songs - Pagina 11 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13 37
 songs 
Auteur Bericht
Miniem

Groot gelijk Jeroen, ons houden aan de klassieke liedjes zorgt nog altijd voor den beste sfeer. Alleen dat van: oooohh Iendracht Oilsjt,... is echt ne voltreffer en moeten we proberen er goed te laten doorkomen.

09 Nov 2007, 0:24
Reserve

honour since 1919 schreef:
Dat is idd een liedje dat echt wel iets heeft, als ge da met een vol vak kunt zingen...
Ik wil echt niet de zaag uithangen, maar zou het mogelijk zijn om dine Jipijajee - iets meer - achterwege te laten. Want ge hoort schoon dat er maar een klein gedeelte achterstaat, nooit iedereen zingt het mee. We hebben als één van de weinige ploegen zo een arsenaal aan (authentieke) liedjes, laten we die naar boven halen zoals we nog nooit gedaan hebben.

Dat is echt zever eh. Een liedje van vroeger duurd altijd maximum ene minuut, dan zwijgt iedereen weer tenzij iemand anders een nieuw liedje zingt. Er zijn altijd 10-20 man die willen blijven zingen en het liedje jipijajee dat is nu eenmaal een liedje dat je kan blijven doorzingen. Op Wetteren was dat goed hoorbaar... Als er een actie aan de gang was zongen we met 100 man, als de bal buite was zongen we met 20 man... Toch geen probleem, er word teminste de hele tijd gezongen. En wat ik me telkens afvraag, als je dat liedje nu niet goed vind, niemand houd u tegen om zelf een liedje te starten eh... We zullen wel meezingen hoor, buiten als het dat van Bomber is want die heeft daar een patent op!

Grtz...

09 Nov 2007, 9:35
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 11
Jossen schreef:
Het filmke stond al eerder op de site, maar dit is bij mij toch wel een zwaaaar kippenvel moment!

http://www.youtube.com/watch?v=PSxn2IJte6Q

Met dank aan de Ultras van FC Porto!
Hier:
- de Portugese tekst
- mijnen Iendracht draai deraan :)

Quando Sobes Ao relvado!
From the start of the game

Teras smp a curva ao teu lado!
You'll have the OCP by your side

90 min sem parar de cantar!
90 minutes long we're here

Nos vivemos para te amar!
You'll enjoy our football!

Porto! , Porto!
Iendracht! Iendracht!
Lalalalalalalalalala!

Met Engelse teksten gade de massa zeker nie meekrijgen

09 Nov 2007, 9:42
forumlegende

Leeftijd: 69
Dat is idd een liedje dat echt wel iets heeft, als ge da met een vol vak kunt zingen...
Ik wil echt niet de zaag uithangen, maar zou het mogelijk zijn om dine Jipijajee - iets meer - achterwege te laten. Want ge hoort schoon dat er maar een klein gedeelte achterstaat, nooit iedereen zingt het mee. We hebben als één van de weinige ploegen zo een arsenaal aan (authentieke) liedjes, laten we die naar boven halen zoals we nog nooit gedaan hebben.

Op wetteren heeft iedereen nochthans jipijajee meegezongen.

09 Nov 2007, 10:03
Iendracht.be - beheer

Leeftijd: 37
Roel1919 schreef:

Dat is echt zever eh. Een liedje van vroeger duurd altijd maximum ene minuut, dan zwijgt iedereen weer tenzij iemand anders een nieuw liedje zingt. Er zijn altijd 10-20 man die willen blijven zingen en het liedje jipijajee dat is nu eenmaal een liedje dat je kan blijven doorzingen. Op Wetteren was dat goed hoorbaar... Als er een actie aan de gang was zongen we met 100 man, als de bal buite was zongen we met 20 man... Toch geen probleem, er word teminste de hele tijd gezongen. En wat ik me telkens afvraag, als je dat liedje nu niet goed vind, niemand houd u tegen om zelf een liedje te starten eh... We zullen wel meezingen hoor, buiten als het dat van Bomber is want die heeft daar een patent op!

Grtz...

dat van vorig jaar was dan toch beter en werd meer meegezongen ?

ééééééé oooooooh , iendracht oilsjt olééé

of is dat niet goed genoeg roel ? :no: :grijns:

09 Nov 2007, 10:40
Nationale Ploeg

Leeftijd: 49
Mariner schreef:
Jossen schreef:
Het filmke stond al eerder op de site, maar dit is bij mij toch wel een zwaaaar kippenvel moment!

Hier:
- de Portugese tekst

Quando Sobes Ao relvado!

Porto! , Porto!
Iendracht! Iendracht!
Lalalalalalalalalala!

Jipiejajee is toch ook Engels ?

09 Nov 2007, 10:59

Leeftijd: 11
elfahem schreef:
Mariner schreef:
Jossen schreef:

Hier:
- de Portugese tekst

Quando Sobes Ao relvado!

Porto! , Porto!
Iendracht! Iendracht!
Lalalalalalalalalala!

Jipiejajee is toch ook Engels ?

da's een soort eskimo-dialect peis ik :-)

09 Nov 2007, 11:23
Reserve

@ Jeroen

Wij zingen dat toch ook nog... Denkte gij da we daarover zitten te beraadslage voor we beginnen zingen. Er komt iets in u op, ge zijt u grote keel open, en voila tis begonnen... Daar zit geen systeem achter hoor

09 Nov 2007, 12:03
Iendracht.be - beheer

Roel1919 schreef:
@ Jeroen

Wij zingen dat toch ook nog... Denkte gij da we daarover zitten te beraadslage voor we beginnen zingen. Er komt iets in u op, ge zijt u grote keel open, en voila tis begonnen... Daar zit geen systeem achter hoor

Ah ik dacht dat jullie voor de match een draaiboek opstelden :huh: . Zoniet, amateurs ! ;)

Soit mij maakt het niet uit hoor wat er gezongen wordt, tis gewoon plezanter als gans de tribune meedoet. Aan mij zal't in ieder geval nie liggen !

09 Nov 2007, 12:05
Nationale Ploeg

Leeftijd: 47
WLM: [email protected]
Roel1919 schreef:
We zullen wel meezingen hoor, buiten als het dat van Bomber is want die heeft daar een patent op!

Grtz...

Daar ben ik het volledig mee eens. Er is niemand dat "Ajoinen" zo goed kan inzetten als the owner himself.
De verschillende anderen die het tijdens de match al probeerden... mijn innige deelneming... buiten wa gebrul komt er nie veel van in huis :grijns: Dus stop er aub mee :engel:

09 Nov 2007, 14:08
Nationale Ploeg

Vorige zaterdag zongen ze met 'n okapi "oilsjt viert carnaval" op oostende tijdens de laatste minuten. Toch ook plezant hoor. En typischer oilsjters kan het niet, natuurlijk.

Ook op Ronse werd een onvervalste carnavalklassieker uit de oude doos gehaald, maar ik kan er maar niet opkomen wat dat was. Als je zo iets met 1500 man op mechelen kan zingen, man, man .... kiekevlees van aan mijn kleine teen tot aan mijn oren. Zo iets, als het al zou lukken aan het normale tempo, zou uniek in België zijn. Dan mag je vlaggen, vuurwerk, spandoeken, ... gelijk wat hebben. Het indrukwekkendste is en blijft de stem van de mensen die komen kijken. En die van ons klinkt verdomme luid. Alleen lijken we het soms nog te weinig te beseffen. Hopelijk morgen volle gaas. Winnen of verliezen.

09 Nov 2007, 14:16
Nationale Ploeg

Geef mij ook maar oilsjterse liekes. Ik denk dat er veel zijn die dat met plezier meebrullen. Maar den laatsten tijd ist veel van die Engelse dinges.

Jah en den okapi daar is de sfeer op en top Aalsters eh.

Stoget a ni oon, ten stoget a af !

09 Nov 2007, 14:18
Nationale Ploeg

Titus schreef:
Geef mij ook maar oilsjterse liekes. Ik denk dat er veel zijn die dat met plezier meebrullen. Maar den laatsten tijd ist veel van die Engelse dinges.

bwa, veel verder dan o-ka-pi o-ka-pi .... komen ze daar meestal niet hoor.

09 Nov 2007, 14:21
Nationale Ploeg

Fillou schreef:
Titus schreef:

De keren dat ik ben gaan zien was er toch altijd ambiance ze. Er zitten daar natuurlijk ook veel ex-prinsen en carnavalgroepen.

Stoget a ni oon, ten stoget a af !

09 Nov 2007, 14:46

Leeftijd: 40
Website: http://www.iendracht.be
Titus schreef:
Fillou schreef:
Titus schreef:

De keren dat ik ben gaan zien was er toch altijd ambiance ze. Er zitten daar natuurlijk ook veel ex-prinsen en carnavalgroepen.
Ik vind toch ook de sfeer van een basketwedstrijd niet te vergelijken met die van op de voetbal ze. Zoals Fillou zegt: meer dan "O ka pi" komt daar niet uit + den speaker moet het eerst nog eens in gang zetten. Of een muziekske draaien.
En dan is den okapi al met voorsprong de ploeg met het meeste sfeer in het basket.

09 Nov 2007, 15:00
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13 37