Stem E.Aalst als Populairste Vlaamse club! -> www.menzo.b - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 147 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10
 Stem E.Aalst als Populairste Vlaamse club! -> www.menzo.b 
Auteur Bericht
Rode kaart
Rode kaart

dit gaat hier toch over de populairste club ,waarom zit men hier dan te sullen over De Bilde. :o

30 Nov 2007, 21:55
Ancien

Leeftijd: 65
Citeer:
dit gaat hier toch over de populairste club ,waarom zit men hier dan te sullen over De Bilde.

Awel, het verband is toch simpel: toen De Bilde bij Aalst speelde was dat de populairste ploeg van België... :D

30 Nov 2007, 22:21
Rode kaart
Rode kaart

salvador schreef:
Citeer:
dit gaat hier toch over de populairste club ,waarom zit men hier dan te sullen over De Bilde.

Awel, het verband is toch simpel: toen De Bilde bij Aalst speelde was dat de populairste ploeg van België... :D

dat is het verleden en dat is voorbij ,nu telt het heden en de toekomst ;)

30 Nov 2007, 22:41
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 58
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
salvador schreef:
Citeer:

Ik zal de Gilles zijn mooie momenten ook niet vergeten,maar wat hij gedaan heeft met Porte was heel laag en vooral LAF en daarom zal hij van mij zeker geen applaus krijgen.

En wat de uitslag van Menzo betreft,al bij al mogen we zeker niet klagen.

30 Nov 2007, 23:01
Nationale Ploeg

Leeftijd: 71
VOLLEDIG MEE EENS.
We vergeten al te vaak naar welk topniveau sommige Eendrachtspelers onze club ooit hebben gebracht.
En omdat zij destijds zo schitterend waren; werden zij jammergenoeg weggekocht door kaptaalkrachtiger clubs.

Wie van onze supporters zou een serieuse opslag voor zijn beroepswerk zomaar weigeren, of een aangeboden carrieremogelijkheid afwijzen?

En wie durft beweren dat hij in zijn leven nooit fouten begaat?

Bedankt Gilles De Bilde, voor de mooie jaren bij Eendracht.
En wat achteraf gebeurde, behoort allemaal tot "menselijk gedrag" dat u en ieder van ons allemaal kenmerkt :
onze eigen kwaliteiten maximaal benutten, goeie dingen doen, maar ook fouten maken, leren uit fouten ...enz...

Wie op dit forum is anders ?

salvador schreef:
Absoluut geen familie van De Bilde.

Ik heb wel de gewoonte om de mensen niet af te rekenen op hun slechtste momenten, ander hou je maar heel weinig goede mensen over. Iedereen doet wel eens stomme dingen in zijn leven. En het is niet aan mij om te oordelen, en al zeker niet om te veroordelen.

Ik heb de gewoonte om naar het goede te kijken en daar heel veel aandacht aan te geven. Dat heb ik geleerd uit jarenlang werken met heel moeilijke jonge mensen (stukken meoilijker dan De Bilde inzijn moeilijkste momenten, vermoed ik), en dat helpt.

En ik heb ook geleerd om niet rancuneus te zijn, dat brengt niet op.

En voor mij is dit een moment om dankbaarheid te tonen voor al het toffe dat De Bilde ons in die paar jaar bijgebracht heeft, en dat is zowat het leukste wat ik in tientallen jaren Eendracht heb meegemaakt. Awel, voor mij verdient dat een applaus, heb jij een ander gedacht, het is u gegund, maar weet dat ik dat spijtig vind.

01 Dec 2007, 14:50
Freak

Leeftijd: 45
Jean schreef:
salvador schreef:
Als Gilles komt en ik kom ook (we hebben het alle 2 nogal druk, al vermoed ik dat hij ietske meer verdient met zijn hobby's dan ik), dan zal ik zeker voor hem applaudisseren.

Gilles was de mooiste speler in het beste en meest onwaarschijnlijke seizoen dat we ooit beleefden: Club wegspelen op Olympia, een onwaarschijnlijk mooie goal thuis, een onwaarschijnlijke match op Anderlecht, 5 of 6 keren met 2-3 gaan winnen op verplaatsing, verschillende keren een 0-2 opgehaald, 7-1 tegen Oostende, 6-4 tegen Cercle, met 8 man gelijkspelen op Malinwa, als we roepen Iendracht back to glory, dat was glorie: heel voetbalminnend België praatte over niks anders dan over den Iendracht. Efkens op een rijtje: De Bilde gouden schoen (op een half jaar eerste klasse), kristallen bal en net geen topschutter in België, in het Nieuwsblad Eendracht Aalst ploeg van het jaar en Godwin Okpara speler van het jaar...

Iemand die dat voor een groot stuk mee gerealiseerd heeft, die verdient het applaus van elke supporter!

En al wat Gilles daarna wel of niet gedaan heeft, en of hij een goede of een slechte analyst is, dat doet niets ter zake. Trouwens, Gilles heeft daarna nog heel vaak met veel warmte gesproken over zijn periode bij den Iendracht, zelfs eens op BBC toen hij bij Sheffield speelde.

Met alle respect voor Cordier, en Mertens, en vele andere bejubelden (en daar heb ik echt respect voor), maar DE Bilde is echt wel een andere planeet, hoor... De Bilde was een speler die met ietsje meer inzet tot de besten van de wereld had kunnen behoren. Toen hij naar Nederland ging vochten Feyenoord en PSV om hem in te lijven: PSV kreeg hem en... werd kampioen!

Dankbaarheid, daar gaat het om, mensen, pure onberekende dankbaarheid voor één van de grootste spelers die Eendracht Aalst ooit gekend heeft.

En ik hoop dat het Eednracht-publiek niet zal nalaten om ééndrachtig die dankbaarheid te uiten!

Volledig akkoord!!!
Het beste in 34 jaar Eendracht Aalst!!

de bilde mocht Mama neto Salvador zijn roikoeren nog nie toe doen jong :no: :shock: :mrgreen:

01 Dec 2007, 15:24
Vaste Waarde

Leeftijd: 46
Hoe zeer je de absolute cijfers van die enquete ook moet relativeren, toch vind ik het wel een goeie mop dat de grote bezieler van het fantastische hervormingsplan voor het Belgisch voetbal, met name Ivan De Witte, er met zijn ploeg slechts met een héél klein fotoke in geraakt is ...

01 Dec 2007, 16:01
Ancien

Leeftijd: 65
Citeer:
de bilde mocht Mama neto Salvador zijn roikoeren nog nie toe doen jong

Mijn respect voor Salvador moet ik niet bewijzen, zeker? ;)
Prachtig voetballer, en nooit in opspraak gekomen (behalve die éne onterechte rode kaart op KV)...
Maar serieus blijven, Salva was tweede klasse, hé, dat is nog iets anders dan de top in eerste...

01 Dec 2007, 19:12
Vaste Waarde

salvador schreef:
Citeer:

Prachtig voetballer, en nooit in opspraak gekomen (behalve die éne onterechte rode kaart op KV)...
Maar serieus blijven, Salva was tweede klasse, hé, dat is nog iets anders dan de top in eerste...

Hij kon wel naar eerste, dacht ik ... Meen dat het Antwerp was dat bereid was om er 10 miljoen (!!!! in die tijd) voor te geven. De supporters wouden echter dat het bestuur hem hield, wat ook gebeurde (en wat nog kon in die tijd; vandaag is dat praktisch onmogelijk). Het volgende seizoen blesseerde hij zich zwaar, werd nooit meer de oude en riepen er velen: "Ze hadden hem moeten wegdoen voor dat geld!," zoals dat dikwijls eens gaat ... Enfin, dat is wat ik er mij heb van laten vertellen ...

01 Dec 2007, 19:41
Freak

Leeftijd: 45
salvador schreef:
Citeer:

jongen, eerlijk. in diene tijd was tweede sterker dan de bilde zijnen tijd in eerste...

01 Dec 2007, 20:49
Vaste Waarde

net de menzo gekocht, tja, had toch liever een van de andere modellen gehad.

Deze kan je zelfs niet uitknippen en omhooghangen op 't werk :snif:

01 Dec 2007, 21:04
Vaste Waarde

El Corredor schreef:
jongen, eerlijk. in diene tijd was tweede sterker dan de bilde zijnen tijd in eerste...

Ge moet nu niet overdrijven, hé Corredor. Dat ge nu zou zeggen dat we met de ploeg die we in de tijd van De Bilde hadden, vandaag in eerste met de vingers in de neus kampioen zouden spelen, dan kan ik U nog enigszins volgen ...
Het Belgisch voetbal is er zonder enige discussie fel op achteruit gegaan, maar daarnaast mag ook gezegd worden dat het niveauverschil tussen eerste en tweede in de jaren '80 en wellicht ook daarvoor een heel stuk groter was dan dat wat het nu is. .
Dat tweede in die periode sterker was dan eerste tien jaar geleden, daar geloof ik niks van. Dat is trouwens appelen met peren vergelijken. Het voetbal is veel fysieker en gemener geworden op die tijd. Voor de helft van de "reglementaire" tackles die je de dag van vandaag ziet, op gelijk welk niveau, zou je 20 jaar geleden onmiddellijk rood gekregen hebben. Ge kunt dat nog het beste zien door gewoon eens naar een match te kijken van de Belgen op het WK van '86 bv. Hoe men toen liet voetballen, hoe sommigen zelfs zonder scheenlappen speelden, dat kunt ge nu amper nog geloven. Speel met die ploeg op de manier van toen de dag van vandaag een interland en na 10 minuten kunt ge al uw spelers bij een 2-0 achterstand op een hoopke vegen ...

01 Dec 2007, 21:06
Nationale Ploeg

Leeftijd: 56
De ploeg die we hadden toen De Bilde hier was, was globaal sterker dan de ploeg met Salvador. Voor mij was Salva iemand die een ander beter deed voetballen, net zoals Krncevic met de Gilles deed.
Als je dan toch de vergelijking wil maken vind ik dat Troch het meeste naar Salvador gaat. Goeien techniek, inzicht, zuivere traptechniek en kunnen afwerken. Binnen twintig jaar spreekt de jeugd hier nog van Thomas, net zoals wij van Salvador nog spreken. ;)

01 Dec 2007, 21:25
forumlegende

Leeftijd: 44
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Dirk schreef:
De ploeg die we hadden toen De Bilde hier was, was globaal sterker dan de ploeg met Salvador. Voor mij was Salva iemand die een ander beter deed voetballen, net zoals Krncevic met de Gilles deed.
Als je dan toch de vergelijking wil maken vind ik dat Troch het meeste naar Salvador gaat. Goeien techniek, inzicht, zuivere traptechniek en kunnen afwerken. Binnen twintig jaar spreekt de jeugd hier nog van Thomas, net zoals wij van Salvador nog spreken. ;)

"helden" hoeven niet altijd internationals te zijn, daar heb je 100% gelijk in

ik ga troch als em weg is nooit vergeten, net zoals ik spelers als de vleesschouwer, de bilde, van ankeren, lassen, meyssen, alexandre de oliveira, cosimo sarli, de voeght, cordier nooit ga vergeten
zij en nog een heel deel anderen drukten, welis waar op het clubniveau van het moment, hun stempel om het iendracht waar ik al 15 jaar voor supporter ... en voor mij zijn dat helden

02 Dec 2007, 21:54
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 11
CeltiC1919 schreef:
net de menzo gekocht, tja, had toch liever een van de andere modellen gehad.

Deze kan je zelfs niet uitknippen en omhooghangen op 't werk :snif:

is het dan zo erg?

03 Dec 2007, 9:46
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 147 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10