteresseerd in jou?

“Ja, ik kon ook terug naar AA Gent. De club had immers de bedoeling om een speciale groep met beloftevolle jongeren op te richten en had me daarvoor gecontacteerd. Die jongens zouden dan deels met de eerste ploeg en deels met de reserven en beloften meetrainen, maar daar had ik niet zo veel zin in. Toen zowel KV als Gent zich aanboden, heb ik voor mezelf uitgemaakt dat ik maar moest proberen om meteen een stap hoger te zetten. Deze kans mocht ik echt niet laten liggen. Gent was gemakkelijker geweest, maar ik zeg het nog eens: je moet niet alles te gemakkelijk willen hebben in je leven.”

13 Jul 2007, 14:31
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 37
wat voor een spits ben je?

ik weet het niet, ik kan mezelf echt niet omschrijven :grijns:

heeft die bij ons eigelijk ooit in de spits gestaan? kdacht meer centrale middevelder en enkele keren achteraan?

14 Jul 2007, 16:51
Ancien

Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: [email protected]
Hij heeft bij ons als vleugelspeler gespeeld, en als centrale middenvelder. Ook één keer op back rechts in de plaats van een geschorst of geblesseerde Landuyt.
Ik vond zijn beste plaats nog centraal in het middenveld.

14 Jul 2007, 17:22
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
rivelinho schreef:
Hij heeft bij ons als vleugelspeler gespeeld, en als centrale middenvelder. Ook één keer op back rechts in de plaats van een geschorst of geblesseerde Landuyt.
Ik vond zijn beste plaats nog centraal in het middenveld.
ik zou hem verdedigende mid zetten. Kan heel goed een bal recuperen en is nog vrij snel in de omschakkeling, voor hem net achter of zelfs in de spits te posteren mankeert hij technisch toch de kwaliteiten en ook de creativiteit.

14 Jul 2007, 21:04
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
Ik zou hem op de bank zetten ...

14 Jul 2007, 21:18
Reserve

Leeftijd: 39
op TT las ik dat hij gisteren gescoord had tegen Kampenhout.

14 Jul 2007, 21:20
forumlegende

Leeftijd: 43
In de jeugdreeksen speelde hij in de spits maar bij ons depanneerde hij de ploeg centraal op het middenveld of op de flanken.
Gisteren viel hij in na 68 minuten tegen kampenhout en hij scoorde zijn eerste goal voor mechelen.

14 Jul 2007, 21:21
Reserve

Leeftijd: 39
over ex-spelers gesproken: volgens maat van mij die naar Ronse ging kijken heeft Arne gescoord tegen Z-W. match gewonnen door Z-W met 1-2.

14 Jul 2007, 21:33
forumlegende

Leeftijd: 35
WLM: [email protected]
is zo
sta op TT

15 Jul 2007, 14:30
forumlegende

Leeftijd: 45
en Ronse zou ZW nen helft overklast hebben, oefenmatchen zeggen niet alles natuurlijk

16 Jul 2007, 20:09
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
oefenmatchen zeggen weinig, zoniet niets over het niveau van een ploeg... voetbal is een heel ander spelleke eens het echt om de knikkers gaat... gelukkig maar, want vaak zijn oefenmatchen bovenop overschat qua belang nog eens erg vervelend om naar te kijken... al viel dit vorig jaar toegegeven echt goed mee :-)

ik zal dender wel nog moeten missen, ik ben mijn inentingen tegen tbc en mijn malariapillen vergeten halen

17 Jul 2007, 19:22
Nationale Ploeg

Leeftijd: 37
Onder het motto ne vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken, heeft De Bilde zich nog eens laten gaan.

Beveren heeft zich in Willebroek naar
een 0-1-overwinning geknokt tegen de
derdeklasser. Gilles De Bilde nam dat
knokken wel iets te letterlijk.

De Bilde verscheen donderdag aan de
aftrap bij Willebroek-Meerhof. Maar
na amper een halfuur mochten hij en
Diabis al gaan douchen. "Na een onno-
dig robbertje vechten mochten de twee
spelers vroegtijdig de kleedkamers
opzoeken", zegt de site van Beveren.

Wat de aanleiding van de knokpartij
was, is niet bekend. Maar met tien
tegen tien kon Beveren toch scoren.
Savaneh tekende voor het enige doel-
punt van de match. Regilio Seedorf,
de broer van, scoorde bijna de 0-2.

Stoget a ni oon, ten stoget a af !

20 Jul 2007, 12:20
Vaste Waarde

Naar het schijnt hebben alletwee de meegereisde Beverense supporters gezongen dat De Bilde zijn moeder een hoer was, wat hem totaal de pedalen deed verliezen!

:boks:

20 Jul 2007, 12:34
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3213 berichten ]  Ga naar pagina 1 19 20 21 22 23 215